Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grafische indicator tijdens booten en rebooten  (gelezen 685 keer)

hierpeter

  • Gast
Grafische indicator tijdens booten en rebooten
« Gepost op: 2008/02/07, 20:13:56 »
Ik ben niet een hele leek op het gebied van Linux, heb ooit eens met Mandrake 10.0 m'n hardware voorzien. Inmiddels heb ik Ubuntu 7.10 x64 geinstalleerd, maar mis de scroll_list tijdens booten en rebooten. Enorm aan het zoeken gegaan in wat confg files, maar kom niets tegen. Wil iemand zo vriendelijk zijn en me de hint geven tot het uitzetten van de gui tijdens booten en rebooten?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Grafische indicator tijdens booten en rebooten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/07, 21:05:46 »
Ik maak uit je verhaal op dat je het Ubuntu logo met het voorgangsbalkje weg wilt hebben. Dit kun je doen wanneer je in grub begint, druk dan twee keer op e (edit) en haal quiet splash weg. Dit is eenmalig.

Wil je het zo houden verander dan het zelfde in /boot/grub/menu.lst met: "sudo gedit /boot/grub/menu.lst"  in de terminal
Ergens onderaan vind je de keuze lijst voor het menu.

Grafische indicator tijdens booten en rebooten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/07, 21:49:39 »
of om - alleen tijdens het starten - te zien wat er gebeurt, druk op ctrl-alt-F1

hierpeter

  • Gast
Grafische indicator tijdens booten en rebooten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/07, 22:18:35 »
Fijne kracht, alleen betreffende  de eerste suggestie door het edit'n van de menulist gaf het het me geen beweging, het commentaar--matje lijkt het systeem niet op te reageren. Lichtelijk van het denken af dat het definitief weg moet. De toetscombinatie ctrl-alt-F1 geeft ook voldoening..merci..

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Grafische indicator tijdens booten en rebooten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/11, 15:48:05 »
@hierpeter  Die wist ik nog niet, bedankt :D