Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Forumthema Jam?!  (gelezen 2088 keer)

Forumthema Jam?!
« Gepost op: 2011/05/05, 19:07:56 »
Het lijkt me erg leuk om met een aantal mensen een keer goed voorbereid een dag irl aan het nieuwe forumthema te gaan werken. Met goed voorbereid bedoel ik dat er een server is die het ontwikkelthema onder versiecontrole host, en dat iedereen op zijn eigen computer de nodige versioncontrol software heeft voor-geínstalleerd en weet hoe deze te gebruiken, wijzigingen lokaal proberen op de computer, en committen zodra ze goed zijn e.d zodat we met meerdere mensen onafhankelijk van elkaar tegelijk aan verschillende onderdelen kunnen werken. Als de infrastructuur snel voor elkaar is, en iedereen weet wat te doen, volgens mij kan er dan in een dag heel wat werk verzet worden voor het nieuwe thema. Ik heb inmiddels ook een beetje ervaring met css en php en thema's maken zodat ik ook echt kan helpen.

Wie heeft er interesse om mee te doen?

Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/05, 20:46:38 »
Ik, zodra ik weet wat ik kan doen om mee te helpen, zie mijn vraag hier voor verduidelijking: http://forum.ubuntu-nl.org/artwork/nieuw-ubuntu-nl-org-thema-(forum)/msg725337/#msg725337

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/05, 22:07:43 »
Bij iedereen die aanwezig wil zijn bij deze meeting wil ik graag dat deze handleiding al door is genomen: http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum/Meehelpen

Zitten daar onduidelijkheden tussen, dan hoor ik dat graag (zowel hier op het forum als op IRC #ubuntu-nl-mwanzo). Deze week ben ik weinig online, maar volgende week ben ik er weer meer actief.

Ik ben er natuurlijk graag bij, mits het niet te ver weg is. Kunnen we weer iets in Nijmegen - Den Bosch - Oss regelen?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/05, 23:16:56 »
Is het niet handiger voor zo'n dag als we één speciale test branch maken waar we allemaal direct naar kunnen committen ipv. iedereen een eigen branch? We zitten toch bij elkaar, en kunnen snel overleggen als dat nodig is. Zo kan je snel de resultaten zien, en is iedereen gedurende de dag up-to-date vwb. wijzigingen. Of zie ik dat verkeerd?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/06, 00:04:48 »
Een branche maken waar iedereen kan committen is lastig, want dan moeten ze allemaal het hetzelfde team zitten. Ik kan wel enkele leden (tijdelijk) commit rechten geven op de artwork branche. Dat moet niet zo'n probleem zijn.

De grootste uitdaging is om voor iedereen een eigen SMF forum op te zetten. Het staat stap voor stap uitgelegd in de vorige link, maar doe je dit voor de eerste keer, dan kan het toch lastig zijn. Vragen staat vrij!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/06, 01:17:39 »
We zouden ook lokaal een branch maken van de launchpad branch, een development branch oid. die lokaal via ftp benaderd kan worden. Daar kan iedereen dan zijn eigen branche weer van maken, en daar op committen. Mergen gaat dan naar die lokale development branch. Aan het einde van de dag heb je op die development branch dan de resultaten van die dag staan. Dan kan iemand later goed bekijken wat er weer verder naar de launchpad branch gemerged kan worden. Dan heb je geen gedoe met launchpad aanmeldingen, rechten e.d.

Volgens mij is zo'n opzet prima te doen? Of heeft dat geen voordelen?

Een eigen smf forum opzetten is denk ik met die uitleg prima te doen. :)

Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/06, 11:01:42 »
Wat misschien ook handig kan zijn is als er een virtualbox image wordt gemaakt ergens met een kant en klare installatie inclusief lamp bazaar? Dat maakt het weer wat makkelijker om mee te doen. Image downloaden, in Virtualbox installeren, en je kan aan de slag.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/06, 11:31:42 »
Bij de eerste optie zou iemand een eigen bzr server moeten draaien, ik weet niet of dat zo gemakkelijk gaat. En vooral om daarna weer naar de LP bazaar te mergen.

Een virtualbox image zou kunnen met SMF, Bazaar wordt mogelijk dan een probleem omdat weer met het goede account ingelogd moet worden. Binnenkort heb ik weer tijd om hierover na te denken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/06, 12:06:37 »
Ik zal wel eens wat gaan experimenteren met bazaar. Volgens mij hoeft het opzetten van een lokale bazaar server niet zo ingewikkeld te zijn. Bazaar is tenslotte bedoelt om met met meerdere mensen samen te werken, en ook Linux is een multiuser besturingssysteem in essentie. :)

En zo'n image zou natuurlijk nog geen inlog oid. moeten hebben, die moet iedereen zelf aanmaken.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/06, 12:48:05 »
Die thema Jam zou ik best aan willen meedoen mits niet te ver weg.

Wat betreft dat branchen en bazaar moet je het niet moeilijker maken dan nodig. Iedereen kan op Launchpad zijn eigen branch uploaden. Het is makkelijker als Ronnie gewoon een paar mensen (tijdelijk) commitrechten geeft. Het opzetten/instellen van SMF is niet zoveel werk als je weet wat je moet doen. Virtualbox configureren kost mijns inziens meer tijd en moeite.

Nog iets heel anders: Is er al draagvlak/planning om de huidige forumsoftware te upgraden? Want zolang dit niet gebeurt kan het nieuwe thema niet gebruikt worden.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/06, 13:18:12 »
Ik meen me te herinneren dat het beheerteam er mee akkoord was dat dit jaar nog een upgrade van smf zou gaan gebeuren. Maar ik kan dit niet terugvinden in de verslagen van de meetings.

Cees is bezig geweest met het inventariseren van zo'n upgrade:

http://wiki.ubuntu-nl.org/SMFUpgrade2

Wat betreft Bazaar, als het simpel en makkelijk kan, dan doen we dat natuurlijk. :)

Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/06, 14:01:21 »
Ik meen me te herinneren dat het beheerteam er mee akkoord was dat dit jaar nog een upgrade van smf zou gaan gebeuren. Maar ik kan dit niet terugvinden in de verslagen van de meetings.

Voor zover ik weet gaat we pas updaten ten allervroegste als 2.0 final vrijgegeven word. Het liefste nog 1 of meerdere bugfix updates afwachten daarna.
Ik kan alleen niet meteen een roadmap of release datum voor SMF2 kan vinden.

Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/06, 14:45:57 »
Maar toch, het draait ontzettend stabiel al, die SMF 2. Onder andere het Sekswoordenboek Forum is al even over naar SMF 2 RC en ze hebben geen enkel probleem gehad en hun forum is toch wel een stuk groter dan de onze, dus dan zou onze helemaal goed moeten draaien.

Re: Forumthema Jam?!
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/06, 17:24:11 »
Ik heb net even naar de bugs van smf2 gekeken, en wat stond er bovenaan de lijst?
Citaat
[SMF 2.1] Get rid of all gifs and replace with png

:D Dat zou mooi zijn, want dan kan het nieuwe thema ook png iconen gaan gebruiken, die kan je met inkscape erg makkelijk maken.

De beschrijving is ook wel leuk:
Citaat
Summary   0004714: Get rid of all gifs and replace with png
Description:   We talked about the possibility of doing this for 2.0 but canned it due to lack of time/feature lock. We defo need to do it for 2.1 IMO. Mad if we don't.
Steps To Reproduce:   Install SMF. Look at crappy gifs. Vomit.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/06, 17:27:05 door Thomas de Graaff »