Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 17 Xfce herstart en afsluitprobleem  (gelezen 2555 keer)

Offline Kayo

  • Lid
Linux Mint 17 Xfce herstart en afsluitprobleem
« Gepost op: 2014/08/03, 18:23:01 »
Hallo allemaal,

Ik heb op een (al wat ouder) laptopje wat voorheen werkte met Windows Xp,  Linux mint 17 Xfce Cinnamon geïnstalleerd.
Alles gaat prima ook het opstarten. Ook werkt verder alles goed (voor zover bekeken).

Maar herstarten wil niet, dan blijft het Mint-logo in't beeld staan en er gebeurt verder niets.
Precies zo gaat het ook met het afsluiten, logo blijft in het beeld staan en sluit verder niet af.

Met de aan/uit schakelaar doe ik dat dan maar handmatig.

Opstarten verloopt normaal. Wat zou ik kunnen proberen. Of, gewoon opnieuw installeren?

Graag jullie hulp.

Vriendelijke Groet,

Kayo

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17 Xfce herstart en afsluitprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/03, 18:40:14 »
Het is Xfce óf Cinnamon. Ik ga even uit van Xfce, wat voor oudere computers vaak de beste keuze is.

Probeer dit eens voor je afsluitprobleem:
https://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Computer-wil-niet-afsluiten-of-doet-een-herstart-bij-afsluiten
(punt 16, rechterkolom)

Offline Kayo

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Xfce herstart en afsluitprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/03, 19:40:32 »
@Pjotr,
Ik heb deze geprobeerd...........Het einde van de regel wordt dan dus:
ro  quietsplash acpi=off......... maar dat is bij mij niet het einde van de regel daar staat nog       $vt_handoff.


Bovendien start hij wel normaal op maar herstart niet en sluit niet normaal af.

Bij de vorige distro die ik erop had linux Mint 13 Xfce waren wat dat betreft geen problemen.

Wat denk je nogmaals opnieuw installeren??

@ Femke het is een Medion laptopje MD97500 en al oud..  =/- 9 a 10 jaar denk ik zo


Vriendelijke Groet,

Kayo

Offline Kayo

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Xfce herstart en afsluitprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/03, 21:30:59 »
Ik ben nu bezig nog een keer opnieuw de 17xfce er op te zetten, laatste poging. Als't niet lukt dan de 13 maar weer....

Vriendelijke groet.

Kayo

FrSu

  • Gast
Re: Linux Mint 17 Xfce herstart en afsluitprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/04, 19:52:12 »
Je kunt Zorin 9 eens proberen via de Live USB. Mijn ervaring is inmiddels dat deze distro behoorlijk compleet en ook snel is.

Proberen kan altijd bij Linux. ;)

Offline Kayo

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Xfce herstart en afsluitprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/05, 13:30:57 »
FrSu,

Bedankt voor je tip, ik ben inmiddels weer terug bij Linux Mint 13 Xfce, en bezig de zaak te optimaliseren en dat gaat tot nu toe goed, de ondersteuning is tot 2017, kan dus nog even mee....

Maar ja ik ken Zorin 9 niet.....

Vriendelijke groet,

Kayo

Offline Kayo

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Xfce herstart en afsluitprobleem
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/05, 16:48:50 »
Nee Femke98 dat was het niet alleen, ik had ook de indruk dat het trager werkte. Ik heb overigens op mijn andere PC' s wel Mint 17 Cinnamon  en dat werkt prima!

Vriendelijke Groet,

Kayo