Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Humble Indie Bundle 6  (gelezen 1461 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Humble Indie Bundle 6
« Gepost op: 2012/09/18, 21:50:53 »
Voor de liefhebbers van spellen: er is weer een nieuwe Humble Indie Bundle te verkrijgen.
Koop 6 spellen voor een bedrag dat je zelf bepaalt :)

Alle spellen werken op Ubuntu en andere Linuxvarianten, Windows en Mac en hebben geen DRM.
Bovendien gaat een deel van de opbrengst naar een goed doel.

http://www.humblebundle.com/?hib6

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Humble Indie Bundle 6
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/19, 21:20:30 »
heb m meteen gekocht voor $15

ik steun graag t goede doel als ik daar zelf ook wat voor krijg. de humble bundles zijn altijd een win win situatie zelf als niet alle spellen leuk zijn.
ik koop daarom altijd een bundel zonder vooraf te kijken welke spellen erin zitten en ik heb er nog geen een keer spijt van gehad.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/19, 21:23:25 door niekn »

Offline wowo

  • Lid
Re: Humble Indie Bundle 6
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/20, 23:04:27 »
Heb hem ook gekocht. De reden was dat het heel lang geleden was dat ik een spel gespeeld had. ;)

En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
Ik ben al een aantal uren prettig vermaakt door Rochard en Torchlight. Ook al ben ik eigenlijk een liefhebber van adventure spellen maar deze zijn ook prima.
Dustforce is niet echt mijn ding.
Aan de andere games (Shatter; Space Pirates and Zombies) ben ik nog aan toe gekomen.
Verder is Vessel nog niet verkrijgbaar voor ubuntu maar daar wordt aan gewerkt.
Let wel op de systeemeisen want mijn oude laptop kon een aantal games (begrijpelijk) echt niet aan.
Ook was het voor mij best even zoeken om te achterhalen met welke resolutie het spel het best gespeeld kon worden.
Verder niets dan lof voor dit mooie initiatief.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline pkemmeren

  • Lid
Re: Humble Indie Bundle 6
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/25, 14:57:41 »
Ik heb de bundle ook gekocht. Helaas werken de games niet! Ik draai Ubuntu 12.04 op een HP Pavilion DM1 (AMD e-350 chipset). Wanneer de games starten en naar fullscreen gaan krijg ik een zwart scherm, het geluid doet het wel. Wanneer ik op de windows toets druk en daarmee de dash open zie ik het spel goed draaien. Zodra ik iets wil doen gaat het allemaal weer fullscreen en heb ik weer een zwart scherm. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Humble Indie Bundle 6
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/25, 15:22:05 »
Doet hij dat bij alle spellen of maar bij 1?

Offline pkemmeren

  • Lid
Re: Humble Indie Bundle 6
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/25, 19:31:30 »
Alle spellen die fullscreen zijn

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Humble Indie Bundle 6
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/25, 19:57:52 »
Van Torchlight is er vandaag nog een nieuwe versie uitgekomen die iets met de fullscreen opties doet.
http://support.humblebundle.com/customer/portal/articles/754604-torchlight-changelog

Dat werkte hier wel, alleen was het precies omgekeerd (full screen aanvinken zorgde er juist voor dat het windowed werd).

SPAZ en Shatter werken hier verder wel prima.

Werken andere spellen die je niet bij de HIB vandaan hebt wel full screen?

Offline pkemmeren

  • Lid
Re: Humble Indie Bundle 6
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/25, 20:32:44 »
nee die werken helaas ook niet..  video (VLC), youtube etc doet hij wel gewoon fullscreen. Heel vreemd!

Offline pkemmeren

  • Lid
Re: Humble Indie Bundle 6
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/25, 21:20:41 »
Heb nu alles aan de gang, Rochard fullscreen, rest windowed. Kan ze in ieder geval spelen!