Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NDAS onder Ubuntu  (gelezen 2005 keer)

Offline Neri

  • Lid
NDAS onder Ubuntu
« Gepost op: 2009/06/13, 22:57:17 »
Hoi allen,

Ik heb via de zoekfunctie al e.e.a. kunnen vinden over een NDAS onder Ubuntu, maar ik krijg het eenvoudig weg niet voor elkaar. Ik heb al de diverse opdrachtregels uitgevoerd etc. etc. Maar het wil me niet lukken. Ik weet dat het mogelijk is, maar hoe??....

Weet iemand van jullie een duidelijke (voor een Linux leek) leidraad? Ik krijg de NDAs met Windows en Apple vrij simpel aan de gang, nu Linux nog.

Wie kan mij hiermee helpen? Let wel, het betreft een NDAS en géén NAS.

grt,
Neri

Re: NDAS onder Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/13, 23:49:25 »
Kom je hiermee uit de voeten?  http://code.ximeta.com/trac-ndas/wiki/Usage
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Neri

  • Lid
Re: NDAS onder Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/14, 07:50:37 »
Heb ik geprobeerd, maar uiteindelijk krijg ik foutmeldingen in de terminal en voer ik dus blijkbaar iets verkeerd in (?) Ik ben uiteraard gewend aan visuele manieren van installeren (Windows met zijn buttons) Ik zal deze methode van Ximeta toch nóg eens proberen. Lukt het dan niet dan meld ik me weer  =D

In ieder geval bedankt, grt,

Neri

Offline Neri

  • Lid
Re: NDAS onder Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/14, 12:45:26 »
Weer een ochtend verknoeid met 'proberen' Het lukt niet. Het is eenvoudigweg te complex via de opdrachtregels e.d. Dit is voor mijn vrienden/collega's trouwens meteen een reden om af te haken, maar als ik dit voor elkaar krijg kan ik ze zelf helpen en overtuigen dat ze over kunnen naar Ubuntu.
Ik heb het internet afgezocht, maar de meeste methodes werken te complex, althans, voor een leek. Als iemand dit eens zelf heeft gedaan zou ik graag met betreffende persoon in contact komen.

grt,

Neri


Re: NDAS onder Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/14, 12:49:54 »
Ik had graag een visuele manier gegeven, helaas kwam ik die niet tegen. Het beste kan je de commando's kopiëren en dan plakken in de terminal, een type foutje is zo gemaakt.
Als je dan toch nog tegen een fout aanloopt,  kopieer de foutmelding en plak deze in je bericht, is deze erg lang zet deze tussen code tags, deze krijg je als je op de # knop klikt boven de smilies.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: NDAS onder Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/14, 13:06:46 »
Volgens bronnen is het volgen van deze How To afdoende om hem werkend te krijgen.
http://code.ximeta.com/trac-ndas/wiki/HowToBuildDEB

Na deze How To moet je NDAS registreren met de opdracht:
ndasadmin register XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-WWWWW -n NetDisk1
Je krijgt dan als antwoord:
'NetDisk1' is registered successfully.
Please find the slot # by

cat /proc/ndas/devices/NetDisk1/slots

Then execute the following command to enable the slot

For read-only mode
ndasadmin enable -s <slot#> -o r

For exclusive-write mode
ndasadmin enable -s <slot#> -o w

For GFS mode
ndasadmin enable -s <slot#> -o s

Je kan dan nog kontroleren of hij goed werkt met:
cat /proc/ndas/devices/NetDisk1/slots
Je krijgt dan als antwoord een 1

Daarna typ je :
ndasadmin enable -s 1 -o [r, w or s]
en maakt het af.

Kan je alleen theoretisch helpen want gebruik dat ding verder niet.  ;)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Neri

  • Lid
Re: NDAS onder Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/14, 15:39:04 »
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp, maar ik stop er even mee. Het is nu 11 uur later en ik heb het nog niet voor elkaar. De terminal lijkt bij het eerste commando al niet te willen stoppen. D.w.z. ik geef de eerste regel in en daarna kan ik niets ingeven want de terminal schijnt `bezig' te zijn. Dit duurt echter een uur of anderhalf )! Op meerdere notebooks hetzelfde probleem trouwens.

Het is gewoon te complex voor een leek op deze manier. Ik ga er morgen mee verder. Nieuwe dag, nieuwe kansen  =D

Ik hou jullie op de hoogte! Mocht er iemand zijn die een eenvoudigere methode weet, ik houd me aanbevolen!

grt, en fijne zondag,

Neri

Offline Neri

  • Lid
Re: NDAS onder Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/15, 21:25:47 »
Vandaag weer lopen stoeien met de NDAS, maar helaas. Het is echt te moeilijk, voor mij althans.
Ik zou graag in contact komen met iemand dit dit zelf eens heeft opgelost.

grt,
Neri

robfre

  • Gast
Re: NDAS onder Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/29, 09:32:37 »
Ik ben hier ook al weken mee bezig. Ik ben al een heel eind en ben van plan om al de stappen die gedaan moeten worden in een handig programmatje te plakken. Maar moet ik het wel eerst aan de praat krijgen.

Op de voor mij bekende forums heb ik al meerdere berichten geplaatst. Het is simpelweg te moeilijk voor een leek dit te doen. Ik ben dan geen leek, maar er zitten gewoonweg te veel foutmeldingen in. Ik gebruik Ubuntu 9.04. Het schijnt te werken onder 8.04, maar of het na updaten naar 9.04 dan nog werkt???? Geen idee. Ik wil het best proberen. Maar dit moet niet nodig zijn.

Ik blijf hier kijken. Misschien komt iemand met een oplossing. Ik wil dat ding nu wel eens aan de praat krijgen.