Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GPS: packard bell compasseo 600  (gelezen 2284 keer)

the_freklt

  • Gast
GPS: packard bell compasseo 600
« Gepost op: 2008/05/09, 09:03:54 »
hallo allen,

Ik heb een GPS packard bell compasseo 600 met 'destinator navigates' als navigatieprogramma.  Hoe kan ik kaarten opladen naar mijn GPS-toestel onder ubuntu 8.4?

Op de DVD die bij de GPS zat staat alleen een exe, deze kan ik openen dankzij wine. als ik echter wil verbinden met het toestel krijg ik een foutmelding:
"Geen verbinding met mobiel apparaat. Zorg dat ActiveSync actief is en dat het mobiele apparaat is aangesloten."

Kan ik ActiveSync aan de praat krijgen onder wine?  of bestaat er een ander alternatief?

alvast bedankt!

GPS: packard bell compasseo 600
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/09, 11:07:39 »
Wordt je GPS apparaat als extern apparaat herkend in Ubuntu? Misschien kun je rechtstreeks mappen vervangen en/of toevoegen op je geheugenkaart zonder tussenkomst van software.

the_freklt

  • Gast
GPS: packard bell compasseo 600
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/09, 19:37:19 »
Citaat van: Maarten123
Wordt je GPS apparaat als extern apparaat herkend in Ubuntu? Misschien kun je rechtstreeks mappen vervangen en/of toevoegen op je geheugenkaart zonder tussenkomst van software.
dit lukt jammer genoeg niet.  zelfs onder windows was dit niet mogelijk, als je de kaarten zo op de SD-kaart plaatst dan worden ze niet herkend door het navigatieprogramma =(

the_freklt

  • Gast
GPS: packard bell compasseo 600
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/12, 10:35:40 »
nog iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?  Ik heb geen zin om weer windows te installeren om mijn GPS-toestel vakantieklaar te maken.