Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer- en andere problemen  (gelezen 236 keer)

Offline Graads

  • Lid
Printer- en andere problemen
« Gepost op: 2018/01/06, 14:40:58 »
Hallo Allemaal,
Na instalatie een maandje geleden van Ubuntu 16.04 (Xenial)

Printerproblemen
Er wordt (door CUPS?) in eem map die niet bestaat in UBUNTU gezocht naar .icc-profielen
Gestopt - File "/System/Library/ColorSync/Profiles/Generic CMYK Profile.icc" not available: No such file or directory
Ik kan niet vinden waar ik dat kan aanpassen.

De icc-profielen staan in /usr/share/color/icc

Windows Samsung icc-profielen /Gerard C/WINDOWS/system32/spool/drivers/color

Printen lukte na een eerste geslaagde poging niet meer.
Het lijkt er nu op dat mijn Canon iP6000D het na de installatie van een tweede printer (met het uit de aangeboden lijst gekozen  canonmodel iP4000) beter doet.

De resolutie moest wel van automatic naar 300 DPI gezet worden. Het lijkt er ook op dat wanneer de printer aanstaat voor Ubuntu wordt opgestart wordt dat niet wordt herkent. Wanneer in eigenschappen inschakelen wordt aangeklikt begint het printen alsnog.

gThumb is mijn favoriet voor afbeeldingsbeheer.
De "normale" menu zijn verdwenen wat onder meer vervelend is bij het gebruik van plug-ins.
Catalogi uit mijn vorige versie van UBUNTU (12.04) worden door gThumb niet gezien terwijl ik ze netjes heb gered en in de juiste map gekopieerd (dat werkte wel voor Tomboy). Daar door gaat veel werk in rook op. Jammer!
Het zijn tekst-bestanden. Vergelijken van oude en nieuwe catalogi geeft aan dat de manier waarop het totale pad wordt aangegeven is veranderd. Als ik de oude aanduiding aanpas met LEAFPAD levert dat niets op.

Wie weet de oplossing?

Graads.