Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dmg driver installeren  (gelezen 1141 keer)

dmg driver installeren
« Gepost op: 2017/10/17, 09:42:12 »
beste

om mijn turbo wifi antenne met usb aan te sluiten (altijd onder windows gebruikt) heb ik nu een dmg file die ik dien te installeren om de driver te kunnen gebruiken. ik kan op het forum niet vinden hoe ik dat het beste kan aanpakken. wellicht een work around ?  gaarne advies.

met dank , peet 


kwaliteit is toeval uitsluiten

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: dmg driver installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/17, 10:16:19 »
sudo apt-get install inxi
Met dat ding in je computer geprikt, geef de uitvoer van:
inxi -Fxzen:
rfkill list allen:
inxi -Nnen:
iwconfig

Re: dmg driver installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/17, 10:18:57 »
Een .dmg bestand is naar mijn weten bedoelt voor Mac OS.
Dus zal je dit niet kunnen gebruiken voor Linux.
Sluit dat ding eens aan geef de uitkomst van:
lsusbeens door.

Pjotr was me net voor. :)
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: dmg driver installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/17, 10:19:41 »
volgens google: https://www.howtogeek.com/204628/HOW-TO-OPEN-A-DMG-FILE-IN-WINDOWS/  = correct?
Als dit volgens bovenstaande gegevens zo is, dan kan je die .dmg - file niet installeren in een 'Linux OS' --- dit kan wel als je binnen een 'Linux OS' een Windows draait in VIRTUALISATIE (virtuele omgeving - VirtualBox).

#  peet2222

graag wat meer en duidelijke gegevens over uw turbo wifi antenne (naam, versie, ... besturingssysteem dat je NU gebruikt ...) dan kunnen we gerichter helpen zoeken en vinden naar een oplossing voor jou vraag. Met dank. Bericht ons.

Sorry Pjotr en pederoco --jullie zijn mij sneller af --ik kan zo snel niet typen -
« Laatst bewerkt op: 2017/10/17, 10:22:26 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline rico70

  • Lid
Re: dmg driver installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2017/10/17, 10:31:41 »
volgens google: https://www.howtogeek.com/204628/HOW-TO-OPEN-A-DMG-FILE-IN-WINDOWS/  = correct?
Als dit volgens bovenstaande gegevens zo is, dan kan je die .dmg - file niet installeren in een 'Linux OS' --- dit kan wel als je binnen een 'Linux OS' een Windows draait in VIRTUALISATIE (virtuele omgeving - VirtualBox).
Een .DMG kan je niet binnen Windows installeren, je kan hem alleen uitpakken om te kijken wat er in zit. Kan ook in Linux, DMg veranderen in zip en je kan hem uitpakken

Re: dmg driver installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2017/10/17, 21:15:04 »
dank voor de reacties. heb nu via de leverancier van de wifi turbo een tar.gz pakket STA. dat ziet er beter uit. dan nog best een hele toer voor feitelijke installatie. ik lees o.a. de volgende procedure,

https://sites.google.com/site/computertip/handmatig

ik ga aan de slag

Peet
kwaliteit is toeval uitsluiten