Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw scherm geeft geen output  (gelezen 738 keer)

Bruno34

  • Gast
Nieuw scherm geeft geen output
« Gepost op: 2009/06/17, 21:05:47 »
Hallo,
Ik ben net overgestapt van 17" crt naar 22" lcd maar ik krijg geen output op het scherm. Het scherm gaat direct in power save.
Als ik het aansluit op de vga aansluiting van mijn Windows laptop krijg ik meteen beeld (zelfde vga-kabel).
Als ik mijn pc (Ubuntu 9.04 64bit, Nvidia 8500GT met proprietaire driver, gedownload van nvidia.com) boot met de 22" krijg ik dus niks te zien maar als ik na de normale boottijd mijn 17" aansluit, krijg ik beeld met 22" instellingen: Ubuntu heeft het scherm correct geidentificeerd en de resolutie op 1680x1050 gezet.
ctrl-alt-backspace helpt niks, blijft in power save gaan.
Ik snap er niks van dus hints zijn welkom...

Re: Nieuw scherm geeft geen output
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/17, 21:17:11 »
Welkom bruno :)

Je had de drivers NIET handmatig moeten installeren, maar het programma Systeem -> Beheer -> hardwarestuurprogramma's moeten gebruiken. Ubuntu geeft dit ook zelf aan. Dit omdat de algemene Linux-driver op den duur kan conflicteren met je installatie. Zo kan je grafische omegving opeens niet meer starten en dan zit je met de gebakken peren.


heb je al geprobeerd om via Nvidia Settings het tweede scherm te activeren? Systeem -> Beheer -> Nvidia X Server Settings.

Bruno34

  • Gast
Re: Nieuw scherm geeft geen output
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/18, 18:19:22 »
Hallo Cumulus,

ik denk dat er eigenlijk iets aan de hand is met de grafische kaart. Gisteren heb ik er niet meer aan gedacht maar ik krijg zelfs geen beeld tijdens het booten. Gezien het probleem zich al stelt VOOR Grub, kan het dus helemaal niet aan Ubuntu liggen.

Ik denk dat ik maar eens ga proberen om een dvi-kabel te gebruiken, misschien mankeert er een signaal in de vga-kabel waardoor de monitor in slaap valt. Anders een andere vga-kaart inpluggen.

Ik heb indertijd de drivers gedownload omdat bij de installatie een jaar geleden de Ubuntu-driver steeds errors gaf en ik steeds moest kijken op 640x480 :-(

Bedankt voor je tips.
Bruno