Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox Favorieten opslaan werkt niet goed  (gelezen 1191 keer)

Offline LWM

  • Lid
Firefox Favorieten opslaan werkt niet goed
« Gepost op: 2012/05/31, 12:59:42 »
Sinds ik 12.02 heb kom ik (te) vaak zaken tegen die in 10.4 probleemloos werkten en onder 12.04 gebrekkig. Ik moet software dan verwijderen en opnieuw installeren.
Nu loop ik tegen het volgende op: sites die ik onder Firefox als Favorieten opsla, blijken er niet in te zitten dus ben ik alles kwijt. Blijkbaar slaat hij ondanks de melding 'klaar' na een stuk of tien items niets meer op (onder 10.4 had ik er zo'n probleemloos vijftig opgeslagen waarvan ik regelmatig verwijderde om door nieuwe te vervangen). Items uit Favorieten verwijderen werkt nu helemaal niet: links klikken opent het item en rechts klikken sluit Favorieten af. Heeft iemand hier een oplossing voor?   
« Laatst bewerkt op: 2012/05/31, 13:16:36 door Johan van Dijk »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Firefox Favorieten opslaan werkt niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/31, 13:17:36 »
Start Firefox eens vanuit een terminalvenster, dan zie je vast wel wat foutmeldingen.

Offline LWM

  • Lid
Re: Firefox Favorieten opslaan werkt niet goed
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/02, 14:06:53 »
Hoe doe je dat, openen vanuit de terminal? Overigens: ik bedoelde natuurlijk de Bladwijzers.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Firefox Favorieten opslaan werkt niet goed
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/02, 15:22:41 »
Hoe doe je dat, openen vanuit de terminal?

Open de terminal (geen idee waar je die kunt vinden in 12.04), typ: firefox en druk op de Enter-toets. ;)  Verschijnen er foutmeldingen in het terminalvenster, kopieer ze en plak de tekst in je volgende bericht.

Offline LWM

  • Lid
Re: Firefox Favorieten opslaan werkt niet goed
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/05, 15:05:38 »
Nee, er verschijnt geen foutmelding in de terminal. Ik bedoelde trouwens 'bladwijzers' maar dat was wel duidelijk. Op dit moment kan ik wel meer bladwijzers opslaan (hoeveel weet ik nog niet), maar ik kan nog steeds geen bladwijzers verwijderen. In plaats daarvan wordt de bladwijzer die ik rechts aanklik geopend (net als bij links aanklikken). De keuze om te verwijderen verschijnt dus niet. 

Offline LWM

  • Lid
Re: Firefox Favorieten opslaan werkt niet goed
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/05, 15:08:42 »
Voor de goede orde: ook met de delete-toets kan ik geen bladwijzer-items verwijderen.   

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Firefox Favorieten opslaan werkt niet goed
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/05, 18:32:35 »
Wordt de geschiedenis van de websites die je bezocht hebt wel goed bijgehouden, ook als je firefox een keer tussendoor afsluit?
En worden je instellingen ook goed opgeslagen als je wat verandert?

Offline LWM

  • Lid
Re: Firefox Favorieten opslaan werkt niet goed
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/06, 20:38:18 »
Geschiedenis opslaan en verwijderen is geen probleem en verder werkt alles goed. Het is puur de rechterknop die onder bladwijzers geen keuzescherm meer geeft, maar de betreffende site activeert (wat normaal alleen met links klikken gebeurt). De rechter muisknop werkt overigens prima bij andere toepassingen, dus die is ok.
Overigens heb ik sedert upgrade 12.04 ook onverklaarbare problemen met mijn beide printers.