Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke speakers kan ik het beste kopen????  (gelezen 3942 keer)

Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Gepost op: 2009/11/05, 12:31:45 »
Ik ben op zoek naar nieuwe speakers voor bij mijn pc.
Veel geld heb ik niet over op het moment maar wil natuurlijk wel goede speakers....
Ik ben al wat aan het zoeken geweest en heb ook al wel twee leuke setjes gevonden, alleen vind ik niet veel over het ondersteunen van linux.
Beide hebben namelijk verschillende drivers voor de diverse speakers.

Ik vraag me dus af of iemand hier al een van deze sets heeft en of het naar behoren werkt, het gaat om de volgende twee setjes:

Philips SPA7300 luidsprekers

Het Philips SPA7300-luidsprekersysteem biedt een aantrekkelijke combinatie van uitstraling, prestaties en gemak.
Het SPA7300-luidsprekersysteem is flexibel en past zich perfect aan bij uw stemming en levensstijl. Het front is afneembaar, u kunt het niveau van de Bass Boost bedienen en uw MP3-speler is rechtstreeks aan te sluiten op de afstandsbediening.

Met o.a.:
Geluid:
- ultieme bass-prestaties door Bass Boost-technologie met niveauregeling
- 6-laagse wooferdriver - extra vermogen om het bass-geluid te versterken
- bass-versterking: Analog Bass Boost, Bassreflex
- bass-optimalisatie
- frequentiebereik: 45 - 20.000 Hz
- luidsprekerverbetering: magnetisch
- afgeschermde LSB
- muziekvermogen: 60 W
- uitgangsvermogen (RMS) via satelliet: 5 W
- subwoofer: 20 W
- volumeregeling: analoog

Aansluitingen:
- te gebruiken voor MP3, PC, tv, CD en meer
- unieke, rechtstreekse MP3-aansluiting op de afstandsbediening
- audio-ingang voor gegevens: Stereo-audio
(aansluiting 3.5 mm) 1 x
- kabellengte: 2 m
- aansluiting: 3.5 mm stereo
- voeding: AC 220 V - 50 Hz

Functioneel:
- CD-tweeter
- drivers voor satellietluidspreker: 2.5 inch
- driver voor subwoofer: 6 inch
- afneembare roosterklep
- regeling van bass-niveau: op subwoofer
- "apparaat aan" indicatie
- afstandsbediening met volumeregeling, AUX-invoer (bijvoorbeeld MP3) en aan/uit-indicatie
- blauwe power led indicator

Inhoud van de verpakking:
- subwoofer
- aantal satellieten: 2
- snelle installatiehandleiding
- garantiekaart
- afstandsbediening met kabels
- 3.5 mm vaste stereokabel

Creative Inspire T6100 speakers

De Creative Inspire T6100 luidsprekers produceren een fantastisch 5.1-geluid bij games, films en muziek. Dankzij de 25 jaar ervaring in audiotechnologie van Creative vormen ze met hun superieure luidsprekerontwerp de perfecte keuze voor een echte geluidsonderdompeling, zéker in combinatie met een Sound Blaster X-Fi geluidskaart.
Vooraan combineren de 2-wegsatellieten een precieze tweeter voor details in de hoge tonen met een krachtige middenbereik driver voor meer warmte en karakter. De speciale centrale luidspreker geeft dialogen meer helderheid en impact, terwijl de achterste surroundsatellieten de overrompelende geluidservaring volledig maken, samen met de diepe impact van de krachtige houten subwoofer.
Inspire T6100 luidsprekers zijn de perfecte partners van PC's en laptops voor gaming en entertainment. Maar ze leveren uiteraard ook superieure resultaten bij MP3 muziek!

Met o.a.:
- 8 watt RMS per kanaal (4 kanalen)
- 18 watt RMS centraal kanaal
- 26 watt RMS subwoofer
- frequentieweergave: 40 Hz tot 20 kHz
- perfecte partner van PC's en laptops voor gaming en entertainment
- combineer met een Sound Blaster X-Fi geluidskaart voor een overweldigend realisme en luisterplezier bij games, films en muziek
- elke superieure 2-wegsatelliet is voorzien van een aparte tweeter en middenbereik driver voor gedetailleerde hoge tonen met veel warmte en karakter
- krachtige centrale satelliet: zorgt voor een uitstekende weergave van dialogen bij films en games; de achterste satellieten maken het surroundgeluid volledig
- krachtige houten subwoofer met gewelfde poort en basregelaar: zorgt voor een stevige en precieze ondersteuning in de lage frequenties - essentieel voor goede gaming
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline CasB

  • Lid
    • Mijn geekblog
Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/05, 14:28:47 »
Speakers zullen het altijd wel doen, de vraag is alleen of Ubuntu de drivers kan aansturen van de geluidskaart om bijvoorbeeld 5.1 aan te kunnen.

Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/05, 15:02:58 »
volgens heb je helemaal geen special drivers nodig voor speakers, je geluidskaart heeft drivers nodig.
als je nu een geluidskaart hebt die werkt in ubuntu en die ook uitgangen voor ene 5.1 setje heeft, kun je elk speakerset daarop aansluiten.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/05, 15:29:48 »
Mooi zo.... ALL DEPS IN THA HOUSE...... dus dan ga ik dat Phillips setje maar eens bestellen, vrij groot bereik en een afstands bediening waarin je je usb of mp3 stick in kan stoppen......... klinkt perfect....

Thanx
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline track

  • Lid
Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/05, 15:43:15 »
Als ik muziek met goede kwaliteit wil beluisteren zet ik even de versterker in de huiskamer aan.
Ik heb er namelijk zo'n verloopkabel van klink naar 2x tulpstekker tussen mijn computer en de versterker.

Dus hoef ik er niet eens veel geld voor uitgeven.   =D 

track

Offline Dave

  • Lid
Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/05, 20:57:47 »
niet voor de kwaliteit maar als het even lekker hard moet met 2x200W   :evil:
En soms moet dat gewoon even.

Offline ivo

  • Lid
Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/05, 21:17:19 »
Als ik muziek met goede kwaliteit wil beluisteren zet ik even de versterker in de huiskamer aan.
Ik heb er namelijk zo'n verloopkabel van klink naar 2x tulpstekker tussen mijn computer en de versterker.

Dus hoef ik er niet eens veel geld voor uitgeven.   =D 

track

+1

Zo'n kabel heb ik ook. Doet het al jaaaaaaaaaaaaaaaren, heeft geen updates of drivers nodig en zal het dus ook wel blijven doen.




There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/06, 10:54:17 »
Als ik muziek met goede kwaliteit wil beluisteren zet ik even de versterker in de huiskamer aan.
Ik heb er namelijk zo'n verloopkabel van klink naar 2x tulpstekker tussen mijn computer en de versterker.

Dus hoef ik er niet eens veel geld voor uitgeven.   =D 

track

+1 aan deze kant werkt idd altijd en zonder problemen
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline bwman

  • Lid
Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/06, 12:55:06 »
ik heb de logitech 2300 wel 2.1maar een fantastisch geluid dat eruit komt.
200 wat rms uitgang hij kan iets geven. als ik hem opengooi davrt alles wat los zit :D
de bas weergave is perfect heeft ok een thx certificaat gegarandeerd geen vervorming, enigste nadeel als je een minder bestand afspeelt je hoort het meteen.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/22, 12:39:18 »
Als ik niet in de kijkshop was gekomen had ik waarschijnlijk het phillips setje gekocht, 5.1 en met draadloze afstandsbediening met USB aansluiting.

Ben dus wel in de kijkshop terecht gekomen en heb toen voor hetzelfde geld maar een Trust SoundForce Presto 2.1 setje gekocht en een Freecom solid state USB storage van 160GB, samen voor een goed tientje meer dan het phillips setje met verzendkosten.

Ben over beide zeer te spreken, alleen jammer dat ik in de winkel de "afstandsbediening" zoals deze werd genoemd niet had gezien, deze zit namelijk aan een kabel en de aansluiting voor mp3speler is slechts een jack ingang en kan dus niets direct van USB-opslag apparaten lezen.
De geluids qualiteit is wel uitstekend, mooie heldere en volle klanken, geen vervorming en geen overbodige knopjes, alleen volume en sub-bass.
Ik heb een zeer brede muziek smaak (van Tracy Chapman tot terror) en had nooit eerder speakers waaruit al mijn muziek ook mooi klonk, nu wel :)
Kan ze iedereen aanraden, alleen een beetje jammer dat de afstandsbediening niet echt op afstand gebruikt kan worden maar goed, ze waren sowiso bedoeld als pc speakers.....
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/23, 10:53:16 »
Hmm... ik wist niet dat Trust ook werkende geluidsboxen produceerde :)

Als je echt voor kwaliteit wilt gaan tegen een zacht prijsje, kies dan voor Creative. Die produceerden twintig jaar geleden al subliem geluid :D

Heb zelf nu een Logitech X-230 2.1 systeempje. Het geluid is prachtig, al wordt ie een beetje schel als ik hem voluit zet. Het creative-setje dat ik ervoor had, deed het wat dat betreft beter.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline erLin

  • Lid
Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/23, 12:53:29 »
Beste,

Brood koop je van de bakker, computers koop je van een bekend computermerk, luidsprekers van een luidsprekermerk, aan te sluiten op een versterker van een goed versterkermerk. Met andere woorden: die specificaties zeggen barweinig en vermogen al helemaal niks. Bij een versterker is de signaal-ruisafstand, lineariteit en piekvermogen van belang. Een versterker met 2x 50W rms kan een duizend keer realistischer geluid produceren dan eentje waar een sticker met 200W op staat; die 200W zegt ook weer weinig over de geluidsdruk, die druk je uit in dB. Gemiddeld (luidsprekers, afstand tot, soort muziek) kan een normaal, goed horend mens in een woon of studeerkamer echt geen 200W verdragen.

Muziekliefhebbers - en dat zullen er hier waarschijnlijk meer zijn dan gamers - kiezen vrijwel altijd voor stereo, simpelweg omdat vrijwel alle muziek ook stereo is opgenomen. 5.1 is dan zinloos. Voor gamers zal dat anders gelden, maar die letten ook minder op geluidskwaliteit denk ik.

Dus leve het bekende kabeltje en anders gewoon lekker CD'tje branden en in een CD-speler afspelen (korte kabel).



ik heb overigens mijn PC'tje aangesloten op een YAMAHA AX-496 en twee KEF rondstrakers
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 12:55:15 door erLin »

Re: Welke speakers kan ik het beste kopen????
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/25, 12:38:00 »
Als ik zeg het begint met een "B" en eindigt met een "E"  dan is denk ik iedereen met me eens over speaker set. :P. Heb zelf van Logitech 5.1