Ik ga weer beginnen over de doelgroep van de flyer
Ik heb de indruk dat de flyer bedoelt is voor de bezoekers van de Linux Themadag, om ze te verleiden om niet Open Suse, maar Ubuntu te installeren.
Als dit zo is, dan zou ik mwanzo niet noemen. Je wilt dat mensen Ubuntu gaan gebruiken/installeren.
Mwanzo is er om mensen die actief willen zijn te laten meehelpen aan het project Ubuntu.
Ach, we moeten uitkijken niet te snel in het reductionistische managersdenken te vervallen.
[Rantmodus]
Doelgroepen definieren e.d. is heel aardig, maar voor je het weet heb wordt de werkelijkheid beperkt tot een abstractie. Dat is natuurlijk nodig om rationeel aan de slag te kunnen, want onze ratio raakt erg gefrustreerd van de complexiteit van de gehele werkelijkheid. Geheel rationeel komt men vervolgens met logisch redeneren tot een product wat met een beetje mazzel werkt in dat stukje werkelijkheid dat in de abstractie gevat was. Dat de plank in de realiteit verder gemist wordt komt een goed manager natuurlijk nooit achter, want natuurlijk wordt gecontroleerd of de doelen die gesteld waren gehaald zijn, en om een zinvolle rationele evaluatie te maken meet men natuurlijk in dezelfde abstractie die als uitgangspunt genomen is.
[/rantmodus]
Het promoten van Mwanzo maakt ook aan mensen die misschien interesse hebben om Ubuntu te gaan installeren duidelijk dat Ubuntu een sterke en actieve community heeft. Dat is ook aantrekkelijk voor hen die niet direct zelf willen bijdragen, en dus goede promotie voor die doelgroep. De community is dé kracht van Ubuntu, en daar mag best mee gepronkt worden. En dan sla je direct twee vliegen in één klap, je bereikt ook mensen die misschien wel willen bijdragen. Beperkt men de opties tot een specifieke bepaalde doelgroep die als uitgangspunt genomen wordt om promotie op te focussen, dan mist men dergelijke ideeën gegarandeerd.