Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu  (gelezen 3524 keer)

Offline Renee58

  • Lid
Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Gepost op: 2015/04/17, 17:56:29 »
Opeens kan ik geen foto's meer overzetten van mijn iphone naar Xubuntu . Voor de update van iphone ging dat wel , of het is een up date van iphone of update van xubuntu geweest .
Krijg deze fout code Onafgehandelde lockdown-fout (-256).
Als ik de telefoon aansluit op een ander pc waar Ubuntu op staat gaat het wel.
Help ?

FrSu

  • Gast
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/18, 07:52:47 »
Je kunt het eens proberen door je Iphone eens helemaal uit te zetten en dan weer aan. Dan kijken of de verbinding wel lukt.

Offline Renee58

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/19, 20:05:49 »
Na het uit aan zetten van de iphone krijg ik helaas krijg nog steeds de zelfde foutmelding.

Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/19, 22:26:03 »
Misschien is het handig om te vermelden welke Ubuntu je gebruikt en welke versie van Ubuntu en iOS ;)


Offline RikRik

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2015/04/19, 22:51:58 »
Geen ervaring met een IPhone,  mogelijk een oplossing:
I solved the error -3 by plugin the iphone, selecting "trust computer", and then typing idevicepair pair
http://stackoverflow.com/questions/26165939/ubuntu-14-04-ios-8-0-2-unhandled-lockdown-error

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2015/04/19, 23:27:08 »
@rikrik: je hebt de link naar een goede oplossing gegeven, ik was even de draad kwijt.  :D

Offline Renee58

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2015/04/20, 19:12:35 »
Help mij even met deze link http://askubuntu.com/questions/591126/unhandled-lockdown-error-256 dit is ook mijn grootste struikelblok alles staat in het Engels , en daar ben ik niet goed in.
Moet ik dit doen op de telefoon of de pc ?

Offline Renee58

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2015/04/20, 19:24:02 »
Deze link heb ik gedaan http://askubuntu.com/questions/591126/unhandled-lockdown-error-256 gaf geen verbetering . Deze link snap ik niet http://stackoverflow.com/questions/26165939/ubuntu-14-04-ios-8-0-2-unhandled-lockdown-error .
Na de 256 , zegt de pc dat hij geen verbinding krijgt met de iphone.
Ik heb xubuntu 14.04 Iphone versie 8.3

Offline Renee58

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2015/04/22, 16:56:40 »
Snap dit zinnetje niet ; 
I solved the error -3 by plugin the iphone, selecting "trust computer", and then typing idevicepair pair
Net met de helpdesk van Iphone gepraat , de gene die ik aan de telefoon had had geen verstand van Ubuntu , zucht , hij heeft nagevraagd en blijkt dat Apple Ubuntu niet ondersteunt , zucht.
Dus graag nog steeds Help !!

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2015/04/22, 17:30:30 »
allereerst: ik heb geen verstand van connectie iphone - pc. Ik lees de oplossingen op askubuntu en probeer te begrijpen wat er aan de hand is op de pc.

1) Zou je kunnen controleren of er in de verborgen map .config een map staat met de naam libimobiledevice  ?
Kan je die map hernoemen en daarna de computer afloggen en weer aanmelden ?
Kan je nu wel werken met de iphone?
Zo nee, herstel dan de oorspronkelijke naam van de map.

2) installeer een aanvullend programma op de pc door het onderstaande commando in de terminal te geven
sudo apt-get install libimobiledevice-utils
Controle:
   is er nu een map aan gemaakt ~/.config/libimobiledevice/

3) wijzig de rechten van bestanden in die map
chmod 600 ~/.config/libimobiledevice/*.pem

Controle:
    kan je nu werken met de iphone (eventueel eerst pc opnieuw uit- en aanloggen)

4) tenslotte, eventuele vervolgvragen: welke versie van xubuntu gebruik je en is dat 32- of 64 bits



Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2015/04/22, 19:12:39 »
Ik was ook benieuwd of ik beter met mijn mobiele telefoon kon communiceren en heb dat gedaan wat je schreef.Echter wordt er een map met de naam .dconfig aan gemaakt in .config.En in die map alleen een userbestand.En dat bestand is niet uit te lezen.
Bij gevolg werkt de rechten veranderen dan natuurlijk ook niet.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/22, 19:17:14 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2015/04/22, 19:24:08 »
@lowland: en als je dan "improviseert op een thema", dus :
chmod 600 ~/.config/dconfig/*.pem

Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2015/04/22, 19:27:15 »
In software staat dan niks,maar wel in pakketbeheer.Wat je hier boven schrijft wacht ik even mee,want je moet eerst zien wat er in pakketbeheer komt te staan of wat er niet geïnstalleerd is..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.


Offline frenchmen

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2015/04/23, 09:09:20 »
Herkansing:  http://askubuntu.com/questions/151584/how-to-copy-existing-movie-files-on-ipad-to-watch

bingo daarmee is dat probleem voor mij opgelost, daar heb ik al lange tijd naar lopen zoeken om iPhone versie 8.3 met Ubuntu te verbinden  :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2015/04/23, 09:56:26 »
@femke98, lees de titel van deze topic eens: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu

Offline RikRik

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2015/04/23, 10:43:39 »
excuse me Femke

Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2015/04/23, 15:13:10 »
@femke98, lees de titel van deze topic eens: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
Klopt, lees de quote van Lowlands nog maar eens goed,
Lowlands heeft het ook over zijn smartphone, maar is dat wel een Iphone?

Lowlands is namelijk NIET de TS.
Nee!Heb ik ook niet beweerd,en ik ben ook niet de TS..Ik heb een Sony..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Renee58

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2015/04/24, 17:39:55 »
Die map libimobiledevice zag ik nergens staan dus ben ik naar synaptic gegaan en heb dit geïnstalleerd libimobiledevice , maar kan het nergens terug vinden

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #20 Gepost op: 2015/04/24, 17:58:45 »
Die map libimobiledevice zag ik nergens staan dus ben ik naar synaptic gegaan en heb dit geïnstalleerd libimobiledevice , maar kan het nergens terug vinden

Het is misschien verwarrend, maar niet alle onderdelen die worden geinstalleerd zijn als Programma's aan te klikken in het menu. In dit geval gaat het om een aantal modules die nodig zijn voor de communicatie tussen phone en pc.

Ik heb gevraagd aan Frenchmen of hij wil uitleggen wat hij precies heeft gedaan om zijn probleem te kunnen aanpakken. Dat doe ik omdat ik zelf geen iphone heb en daardoor de kans loop de weg kwijt te raken. Toch bleek mijn "Herkansing",  zie een aantal posts terug, voor Frenchmen een schot in de root te zijn.

Groeten

Offline Renee58

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #21 Gepost op: 2015/04/24, 18:03:53 »
Ik heb ook op die link geklikt  http://askubuntu.com/questions/151584/how-to-copy-existing-movie-files-on-ipad-to-watch en kreeg bij Terminal venster dit :renee@renee-Latitude-D830:~$ sudo apt-get install libimobiledevice-utils ifuse
[sudo] password for renee:
E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Is deze in gebruik door een ander proces?
Ik ben echt blij met alle hulp , en hoop er uiteindelijk uit te komen .

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #22 Gepost op: 2015/04/24, 18:16:34 »
[sudo] password for renee:
E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Is deze in gebruik door een ander proces?

Kan het zijn dat synaptic nog open stond?
Er kan namelijk maar een kanaal open zijn  om software te installeren.

Offline frenchmen

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #23 Gepost op: 2015/04/24, 18:34:57 »
Ik heb ook op die link geklikt  http://askubuntu.com/questions/151584/how-to-copy-existing-movie-files-on-ipad-to-watch en kreeg bij Terminal venster dit :renee@renee-Latitude-D830:~$ sudo apt-get install libimobiledevice-utils ifuse
[sudo] password for renee:
E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Is deze in gebruik door een ander proces?
Ik ben echt blij met alle hulp , en hoop er uiteindelijk uit te komen .


[sudo] password for renee:
E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Is deze in gebruik door een ander proces?

deze melding krijg je als je bijvoorbeeld synaptic open hebt staan en je geeft een bevel in het terminal in, alzo dus kijken of je synaptic gesloten hebt als je het terminal gebruikt.
ik heb in het terminal als volgt ingegeven:
sudo apt-get install libimobiledevice-utils ifuse
wachtwoord ingeven en dan geef je in het terminal:
idevicepair unpair && idevicepair pair
maar je telefoon moet daarbij aan je pc hangen, het kan zijn dat het schijnbaar niet lukt, maar niet opgeven  in Nautilus op je iPhone gaan en proberen in te hangen  (heet dat bij jullie zo?) niet van fout meldingen laten irriteren  bij mij moeste ik het drie of vier keer aan klikken  dan was het gelukt.
 

Offline Renee58

  • Lid
Re: Kan geen foto's meer overzetten van iphone naar Xubuntu
« Reactie #24 Gepost op: 2015/05/03, 14:25:18 »
krijg deze melding in het terminal venster ;
:~$ idevicepair unpair && idevicepair pair
ERROR: Device 93216d95c7d5b8634858e943a0b6112654ee8609 is not paired with this host