Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice tekstverwerker UBUNTU  (gelezen 2688 keer)

RoMaRiOs

  • Gast
OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Gepost op: 2008/09/04, 21:11:01 »
Hallo,

ik probeer met de OpenOffice.org, de tekstverwerker die met ubuntu geinstalleerd is, het volgende bestand te openen: http://space2.110mb.com/Uitwerkingen%20VWO%20B%20deel%205/Uitwerkingen%20VWO%20B%20deel%205%20H18.doc

Ik krijg vervolgens op de plaatsen waar afbeeldingen horen te staan ruitjes met vraagtekens. Schijnbaar wordt het formaat niet ondersteund maar hoe kan ik dit oplossen??

sasja

  • Gast
OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/04, 21:36:49 »
Helaas kreeg ik zowel in mijn eigen Xubuntu als de Ubuntu Computer van papa hetzelfde...
Ik ga nu het in Windows XP open office proberen... en als het lukt zal ik het als E mail versturen..
Maar omdat het al laat is doe ik dat morgen pas!
Als je iemand anders weet die het naar PDF kan omzetten zal het vermoedelijk wel leesbaar komen!

OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/04, 21:55:04 »
Volgens mij zijn het OLE objecten en die kan OOo writer niet importeren. Zie ook de help functie voor importeren Microsoft documenten.
Ik heb het nog geprobeerd via Bestand>Assistenten>Convesie programma voor documenten als het opent is het een heel klein schermpje wat niet groter te maken is.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Eider

  • Gast
OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/04, 21:59:22 »
Ik heb wel een pdfje van het antwoordenboekje voor je. Deze heb ik net even geuploaded:
http://www.2shared.com/file/3875300/71eb35ac/Getal_en_Ruimte_hoofdstuk_18.html

Als je het boek VWO B 5 hebt zou dit het moeten zijn. Ik zit zelf nu ook in 6VWO :)

OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/04, 22:01:36 »
Hallo, het lijkt erop dat die afbeeldingen die niet goed worden weergegeven, OLE-objecten zijn (object linking and embedding), en volgens mij is dat iets (heel ouds) van Microsoft, dus beter dat document niet in Ubuntu openen.

Terzijde. Om gestoord van te worden. De knapste koppen ter wereld doen niets anders dan het eindgebruikers moeilijk maken informatie te zien of te lezen. Het zou eens verboden moeten worden, al die proprietary trucs om het marktaandeel te bestendigen of uit te breiden.

RoMaRiOs

  • Gast
OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/04, 22:05:45 »
Citaat van: Eider
Ik heb wel een pdfje van het antwoordenboekje voor je. Deze heb ik net even geuploaded:
http://www.2shared.com/file/3875300/71eb35ac/Getal_en_Ruimte_hoofdstuk_18.html

Als je het boek VWO B 5 hebt zou dit het moeten zijn. Ik zit zelf nu ook in 6VWO :)
Bedankt, laat ut weten wanneer ik het hoofdstuk af heb ;)

RoMaRiOs

  • Gast
OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/05, 16:23:14 »
Ik heb trouwens nog een mogelijke derde oplossing voor mijn probleem gevonden. Word viewer 2003 installeren onder WINE. Niet 100% OK maar doet het ook goed.

Wordviewer:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=95e24c87-8732-48d5-8689-ab826e7b8fdf&displaylang=nl

sasja

  • Gast
OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/07, 15:04:05 »
Beste RoMaRIOs

Ik zie dat er meer scholen afwijkende pakketten gebruiken zoals Windows 2000 waar een duur office pakket van Microsoft voor nodig is!
Ik probeerde het oude office 2000 onder XP en de 97 versie onder Win 98 en geen van beide kwamen verder dan de ????
Vraag of Uw school een open office wil toepassen omdat die door elk pakket foutloos gelezen zal worden!
Het Open Office wat via Google word aangeboden is  Star Office.
Deze werkte onder Windows 95, 98, 98SE,  ME, XP en Vista...
Dus vermoedelijk ook onder NT en 2000...
Het is verboden koppelverkoop dat je een bepaald product van één firma moet kopen!
Voor school en jou goedkoper!
Laat ze eens kennismaken met jou Ubuntu en Open Office...

Wine is leuk, maar eigenlijk moet jou school dit aanpassen en niet jij met illegale versie....!

Offline Dave

  • Lid
OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/07, 17:37:18 »
Citaat van: RoMaRiOs
Hallo,

ik probeer met de OpenOffice.org, de tekstverwerker die met ubuntu geinstalleerd is, het volgende bestand te openen: http://space2.110mb.com/Uitwerkingen%20VWO%20B%20deel%205/Uitwerkingen%20VWO%20B%20deel%205%20H18.doc

Ik krijg vervolgens op de plaatsen waar afbeeldingen horen te staan ruitjes met vraagtekens. Schijnbaar wordt het formaat niet ondersteund maar hoe kan ik dit oplossen??
ik kan geen ruitjes met vraagtekens ontdekken.
zie wel heel veel vakjes met formules er in.

Offline siegi

  • Lid
OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/07, 17:51:48 »
Citaat van: sasja
Het Open Office wat via Google word aangeboden is  Star Office.
Star office heeft totaal niets te maken met google. Star office is van Sun Microsystems.

Wat er nog meer staat over compatibiliteit tussen windows en ms office klopt ook niet helemaal. office 2000 werkt bv perfect onder windows 98.  

De koppelverkoop regeling is ook alleen maar in België geldig, en er zijn enkele gevallen waarbij het wel mag. Dit maakt het meestal moeilijk te bepalen wat koppelverkoop is en wat niet.

RoMaRiOs

  • Gast
OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/09, 16:01:56 »
Citaat van: sasja
Beste RoMaRIOs

Ik zie dat er meer scholen afwijkende pakketten gebruiken zoals Windows 2000 waar een duur office pakket van Microsoft voor nodig is!
Ik probeerde het oude office 2000 onder XP en de 97 versie onder Win 98 en geen van beide kwamen verder dan de ????
Vraag of Uw school een open office wil toepassen omdat die door elk pakket foutloos gelezen zal worden!
Het Open Office wat via Google word aangeboden is  Star Office.
Deze werkte onder Windows 95, 98, 98SE,  ME, XP en Vista...
Dus vermoedelijk ook onder NT en 2000...
Het is verboden koppelverkoop dat je een bepaald product van één firma moet kopen!
Voor school en jou goedkoper!
Laat ze eens kennismaken met jou Ubuntu en Open Office...

Wine is leuk, maar eigenlijk moet jou school dit aanpassen en niet jij met illegale versie....!
Onze school (en meerdere) scholen zullen daar niet aan beginnen. Iedereen (nou ja bijna) werkt met Windows en microsoft office, dan kunnen de scholen niet zomaar op Linux gaan draaien. Hoewel ik vind dat ze dit wel zouden moeten doen. Overigens zal er voor sommige educatieve software altijd een Windows-PC nodig blijven

Het zou wel goed zijn als Linux en dan vooral Ubuntu iets meer naamsbekendheid krijgt. Wanneer dit zou gebeuren zal het denk ik kunnen uitgroeien tot één van de meest gebruikte OS van nederland. Zo heb ik nu al op een aantal PC's van famillie Ubuntu geïnstalleerd en zijn hier tot op heden nog tevreden over.

Dit zijn trouwens geen bestanden van mijn school maar dat terzijde...

sasja

  • Gast
OpenOffice tekstverwerker UBUNTU
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/10, 00:57:05 »
Helaas niet met je eens....
Als je de verkeerde windows versie hebt kun  je soms berichten niet of zeer moeilijk lezen...
Een Open office zoals Google deze aanbied van inderdaad Sun ...
Dus niet die 2.4 die Arie gebruikte...
Dit zijn dus 2 verschillende pakketten..
Maar zowel die 2.4 voor Ubuntu van Arie als die via Google aangeboden Sun Star Office werken onder alle bestaande office pakketten, dus ook de Appeltjes....
Dit kun je van Windows niet zeggen dus daarom zit je nu met ?????

Als jou school iets aanbied, ze hoeven geen Linux te hebben, want het via Google aangeboden gratis Sun Star Office is gratis en wel altijd leesbaar!
Daar ging het mij om, want niemand kan jou verplichten  een versie van Windows (€99,-)  en een office pakket (€179,00) te kopen!
Maar nog makkelijker is een PDF sturen die naast Adobe ook door diverse Linux pakketten en nog vele Windows pakketten te openen is.. waaronder diverse open office pakketten die gratis zijn en zelfs het kunnen bewerken indien het geen beveiliging bevat.

PDF betekend eigenlijk altijd lezen zoals de verzender het verstuurde, en dus nooit misvormt afdrukken als je de printer zou gebruiken!