Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen dual boot optie bij installeren: Deel 2: geluidskaart  (gelezen 10107 keer)

Offline Anke Grun

  • Lid
Re: Geen dual boot optie bij installeren: Deel 2: geluidskaart
« Reactie #50 Gepost op: 2010/08/24, 18:32:25 »
Ik heb geluid !!!  :) :) :)

Geen idee wat er gebeurd is. Ik heb twee dagen onder Windows gewerkt, omdat geluidloos werken onhandig is.
Ik startte de laptop net weer op met het idee me toch eens te gaan verdiepen in een andere distro van Linux, en tot mijn verbazing hoor ik het opstartgeluid van Ubuntu. Toen ook maar even een filmpje geprobeerd en ook een skype gesprek. Alles doet het! :)

Iedereen die met me mee heeft gedacht voor oplossingen: hartelijk dank! :-*
Wellicht heeft het aan de oplossing bijgedragen, dat weet ik niet.

Als iemand nog vragen aan mij heeft in een poging om het te begrijpen, stel ze vooral. Ik ben teveel leek om hier zelf m'n hoofd over te willen breken, maar wil best meer informatie geven. :D

Groet van een blije Anke !

Offline ludger

  • Lid
Re: Geen dual boot optie bij installeren: Deel 2: geluidskaart
« Reactie #51 Gepost op: 2011/01/08, 23:49:12 »
hallo anke (en gijsbert)  Ik heb een MSI x600 laptop en ik zit ook met een geluidskaart probleem!! ??? Ik heb jullie schrijven met veel belangstelling gevolgd en gehoopt dat ik zo ook geholpen zou kunnen worden. helaas  :'(  >:(
Wat staat er nu bij jou geluidsvoorkeuren anke?? Misschien heb ik daar wat aan? Ik denk nl dat ik het in de geluidsinvoer ipv de uitvoer moet zoeken en ik weet dat ubuntu( 10.10) mijn interne moederboard geluidskaart heeft gekozen en mijn RV710/730 niet kiest als invoer, maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen om de digitale kaart gekozen te krijgen. Ik heb alleen de interne kaart als optie :P
wie kan mij helpen?
Alles wat jullie suggereerden in deze discussie heb ik inmiddels al geprobeerd.  Zolang ubuntu niet de RV 710/730 kan kiezen kan ik ook niets dempen of instellen. Bios heeft geen mogelijkheid om de interne kaart uit te zetten en ik zie mezelf niet zomaar de laptop induiken en een jumpertje van de geluidskaart verwijderen ;)

groeten ludger

Re: Geen dual boot optie bij installeren: Deel 2: geluidskaart
« Reactie #52 Gepost op: 2011/01/08, 23:54:32 »
Dag ludger, ik denk dat je beter zelf een topic kan openen, anders "sneeuwt" je vraag hier onder. Je kan natuurlijk een verwijzing naar dit topic maken. Succes.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Anke Grun

  • Lid
Re: Geen dual boot optie bij installeren: Deel 2: geluidskaart
« Reactie #53 Gepost op: 2011/01/09, 20:15:23 »
Hallo Ludger,

Gijsberts suggestie van een eigen topic lijkt me een goed plan.
Ik kan je wel hier de gevraagde info geven:

Geluidsvoorkeuren:
Hardware: Intern geluid  / Analog Stereo Duplex
Invoer apparaat: Intern geluid. Het volume staat iets over de helft.
Uitvoer apparaat: intern geluid analog stereo, connector: analog speakers

Verder is het zo dat ik de updates van Ubuntu niet gebruik, omdat ik dan het geluid weer kwijt ben. Ik werk dus nog steeds met 2.6.32-24 generic, terwijl ik de nrs 25 en 26 wel op mn harde schijf heb staan.

Succes met jouw laptop,
Anke