Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grsync?  (gelezen 673 keer)

Offline Whyaken

  • Lid
Grsync?
« Gepost op: 2012/01/27, 16:02:17 »
Hallo,

ik zoek een programma om 2 directories te synchroniseren. Nu was ik al op grsync uitgekomen, maar blijkbaar doet ie niet wat ik verwacht, of heb ik instellingen fout staan.

In mijn windowstijd gebruikte ik simpelweg Windows Commander (zoals het vroegere Norton Commander). Daarin kon je simpelweg 2 directories kiezen, en dan ging ie kijken waar de verschillen zaten. En indien gewenst kon je één of beide kanten uit synchroniseren.

In grsync kan ik ook 2 directories kiezen, maar als ik voor dry-run kies, dan vindt ie geen verschillen, terwijl ik 21 bestanden mis.

Dus met welke instellingen in grsync moet ik rekening houden, of welk programma doet wel wat ik ervan verlang (gewoon 2 directories (met een boel subdirectories) vergelijken) het kopieren van de bestanden doe ik het liefst zelf.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Grsync?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/27, 17:04:08 »
Grsync zou moeten werken, maar als jij je instellingen niet zegt kan niemand je vraag beantwoorden.

krusader
unison
komparator

Dus genoeg keuze.

Re: Grsync?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/27, 21:08:52 »
Heb goede ervaringen met Grsync.

Zorg er wel voor dat je het pad naar je te synchroniseren mappen met een "/" eindigt:




mvg,  Nico.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/22, 12:48:12 door nicolaasjan »
Linux Mint 19.3 Mate

Offline Parleur

  • Lid
Re: Grsync?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/27, 23:49:11 »
Ik gebruik DirDiff om directories te synchroniseren zoals in Total Commander. Mogelijk tot vijf directories.
In de Ubuntu repository.