Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na uit- inschakelen wireless geen verbinding meer.  (gelezen 1661 keer)

Offline Janv

  • Lid
Na uit- inschakelen wireless geen verbinding meer.
« Gepost op: 2007/12/01, 10:24:08 »
Goedemorgen,
Ik heb een Acer laptop 3650 met AR2413 802.11bg NIC kaart. EDUBUNTU 7.10, probleemloze installatie, zelfs ik kan het (!) wanneer je de handleiding volgt.  
Het apparaat draait zonder problemen, echter wanneer ik d.m.v. de pushbutton de kaart uitschakel kan ik na opnieuw inschakelen geen verbinding meer krijgen. Na opnieuw opstarten werkt het verder weer zonder problemen. Ook wanneer ik, om welke reden dan ook, mijn verbinding even kwijt ben moet ik opnieuw opstarten om weer een draadloze netwerkverbinding te krijgen.

Offline emargen

  • Lid
Na uit- inschakelen wireless geen verbinding meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/01, 20:14:29 »
Je verbinding wordt door de netwerkmanager automatisch tot stand gebracht. Vreemd genoeg is die verbinding niet altijd stabiel. Als je een werkende verbinding hebt kun je even proberen om deze verbinding in de Netwerkmanager handmatig met dezelfde gegeven in te stellen!

Om te testen of het ingestelde ook werkt voer je in een termininal het commando:
sudo /etc/init.d/networking restart
(... now giving password for sudo)

Als de verbinding dan werkt kun je ervoor zorgen dat het ook na een herstart weer werkt door het volgende te doen:

Voer in een terminal het commando:

gksudo gedit  /etc/rc.local

Voeg het volgende commando in: /etc/init.d/networking restart
en sla het bestand op.

Bij een volgende herstart wordt nu het netwerk opgestart.

Offline Janv

  • Lid
Na uit- inschakelen wireless geen verbinding meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/02, 20:18:51 »
Ik heb het geprobeerd, echter jammer genoeg met wisselend succes. Twee keer van 10 pogingen lukte het en het opmerkelijke daarbij was dat de signaalsterkte-indicator naar 100% ging i.p.v. de gebruikelijke 60%. De 100% is niet zo gek daar de afstand naar de router slechts enkele meters bedraagt.
Het volgende heb ik daarna bekeken:
-  opstarten met uitgeschakelde draadloze netwerkkaart.
-  hardware-informatie / apparaatbeheerder opgestart en gezocht naar WLAN die dus niet te vinden was, wat mij wel logisch lijkt.
- kaart ingeschakeld en nogmaals bij de hardware-informatie gekeken, de kaart wordt niet gezien en bij de netwekinstellingen staat geen draadloze verbindingsmogelijkheid.
Ik hoop dat dit nuttige info is.

Offline quick30

  • Lid
Na uit- inschakelen wireless geen verbinding meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/03, 22:52:49 »
Ik heb net even gegoogld en vond dat van de Acer Aspire 3680 het op ubuntu ook niet meteen lukte (dit voorbeeld dan).
http://www.itcamefromtheinternet.com/serendipity/archives/44-openSUSE-10.3-on-Acer-Aspire-3680-2633.html
Hij heeft toen madwifi geinstalleerd en de atherios drivers. Dat laatste is logisch want dat is voor de atherios chipset gemaakt. In die laptop zat: "AMBIT Microsystem AR2413 802.11bg NIC" enfin, als dit ook jouw NIC is dan zou ik zeker even lezen onder "Making Your Built In WiFi Work"

Ik zeg niet dat het onder ubuntu werkt maar ligt m.i. voor de hand. Je zou ook nog, als test, wat ruimte kunnen vrij maken en suse 10.3 installeren. Las wel dat hij een beetje flets beeld heeft (o.i.d.) Lijkt me een goede howto install suse 10.3 op zo'n machine. Kijk wel even wat de verschillen zijn als het gaat om de hardware. Dan weet je waar je eventuele verschillen moet zoeken. ;)

Offline Janv

  • Lid
Na uit- inschakelen wireless geen verbinding meer.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/04, 18:48:17 »
Hallo, het werkt!
Ik heb het volgende gedaan;
- synaptic pakketbeheer opgestart en gezocht naar madwifi
- alles wat kon, gedownload, 1 pakket kon niet.
- computer herstart
- KLAAR !!

Hartelijk dank voor de tips, medeleven etc.