Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom geen verwijzingen naar releaseparty wiki en creatief wiki op de website?  (gelezen 1310 keer)

In de tijd toen ik teamlid was (vertegenwoordiger marketing) heb ik gebprobeerd om verwijzingen naar de creatief wiki, artwork wiki en releaseparty wiki op de website van ubuntu-nl te krijgen. Dat is nooit gelukt. Waarom eigenlijk niet?

http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/doemee

Er staat nu op die pagina wel dat je mee kan doen bij promotie geen enkele link naar meer info terwijl ik en anderen toch hun best hebben gedaan om een releasepartywiki op te zetten waar mensen zoal kunnen zien wat er aan promotie is gedaan, en tips voor hoe dergelijk parties te organiseren. Nu staat er nergens een link naar die informatie, en is deze dus onvindbaar op de website.

Hetzelfde geld voor de afdeling artwork op de doe mee pagina van de website, ook daar staat nog steeds geen link, en is het destijds niet gelukt een verwijzing te krijgen naar de creatief wiki en het artwork team

Ook bij de developers staat er geen link, en ook daarvoor is er energie in gestopt om een wiki te maken, en ook deze is onvindbaar.

Jammer van de moeite lijkt mij.

Maar.. er waait een nieuwe wind in het team, en wellicht hebben er inmiddels meer mensen rechten om linkjes aan de website toe te voegen?

Ik zal vandaag eens kijken om wat linkjes toe te voegen. Maar misschien is het beter om heel die pagina eens op de schop te nemen. De vacatures pagina mag eigenlijk weg en de subteams hebben ondertussen hun eigen communicatiemedium.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
De plekken die Thomas noemt zijn in het algemeen een beetje onvindbaar. Behalve vanuit de website wordt er ook vanuit de wiki niet echt verwezen. Dit speelt al langer in mijn hoofd en ik heb een klein beetje nagedacht om dat te verbeteren.
1 ding waar ik nu aan denk ik een overzichtspagina op de wiki met verwijzingen naar alle plekken en teams omtrent Ubuntu NL.

Maar misschien is het beter om heel die pagina eens op de schop te nemen. De vacatures pagina mag eigenlijk weg en de subteams hebben ondertussen hun eigen communicatiemedium.
Inderdaad. Veel teams hebben nu een launchpadpagina. Hier kun je dan vinden hoe je contact op kunt nemen en/of lid kunt worden. Vaak verwijst deze voor meer info weer door naar hun wiki pagina, maar dat terzijde.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Gotiniens

  • Lid
In deze actie kunnen ook gelijk alle pagina's meegenomen worden waar totaal niet naar gelinkt wordt op de wiki zelf. Hier zitten zo op het eerste gezicht wat belangrijke pagina's tussen. Zie:

http://wiki.ubuntu-nl.org/OrphanedPages

Top dat er iets met die pagina's gebeurd nu. :)

Wat voor plannen zijn er voor de toekomst van de teksten op de website, en het beheer daarvan?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

@Sense:
Nunslaugther regelt momenteel het beheer voor de website en hij heeft ook aangegeven dit te willen doen, mits het om bijwerken e.d. gaat ;)
En daar zal het voorlopig ook bij blijven, tenzij iemand met een idee komt om de boel op de schop te gooien (zou geen slecht idee zijn overigens).

Offline Luuk58

  • Lid
Bij deze dan: ik heb het idee alles op de schop te gooien.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Ik ben benieuwd naar je voorstel Luuk.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Idem dito Rachid.