Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel updaten  (gelezen 1019 keer)

meta4

  • Gast
Kernel updaten
« Gepost op: 2007/03/06, 16:09:58 »
Ik wil wel eens weten of het absoluut noodzakelijk is om de kernel te updaten, de eerste keer dat ik dat deed bleef er niets meer van mijn scherminstellingen over, dat probleem is intussen opgelost (dmv Envy, echt aan te raden), maar ik vraag me dus af of een kernel update altijd noodzakelijk is (uit veiligheidsoverweging oid) en of het soms niet meer problemen oplevert dan verbeteringen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Kernel updaten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/06, 16:11:56 »
security updates gewoon downloaden. :)

Offline siegi

  • Lid
Kernel updaten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/06, 16:35:19 »
Ik zie dat je envy gebruikt, daarmee compileer je zelf de driver en dit moet gewoon bij elke kernel update gebeuren.  
Zo enorm belangerijk zijn security updates in linux voor de moment niet omdat er ook weinig aanvallen gebeuren op linux systemen.  Maar de update is wel aan te raden.

meta4

  • Gast
Kernel updaten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/06, 17:39:08 »
ok, lijkt me duidelijk, wel vervelend dat je moeizaam geinstalleerde videokaart dan gelijk niet meer mee doet zodra je die update er overheen gooit, dat zou toch anders kunnen.... doet me een beetje aan mijn oude apple dagen denken waar elk vers besturingssysteem gelijk een aantal problemen opleverde...:)

Offline siegi

  • Lid
Kernel updaten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/06, 17:49:12 »
Als de nvidia drivers uit de repo's van ubuntu gebruikt had dan had je hier geen problemen gehad met de kernel update.  
het pakketje nvidia-glx uit de repo's. En dan zijn die nog gemakkelijk te installeren ook.  :)
Ik gebruik ook envy omdat ik beryl wil draaien zonder xgl.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Kernel updaten
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/06, 17:49:16 »
Citaat van: meta4
ok, lijkt me duidelijk, wel vervelend dat je moeizaam geinstalleerde videokaart dan gelijk niet meer mee doet zodra je die update er overheen gooit, dat zou toch anders kunnen.... doet me een beetje aan mijn oude apple dagen denken waar elk vers besturingssysteem gelijk een aantal problemen opleverde...:)
het hoeft niet fout te gaan, wanneer alles gewoon is geinstalleerd.(volgens het ubuntuboekje)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Kernel updaten
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/06, 17:50:05 »
je was me 4 seconden voor siegi. ;)

meta4

  • Gast
Kernel updaten
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/06, 18:01:52 »
ok dan, dank voor de antwoorden, welk boekje is dat overigens ? hehe... ik ga nog maar eens wat ubuntu studeren hier en hoop dat ik over een jaartje of zo zelf wat antwoorden mag geven.. :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Kernel updaten
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/06, 18:13:20 »
Citaat van: meta4
ok dan, dank voor de antwoorden, welk boekje is dat overigens ? hehe... ik ga nog maar eens wat ubuntu studeren hier en hoop dat ik over een jaartje of zo zelf wat antwoorden mag geven.. :)
lol voor nvidia: https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/Nvidia
voor ati: https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI