Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Softwarecentrum verdwenen/kaduuk  (gelezen 458 keer)

Softwarecentrum verdwenen/kaduuk
« Gepost op: 2014/06/19, 22:03:37 »
Hallo, vorige week heb ik al een herinstallatie gedaan. nadat mijn softwarecentrum kaduuk was. En nu is het softwarecentrum weer pleite. Kan m niet meer terugvinden. de knop van het softwarecentrum is pleite. ook in unity komt ie niet meer tevoorschijn. Evenals trouwens t geluid. Het kan iets te maken hebben met het programma crossover dat ik probeerdde te installeren. had per ongeluk de i386 versie ipvf de 64 amd versie. Is dit op te lossen en zo ja hoe. Want ik kan nu helemaal niet meer in t softwarecentrum komen. Als t er nog is. De vorige keer heb ik een clean install van ubuntu 14.04 gedaan. Maar dat kostte me uren om alles weer in te stellen. Dus daar pas ik liever voor. Maar dit is al de tweede keer dat t softwarecentrum de geest geeft. Komt dit vaker voor en zo ja is er een oplossing om t softwarecentrum en t geluid terug te halen?

Re: Softwarecentrum verdwenen/kaduuk
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/20, 09:17:18 »
Had je het al (vd test) via een terminal geprobeert?

(Terminal openen en typ het commando : software-center

Re: Softwarecentrum verdwenen/kaduuk
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/20, 11:40:46 »
Danke dat heb ik gedaan, maar dan krijg ik dit te zien: boomkoning@boomkoning-MS-7707:~$ sudo apt-get install software-center
[sudo] password for boomkoning:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
U wilt waarschijnlijk 'apt-get -f install' uitvoeren om volgende op te lossen:
De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
 crossover:i386 : Vereisten: perl5-base:i386
                  Vereisten: perl-modules:i386 maar het is niet installeerbaar
 software-center : Vereisten: software-center-aptdaemon-plugins maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: gvfs-backends
                   Vereisten: python-gi (>= 3.4.0-1ubuntu0.1) maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-gi-cairo maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-xapian maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-apt (>= 0.8.3ubuntu4) maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-aptdaemon (>= 0.40) maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-aptdaemon.gtk3widgets maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-dbus maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-defer maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-lxml maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-xdg maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: ubuntu-sso-client maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-piston-mini-client (>= 0.1+bzr29) maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: oneconf (>= 0.2.6) maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-oneconf (>= 0.3) maar het zal niet geïnstalleerd worden of
                              oneconf (< 0.3) maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Vereisten: python-debtagshw maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Aanbevelingen: apt-xapian-index (>= 0.38ubuntu1) maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Aanbevelingen: update-notifier maar het zal niet geïnstalleerd worden
                   Aanbevelingen: sessioninstaller maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Er zijn niet-voldane vereisten. U kunt best 'apt-get -f install' uitvoeren zonder pakketten op te geven, (of u kunt zelf een oplossing specificeren).
boomkoning@boomkoning-MS-7707:~$ a

Re: Softwarecentrum verdwenen/kaduuk
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/20, 11:45:04 »
Ik zou crossover deinstalleren, dan de voorgestelde 'apt-get -f install' laten lopen en dan opnieuw proberen om het software centre te installeren als dat nog nodig is.

En om op jouw vraag terug te komen, nee dit is idd niet normaal. Hoe heb je crossover geïnstalleerd? Ik gebruikhet zelf ook maar dit ken ik absoluut niet. Heb je met een -f (force) opdracht de verkeerde deb (32 bits) of iets dergelijks geïnstalleerd? (Nieuwsgierig hoe ik dit voor mezelf kan voorkomen)

Enfin, crossover zou gewoon moeten werken, mits de juiste versie.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/20, 11:46:51 door McVries »

Re: Softwarecentrum verdwenen/kaduuk
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/20, 11:55:51 »
ok heb al een sudo apt-get purge crossover gedaan maar dan kan ie m niet vinden

Re: Softwarecentrum verdwenen/kaduuk
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/20, 11:56:36 »
en dat andere commando geeft t volgende resultaat: boomkoning@boomkoning-MS-7707:~$ sudo apt-get -f install
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
Vereisten worden gecorrigeerd... mislukt.
De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
 crossover:i386 : Vereisten: perl5-base:i386
                  Vereisten: perl-modules:i386 maar het is niet installeerbaar
E: Fout, pkgProblemResolver::Resolve maakte scheidingen aan, dit kan veroorzaakt worden door vastgehouden pakketten.
E: Kan vereisten niet corrigeren
boomkoning@boomkoning-MS-7707:~$

Re: Softwarecentrum verdwenen/kaduuk
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/21, 19:06:03 »
Dan zegt ie dit:

boomkoning@boomkoning-MS-7707:~$ software-center
Het programma ‘software-center’ is momenteel niet geïnstalleerd. U kunt het installeren door het volgende te typen:
sudo apt-get install software-center
boomkoning@boomkoning-MS-7707:~$






Offline daniel

  • Lid
Re: Softwarecentrum verdwenen/kaduuk
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/23, 13:16:25 »
sudo apt-get -f install && sudo dpkg --configure -a &&  sudo apt-get install software-center -y