Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: youtube filmpje  (gelezen 19011 keer)

Offline bertus

  • Lid
youtube filmpje
« Gepost op: 2010/01/05, 15:15:21 »
Hallo allemaal,

Ik wil een youtube filmpje op een usb stick zetten, is dit überhaupt mogelijk en zo ja ,hoe doe ik dat dan??

Kopiëren, knippen en plakken werkt niet :'(

Bedankt

Bertus

Re: youtube filmpje
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/05, 16:21:28 »
Installeer de ADD-ON Downloadhelper in Firefox. Hiermee kan je een filmpje downloaden en eventueel in een ander formaat video omzetten en nog meer.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline bertus

  • Lid
Re: youtube filmpje
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/05, 17:13:49 »
Wat ik ook probeer, ik krijg steeds de melding  "Doel is alleen lezen" Dit is dan bij de  Usb stick.
en in eigenschappen van de usb staat bij "rechten"
"De eigenschappen van "U3Systeem" Kunnenniet bepaald worden.
en er wordt ook niet gemeld dat  de extensie niet goed zou zijn.
Hoe nu verder??/

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: youtube filmpje
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/05, 19:38:15 »
Verzuimd om "veilig verwijderen" te doen in Windows? Plug 'm in Windows erin, kies alsnog "veilig verwijderen", trek 'm eruit.

Start daarna Linux en douw de USB-staaf er weer in: als het goed is, wordt die nu wel benaderbaar. Ook daarin: "veilig verwijderen" na gebruik.

Re: youtube filmpje
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/05, 19:39:44 »
Wordt de USB wel herkent in Ubuntu? Zo ja moet je de recten waarschijnlijk goed gezet worden.
Rechten aanpassen, open een terminal en type gksudo nautilus
Navigeer naar de map media, (linux gebruikt een mappen structuur, ook voor apparatuur.)
Klik rechts op de map, klik op eigenschappen, klik in het popupscherm op het tabblad rechten en verander bij rechten root in nobody en bij Maptoegang klik je Bestanden aanmaken en verwijderen aan.

Zo nee, is de USB stick goed afgekoppeld?

Edit: Pjotr was mij voor. :(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: youtube filmpje
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/05, 19:51:35 »
Trouwens nog een tip om de youtubefilmpjes te verkrijgen, ze komen te staan in de map /tmp , daar kan je ze vandaan kopieren voordat je de browser afsluit.

It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Re: youtube filmpje
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/05, 19:55:58 »
Trouwens nog een tip om de youtubefilmpjes te verkrijgen, ze komen te staan in de map /tmp , daar kan je ze vandaan kopieren voordat je de browser afsluit.


+1 !

Offline Tom

  • Lid
Re: youtube filmpje
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/05, 20:44:12 »
Zo doe ik het ook altijd spaar ik een FF addon uit.
Was nog een tip van Bartek. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline bertus

  • Lid
Re: youtube filmpje
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/08, 12:45:14 »
Wordt de USB wel herkent in Ubuntu? Zo ja moet je de recten waarschijnlijk goed gezet worden.
Rechten aanpassen, open een terminal en type gksudo nautilus
Navigeer naar de map media, (linux gebruikt een mappen structuur, ook voor apparatuur.)
Klik rechts op de map, klik op eigenschappen, klik in het popupscherm op het tabblad rechten en verander bij rechten root in nobody en bij Maptoegang klik je Bestanden aanmaken en verwijderen aan.

Zo nee, is de USB stick goed afgekoppeld?

Edit: Pjotr was mij voor. :(

Dit is de uitkomst van gksudo nautilus

bertus@bertus-desktop:~$ gksudo nautilus
Initializing nautilus-gdu extension

** (nautilus:10710): WARNING **: No marshaller for signature of signal 'UploadFinished'

** (nautilus:10710): WARNING **: No marshaller for signature of signal 'DownloadFinished'

** (nautilus:10710): WARNING **: No marshaller for signature of signal 'ShareCreateError'
Nautilus-Share-Message: Called "net usershare info" but it failed: 'net usershare' gaf fout 255: net usershare: cannot open usershare directory /var/lib/samba/usershares. Error Bestand of map bestaat niet
Please ask your system administrator to enable user sharing.

hoe nu verder???

Re: youtube filmpje
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/08, 16:11:02 »
Dit is niet goed. Met het commado gksudo nautilus open je nautilus in de root mode.
In de terminal krijg je meestal wat meldingen maar nautilus hoort wel te openen.
Alleeneze melding: Nautilus-Share-Message: Called "net usershare info" but it failed: 'net usershare' gaf fout 255: net usershare: cannot open usershare directory /var/lib/samba/usershares. Error Bestand of map bestaat niet
Please ask your system administrator to enable user sharing. Kan ik niet zo snel plaatsen.

Probeer anders eens ALT+F2, dit opent een schermpje met een commandolijn en dan ook intypen gksudo nautilus werkt het nu wel?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Dave

  • Lid
Re: youtube filmpje
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/08, 17:03:20 »
Trouwens nog een tip om de youtubefilmpjes te verkrijgen, ze komen te staan in de map /tmp , daar kan je ze vandaan kopieren voordat je de browser afsluit.



Nee als je het tabblad verlaat wordt bij de laatste versies dat cache al gewist.
tabblad open laten staan tot het hele filmpje geladen is (vaak sneller dan het afgespeeld is) en het dan copieren naar een map uit je account.

Voor een enkele keer is dit de eenvoudigste manier.
Wil je het tientallen malen doen neem dan een download tooltje.

Offline bram103

  • Lid
Re: youtube filmpje
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/08, 19:27:25 »
Citaat
Wil je het tientallen malen doen neem dan een download tooltje.

b.v. youtube-dl, gewoon met de command-line, klein en simpel. Je kunt het met synaptic installeren.

Offline bertus

  • Lid
Re: youtube filmpje
« Reactie #12 Gepost op: 2010/01/08, 20:29:30 »
bij alt F2krijg ik dit :

Offline bertus

  • Lid
Re: youtube filmpje
« Reactie #13 Gepost op: 2010/01/08, 20:35:19 »
Wat kan ik daar verder mee ??
groet
bertus

Re: youtube filmpje
« Reactie #14 Gepost op: 2010/01/08, 20:45:48 »
Dit hoor je te krijgen bij het gelijk indrukken van ALT+F2
Heb je iets verandert bij je sneltoetsen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline bertus

  • Lid
Re: youtube filmpje
« Reactie #15 Gepost op: 2010/01/08, 21:30:35 »
Sorry. foutje van mijn kant !! XD

dat krijg ik als ik gksudo nautilus in dat scherm typ.
Maar ik weet niet wat ik daar verder mee kan.

Re: youtube filmpje
« Reactie #16 Gepost op: 2010/01/08, 21:45:54 »
Dat scherm van schermafdruk maken op de voorgrond sluiten, daarachter staat nautilus in de root mode, druk op de dikke pijl omhoog, dan krijg je de mappen van het systeem te zien. Dan open je de map Media daar staat een map disk, tenminste als de usb stick is aangesloten, nu klik je met de rechtermuisknop op de map disk, dan klik je onderaan op Eigenschappen, dan op tabblad rechten, dan verander je eigenaar naar bijv. nobody en zet de Bestandstoegang op lezen en schrijven. Afsluiten, nu zou je moeten kunnen schrijven op de USB stick en kunnen lezen van de usb stick.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/08, 21:49:41 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline bertus

  • Lid
Re: youtube filmpje
« Reactie #17 Gepost op: 2010/01/08, 22:04:10 »
@gijsbert.
 bedankt voor de hulp, ik kan op er dit  moment  niet mee verder omdat ik de usbstick niet bij de hand heb(uitgeleend)zodra ik hem weer heb ga ik er mee verder, ik weet nu bijna zeker dat het zal gaan lukken. :)

Vriendelijke groet,
Bertus

Re: youtube filmpje
« Reactie #18 Gepost op: 2010/01/08, 22:10:19 »
Oke, succes.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline aartje

  • Lid
Re: youtube filmpje
« Reactie #19 Gepost op: 2010/01/23, 14:47:50 »
eerst downloaden via de site http://youtubedownload.nl/
Daarna op een stick zetten

Oops, maar dat was geen antwoord op de vraag denk ik
« Laatst bewerkt op: 2010/01/24, 14:39:49 door aartje »

Re: youtube filmpje
« Reactie #20 Gepost op: 2010/01/25, 14:02:32 »
Ik vind het gemakkelijkst nog om kiss voor de url te zetten;
http://www.youtube.com/watch?v=s-Vgspz4zVA
wordt dan bijvoorbeeld http://www.kissyoutube.com/watch?v=s-Vgspz4zVA
daar kan je ook downloaden
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds