Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Feisty installeren zonder home map te veranderen  (gelezen 2427 keer)

Offline Darell

  • Lid
    • http://launchpad.net/~darell
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Gepost op: 2007/04/06, 15:24:32 »
Is het mogelijk om een fresh install te doen van Feisty (herd 5) , zonder de home directory te veranderen. Dus dat alles erin blijft.
Ook zou ik graag alle favorieten, adressen en e-mails bewaard willen hebben, is dat ook mogelijk?
alvast bedankt!
Open Source = Freedom = Power !!

Offline siegi

  • Lid
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/06, 15:36:04 »
Als je een apparte home partitie hebt is dit geen probleem.  
waarom trouwens feisty herd 5. en niet de beta want de beta is nieuwer.

Offline Darell

  • Lid
    • http://launchpad.net/~darell
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/06, 15:40:28 »
home directory staat op dezelfde partitie
hoe kan ik de home map backuppen? gewoon alle bestanden ervan op een dvd zetten?

Ik dacht dat herd 5 de laatste was, waar krijg je de beta versie dan?
Open Source = Freedom = Power !!

koos

  • Gast
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/06, 15:43:57 »

Offline siegi

  • Lid
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/06, 15:47:56 »
https://wiki.ubuntu.com/FeistyReleaseSchedule hier zie je welke de nieuwste is.  
Normaal moet je kunnen kiezen dat je de partitie niet formateerd bij installatie, maar heb het zelf nog nooit uitgetest.  je zal dan wel de andere partitities dan je home moeten verwijderen anders kom je zeker met conflicten te zitten.  
Waarom probeer je trouwens niet gewoon een upgrade?  dan blijft je home zeker behouden.

Pensacola

  • Gast
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/06, 15:57:03 »
Citaat van: Darell
home directory staat op dezelfde partitie
hoe kan ik de home map backuppen? gewoon alle bestanden ervan op een dvd zetten?

Ik dacht dat herd 5 de laatste was, waar krijg je de beta versie dan?
Je kan inderdaad gewoon je home partitie op een backup medium zetten en daarna terugzetten.
Het is makkelijker om je home op een andere partitie onder te brengen, dan hoef je voor een nieuwe installatie geen backup meer te nemen.

Offline Darell

  • Lid
    • http://launchpad.net/~darell
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/06, 16:09:27 »
aah ok bedankt!
Ik heb de beta inmiddels gedownload. M'n home directory zet ik gewoon op een dvd. Kan ik tenminste mn hele schijf leegmaken en dan opnieuw installeren.
Bedankt voor de hulp!
Open Source = Freedom = Power !!

Pensacola

  • Gast
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/06, 16:51:29 »
Wel niet vergeten de verborgen bestanden mee te nemen!

Offline siegi

  • Lid
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/06, 16:54:44 »
idd daar steekt alle configuratie bestanden trouwens in :)

Offline Darell

  • Lid
    • http://launchpad.net/~darell
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/07, 18:58:34 »
zo net feisty geinstalleerd..
in een woord: WOW!! wat een verbetering!

dit is echt de beste release tot nu toe! Hij herkent meteen alle hardware (wat bij dapper niet echt zo was) en stelt alles goed in. Via het system menu installeer ik zo ff mn ATI driver en heb 3d rendering. Als ik een mp3tje wil afspelen krijg ik een melding en woppa ff installeren en hij doet het. Het zelfde geldt voor internet streaming en video's.
echt super!
Compiz wat erin zit heb ik nog niet kunnen testen omdat ik de fglrx driver gebruik en die ondersteund (nog) geen AIGLX :(

zo en nu ga ik weer verder genieten van deze geweldige release! :D
Open Source = Freedom = Power !!

Offline siegi

  • Lid
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/07, 19:03:28 »
voor desktop effecten zal je dan nog xgl moeten installeren.  
sudo apt-get install xserver-xgl
En nadien om dien xgl te activeren. door

GNOME


$ sudo gedit /etc/gdm/gdm.conf-custom


Go to the very bottom of the file and add:


0=Xgl
[server-Xgl]
name=Xgl server
command=/usr/bin/Xgl :0 -fullscreen -ac -dpi 96 -accel glx:pbuffer -accel xv:fbo
flexible=true


KDE


$ sudo nano /etc/kde3/kdm/kdmrc


Find the line that starts with 'ServerCmd'. Replace it with:


ServerCmd:=/usr/bin/Xgl :0 -fullscreen -ac -dpi 96 -accel glx:pbuffer -accel xv:fbo

1501

  • Gast
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/08, 00:05:36 »
Citaat van: siegi
voor desktop effecten zal je dan nog xgl moeten installeren.  


0=Xgl
[server-Xgl]
name=Xgl server
command=/usr/bin/Xgl :0 -fullscreen -ac -dpi 96 -accel glx:pbuffer -accel xv:fbo
flexible=true
Moet voor deze  opdracht een hekje ervoor of niet? Want na jou instructies werkt de boel nog niet voor mij :/

Offline siegi

  • Lid
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/08, 17:24:40 »
dit is ook geen opdracht dit zijn gewoon lijntjes die je moet toevoegen aan /etc/gdm/gdm.conf-custom

Offline Marinus

  • Lid
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #13 Gepost op: 2007/04/10, 13:39:47 »
Citaat van: Darell
home directory staat op dezelfde partitie
hoe kan ik de home map backuppen? gewoon alle bestanden ervan op een dvd zetten?

Ik dacht dat herd 5 de laatste was, waar krijg je de beta versie dan?
Ik wil mijn "home" van 5.4 GB op cd/rw's zetten, hoe doe ik dat? cd's zijn 700 MB. Dit ivm met een verse installatie. Bij voorbaat dank.
Ubuntu 12.04 Unity

SandervdV

  • Gast
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #14 Gepost op: 2007/04/10, 13:48:44 »
heb je een IPOD, MP3-speler, usb-stick?
Wat je ook kan doen is met een andere computer verbinden via een netwerkje.

als je enkel je configuraties wil behouden dan kan je deze branden:

ga naar persoonlijke map > toon de verborgen bestanden (ctrl-h) > kopieer alle mappen en bestanden met een punt ervoor op een schijf en klaar.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #15 Gepost op: 2007/04/10, 15:02:02 »
Citaat van: Marinus
Citaat van: Darell
home directory staat op dezelfde partitie
hoe kan ik de home map backuppen? gewoon alle bestanden ervan op een dvd zetten?

Ik dacht dat herd 5 de laatste was, waar krijg je de beta versie dan?
Ik wil mijn "home" van 5.4 GB op cd/rw's zetten, hoe doe ik dat? cd's zijn 700 MB. Dit ivm met een verse installatie. Bij voorbaat dank.
is het niet mogelijik je 'home" via de Migration Assistant van feisty over te zetten naar feisty?
die assistant zit in feisty vanaf herd 5 geloof ik.

Offline Marinus

  • Lid
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #16 Gepost op: 2007/04/10, 15:23:46 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: Marinus
Citaat van: Darell
home directory staat op dezelfde partitie
hoe kan ik de home map backuppen? gewoon alle bestanden ervan op een dvd zetten?

Ik dacht dat herd 5 de laatste was, waar krijg je de beta versie dan?
Ik wil mijn "home" van 5.4 GB op cd/rw's zetten, hoe doe ik dat? cd's zijn 700 MB. Dit ivm met een verse installatie. Bij voorbaat dank.
is het niet mogelijik je 'home" via de Migration Assistant van feisty over te zetten naar feisty?
die assistant zit in feisty vanaf herd 5 geloof ik.
Probleem is toen ik een paar weken geleden nog op Dapper zat ik "home" al eens naar een bijgemaakte partitie gecopieerd heb van (ext2 naar ext3), maar daar is blijkbaar iets niet helemaal juist verlopen. Bij de installatie van Feisty werd niets herkend wat op die home partitie stond, ik bedoel email(adressen), persoonlijke map bijvoorbeeld. Dus ik denk de structuur op die ext3 partitie nogal overhoop ligt. Is het mogelijk die structuur op het scherm te krijgen en het dan hier te posten? Ik heb nu ook lege mappen die ik niet weg krijg (rechten). ze leeg maken na ze gecopieƫrd te hebben is wel gelukt. Maar dat heb ik alleen gedaan met "mijn documenten", mappen van e-mail ed ben ik niet aan geweest.
Ubuntu 12.04 Unity

Offline Bobbie

  • Lid
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #17 Gepost op: 2007/04/10, 22:33:43 »
Dus als ik het begrijp dan kan je het beste een root partitie maken van bv 5 gb, dan een swap partitie van 1 gb en de rest een partitie voor voor home en deze kan je altijd laten staan zonder te veranderen, ondanks de upgrade?
Of is dat te simpel gedacht?

Offline Marinus

  • Lid
Feisty installeren zonder home map te veranderen
« Reactie #18 Gepost op: 2007/04/11, 17:42:34 »
Citaat van: Marinus
Citaat van: leoquant
Citaat van: Marinus
Ik wil mijn "home" van 5.4 GB op cd/rw's zetten, hoe doe ik dat? cd's zijn 700 MB. Dit ivm met een verse installatie. Bij voorbaat dank.
is het niet mogelijik je 'home" via de Migration Assistant van feisty over te zetten naar feisty?
die assistant zit in feisty vanaf herd 5 geloof ik.
Probleem is toen ik een paar weken geleden nog op Dapper zat ik "home" al eens naar een bijgemaakte partitie gecopieerd heb van (ext2 naar ext3), maar daar is blijkbaar iets niet helemaal juist verlopen. Bij de installatie van Feisty werd niets herkend wat op die home partitie stond, ik bedoel email(adressen), persoonlijke map bijvoorbeeld. Dus ik denk de structuur op die ext3 partitie nogal overhoop ligt. Is het mogelijk die structuur op het scherm te krijgen en het dan hier te posten? Ik heb nu ook lege mappen die ik niet weg krijg (rechten). ze leeg maken na ze gecopieƫrd te hebben is wel gelukt. Maar dat heb ik alleen gedaan met "mijn documenten", mappen van e-mail ed ben ik niet aan geweest.
Wil aub iemand mij hierbij helpen?
Ubuntu 12.04 Unity