Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth keyboard en muis.  (gelezen 1668 keer)

TheCowboy

  • Gast
Bluetooth keyboard en muis.
« Gepost op: 2009/01/06, 15:53:57 »
Hey allemaal,

Ben een Newbie op Ubuntu gebied en heb onlangs mijn eerste kennismaking gehad met UBuntu. Install liep probleemloos, en ook verschillende Ext apparaten werken prima. (voor zover ik nu ben nagegaan)

nu heb ik wel een vraagie over mijn MS Bluetooth Dongle/Keyboard/Muis.

voor dat ik moet inloggen met me gebruikersnaam en ww heb ik echter nog niet de mogelijkheid om de muis en keyboard te gebruiken.

is het wellicht mogelijk om dit reeds te activeren voordat ik moet inloggen, anders moet ik helaas nog mijn bedrade keyboard en muis laten staan.  :|

thanks alvast

Re: Bluetooth keyboard en muis.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/06, 17:21:11 »
Sluit even een niet-bluetooth-keyboard aan en log in. Een muis is trouwens ook wel handig ;) Kijk vervolgens even onder Systeem > Voorkeuren > Bluetooth voor instellingen voor Bluetooth. Normaal gesproken zou Bluetooth gewoon moeten werken, misschien is er geen driver beschikbaar voor jouw controller of desktopset.

Offline kamelot

  • Lid
Re: Bluetooth keyboard en muis.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/06, 18:17:54 »
Even een vraag is het toetsenbord +muis toevallige de Logitech Cordless Desktop MX 5500
Er schijnen problemen met dat toestenbord te zijn in ubuntu 8.10 .
Als je dit toetsenbord heb moet je maar is op google zoeken naar Logitech Cordless Desktop MX 5500 ubuntu .
Dan krijg je wel aardig wat hits .
Volgens mij moest dit toetsenbord wel aardig werken onder ubuntu 8.04
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

TheCowboy

  • Gast
Re: Bluetooth keyboard en muis.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/06, 18:25:47 »
thanks beide echter werken beide wel zodra ubuntu verder is opgestart. no problem dan.

het lijkt er alleen op dat voor het inloggen de driver nog niet geladen wordt of zo. (of is dat een teveel MS Gedachte).

Re: Bluetooth keyboard en muis.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/06, 18:32:29 »
thanks beide echter werken beide wel zodra ubuntu verder is opgestart. no problem dan.

het lijkt er alleen op dat voor het inloggen de driver nog niet geladen wordt of zo. (of is dat een teveel MS Gedachte).

De driver is geladen, maar de verbinding moet nog opgezet worden. Ik zie het als een grote bug, kijk eens op http://bugs.launchpad en kijk of de bug al is gepost. Zo niet, dan verzoek ik je deze te melden. Zo maak je Ubuntu beter :)

TheCowboy

  • Gast
Re: Bluetooth keyboard en muis.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/06, 22:24:56 »
Probleem is sinds vandaag spontaan opgelost.

weet niet waarom, weet niet hoe, maar probleem doet zich niet meer voor.

het enige dat ik verder na het installeren van ubuntu heb gedaan is er een studio versie van gemaakt, al kan ik mij niet voorstellen dat dat op bluetooth invloed heb.

thanks voor de info.