Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wachten wachten wachten  (gelezen 1005 keer)

Offline juup

  • Lid
Wachten wachten wachten
« Gepost op: 2010/11/16, 11:21:09 »
Beste lezer
Sinds de upgrade van 10.04 naar 10.10 is mijn eeepc 1000 erg langzaam op het internet geworden.
Aldoor; laden.....wachten op..... verbinden met..... Een enkele keer valt  de wireless er helemaal af en is de antenne alleenmaar aan het zoeken. (na een herstart is het weer ok). De pagina's hebben echt wel 10 -20 seconden nodig om helemaal te laden. uploaden gaat haast niet meer, (wel met een draad op de router)
Wat zou het kunnen zijn? Ik heb de Netbook remix aanstaan bij het opstarten.
Nu dacht ik dat deze versie van Ubuntu (10.10) mogelijk 'zwaarder' was voor de eeepc en heb vanaf een usb ook eens Kubuntu 10.10 geprobeerd maar ook dat ging niet snel(ler).
Herkent iemand dit of moet ik alles maar eens opnieuw installeren?
Juup

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Wachten wachten wachten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/16, 23:32:16 »
Beste Juup,

ik heb zelf ook een eee (zie onderschrift), en ik heb geen verschil gemerkt in snelheid tussen 10.04 en 10.10. Als je vanaf usb een live-sessie draait, is je pc wel langzamer, maar dat heeft te maken dat een HDD nu eenmaal sneller is, dus dat is geen adequate graadmeter.

Je zou 10.04 kunnen terugzetten, als het daarmee wel werkt. Dat is een LTS-versie tenslotte.
Kan je iets specifieker zijn m.b.t. welke eeepc je nu precies hebt? Dan kunnen we gerichter zoeken.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline juup

  • Lid
Re: Wachten wachten wachten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/17, 09:18:34 »
bedankt voor je reactie. goed om te weten dat 10.10 bij jou wel werkt ik heb de eeepc 1000H.
Volgens mij is het de wireless router, want de andere eeepc 1000H (we hebben er twee)  met de oude versie (10,04) was ook al iets langzamer. Router resetten dus. En we hebben altijd in deze periode wat problemen met UPC. volgens mij plegen ze dan onderhoud hier in de buurt (waar ze bij de helpdesk geen weet van hebben). Ik wacht eerst het nieuwe jaar maar eens af.
gr
Juup

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Wachten wachten wachten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/17, 10:33:57 »
Ik heb toevallig gisteravond iemand geholpen met een eee pc 1005pe en die had ook wireless problemen. Ik kon het in eerste instantie in de installatie niet vinden, maar na een bios update werkte alles wel weer fatsoenlijk. Je zou eens kunnen checken of je bios uptodate is?