Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flyers voor Linux Thema dag  (gelezen 34004 keer)

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/11, 08:43:04 »
Altijd verstandig als je gewoon opvraagd welk logo je moet gebruiken. Verder tiempjuuh moet je niet aan jezelf twijfelen. Creativiteit is belangrijker dan de duur dat je helpt. Stel gewoon een mooie tekst op en dan kijken we gewoon welke het beste geschikt is. Is er ergens bekend hoe groot de flyer is/hoeveel tekst erop kan?

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/11, 10:58:25 »
Wie verbetert, vult aan, schrapt, bewerkt etc. deze tekst tot het iets bruikbaars wordt?

(gebaseerd op de wiki tekst van Ubuntu-NL Mwanzo)

Citaat
Mwanzo!
De term mwanzo komt uit het Swahili en staat voor begin. Wil je meehelpen om de Ubuntu ervaring nog beter te maken, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Dan ben je bij Mwanzo op de goede plaats. Het Mwanzo Team heeft als doel om enthousiaste ubuntu'ers te laten groeien en bloeien tot echte helden binnen de Ubuntu-gemeenschap. Daarvoor verzorgt het Mwanzo-team workshops om je wegwijs te maken met de manier van werken binnen de gemeenschap. Verder dienen we als vraagbaak als je tegen problemen aan loopt en kunnen we je informatie bieden waar je verder mee kunt om wegwijs te raken binnen de gemeenschap.
Zie: wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/

Maar wat dan?
Er is altijd genoeg te doen binnen de Ubuntu gemeenschap.Het Vertaalteam vertaalt handleidingen (zie bijvoorbeeld www.ubuntu-manual.org) en softwarepakketten. Het Promotieteam houdt zich o.a. bezig met de organisatie van releaseparties, het Artworkteam heeft bijvoorbeeld deze flyer heeft ontworpen, er zijn programmeurs die bijvoorbeeld het pakket OpenTeacher (www.openteacher.sourceforge.net) ontwikkelen, er is een team dat zich bezighoudt met de ontwikkeling en het onderhoudt van de Ubuntu-NL webdiensten, het Irc en Forumteam verzorgen de communicatiekanalen binnen de gemeenschap, het Documentatieteam zorgt ervoor dat gebruikers van Ubuntu de beschikking hebben over goede en makkelijk te vinden handleidingen zodat we allemaal prettig met Ubuntu aan de slag kunnen.

Ook jij bent welkom om Ubuntu te komen versterken, voor ons allemaal.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/11, 11:28:01 »
Ik ga weer beginnen over de doelgroep van de flyer :P
Ik heb de indruk dat de flyer bedoelt is voor de bezoekers van de Linux Themadag, om ze te verleiden om niet Open Suse, maar Ubuntu te installeren. ;)
Als dit zo is, dan zou ik mwanzo niet noemen. Je wilt dat mensen Ubuntu gaan gebruiken/installeren.

Mwanzo is er om mensen die actief willen zijn te laten meehelpen aan het project Ubuntu.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #28 Gepost op: 2011/04/11, 11:40:41 »
Ik ga weer beginnen over de doelgroep van de flyer :P
Ik heb de indruk dat de flyer bedoelt is voor de bezoekers van de Linux Themadag, om ze te verleiden om niet Open Suse, maar Ubuntu te installeren. ;)
Als dit zo is, dan zou ik mwanzo niet noemen. Je wilt dat mensen Ubuntu gaan gebruiken/installeren.

Mwanzo is er om mensen die actief willen zijn te laten meehelpen aan het project Ubuntu.

Ik denk dat deze thema dag perfect is om te informeren over het bijdragen aan Ubuntu. Er lopen veel mensen rond die ergens aan mee willen helpen. Of het nu aan debian, Open Suse of rat hat is maakt sommige niet uit, ze willen bijdragen aan Open Source. Het zou super zijn als we van deze groep een aantal nieuwe helper erbij krijgen.

@Thomas, ik heb er de tekst even ingeplakt: http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/Overig/Linux-Thema-Dag?action=AttachFile&do=view&target=Ronniev4.pdf

Mijn mening is dat het te lang is, ik zet er nog graag wat plaatjes bij. Ook kun je nog het mwanzo IRC kanaal geven, veel personen die daar rond lopen zullen IRC ook wel kennen
« Laatst bewerkt op: 2011/04/11, 11:53:32 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #29 Gepost op: 2011/04/11, 11:50:10 »
ubuntu is een besturingssysteem. Daar hoort support bij, mensen helpen dit systeem te installeren, en wegwijs te maken binnen het besturingssysteem.
ubuntu is ook een community. Daar hoort bij dat je talent, geinteresseerden  wegwijs maakt, hoe deze ze het best kunnen bijdragen aan het "project" ubuntu. Dat wegwijs maken van mensen binnen de reeds bestaande infrastructuur van ubuntu is zeer waardevol. Immers niet ieder individu hoeft alleen zijn/haar weg te vinden binnen die infrastructuur.
Mwanzo biedt een platform van ervaren leden die beginners  wegwijs maakt binnen:
- launchpad
- ondertkenen van de code of conduct
- vertaalwerk
- artwork
- etc.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #30 Gepost op: 2011/04/11, 12:09:52 »
Mooie tekst leoquant! Als je het niet erg vindt ik heb wat kleine dingen aangepast.

Ubuntu is een besturingssysteem. Daar hoort ondersteuning bij, mensen helpen dit systeem te installeren, en wegwijs te maken binnen het besturingssysteem.
Ubuntu is ook een gemeenschap. Daar hoort bij dat je talent en geïnteresseerden wegwijs maakt, hoe deze ze het best kunnen bijdragen aan het "project" Ubuntu. Dat wegwijs maken van mensen binnen de reeds bestaande infrastructuur van Ubuntu is zeer waardevol. Immers niet ieder individu hoeft alleen zijn/haar weg te vinden binnen die infrastructuur.
Mwanzo biedt een platform van ervaren leden die beginners wegwijs maakt binnen onder andere:
- Launchpad
- Ondertekenen van de Code of Conduct
- Vertaalwerk
- Artwork
- etc.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #31 Gepost op: 2011/04/11, 13:33:24 »
Ik ga weer beginnen over de doelgroep van de flyer :P
Ik heb de indruk dat de flyer bedoelt is voor de bezoekers van de Linux Themadag, om ze te verleiden om niet Open Suse, maar Ubuntu te installeren. ;)
Als dit zo is, dan zou ik mwanzo niet noemen. Je wilt dat mensen Ubuntu gaan gebruiken/installeren.

Mwanzo is er om mensen die actief willen zijn te laten meehelpen aan het project Ubuntu.

Ach, we moeten uitkijken niet te snel in het reductionistische managersdenken te vervallen.

[Rantmodus] ;)
Doelgroepen definieren e.d. is heel aardig, maar voor je het weet heb wordt de werkelijkheid beperkt tot een abstractie. Dat is natuurlijk nodig om rationeel aan de slag te kunnen, want onze ratio raakt erg gefrustreerd van de complexiteit van de gehele werkelijkheid. Geheel rationeel komt men vervolgens met logisch redeneren tot een product wat met een beetje mazzel werkt in dat stukje werkelijkheid dat in de abstractie gevat was. Dat de plank in de realiteit verder gemist wordt komt een goed manager natuurlijk nooit achter, want natuurlijk wordt gecontroleerd of de doelen die gesteld waren gehaald zijn, en om een zinvolle rationele evaluatie te maken meet men natuurlijk in dezelfde abstractie die als uitgangspunt genomen is.
[/rantmodus]

Het promoten van Mwanzo maakt ook aan mensen die misschien interesse hebben om Ubuntu te gaan installeren duidelijk dat Ubuntu een sterke en actieve community heeft. Dat is ook aantrekkelijk voor hen die niet direct zelf willen bijdragen, en dus goede promotie voor die doelgroep. De community is dé kracht van Ubuntu, en daar mag best mee gepronkt worden. En dan sla je direct twee vliegen in één klap, je bereikt ook mensen die misschien wel willen bijdragen. Beperkt men de opties tot een specifieke bepaalde doelgroep die als uitgangspunt genomen wordt om promotie op te focussen, dan mist men dergelijke ideeën gegarandeerd.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/11, 13:39:12 door Thomas de Graaff »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #32 Gepost op: 2011/04/11, 16:07:17 »
@ronnie, het is allemaal wel heel veel tekst, maar het idee van mwanzo is leuk om het erop te zetten, kan ik zelf ook eens naar kijken... Ik zie dat de flyer dus 1 blaadje is, met op de achterkant het mwanzo verhaal. Misschien kun je er wat foto's van vorige releaseparty's erop zetten ???. Weet verder ook niets meer :-[

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #33 Gepost op: 2011/04/15, 23:25:00 »
Misschien heb je ook nog wat aan de Algemene Flyer die we al hebben op de release party wiki.
Hier nog meer inspiratie voor tekst.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #34 Gepost op: 2011/04/17, 19:23:33 »

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #35 Gepost op: 2011/04/17, 19:31:03 »
lijkt mij prima....

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #36 Gepost op: 2011/04/17, 21:44:33 »
Ik zal kijken of ik de tekst nog wat kan inkorten en wat plaatjes erbij. Als ik morgen geen tijd meer heb, dan mag ook deze versie naar de drukker, want hij is prima, maar kan nog beter.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline heir4c

  • Lid
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #37 Gepost op: 2011/04/17, 23:10:46 »
Foutje in de tekst:

Citaat
het Artworkteam heeft
bijvoorbeeld deze flyer heeft ontworpen,

Die 2x heeft klopt niet.

Moet zijn:

het Artworkteam heeft bijvoorbeeld deze flyer ontworpen,
« Laatst bewerkt op: 2011/04/17, 23:14:53 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #38 Gepost op: 2011/04/18, 00:22:05 »
Ik wacht dan nog wel even..  =D

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #39 Gepost op: 2011/04/19, 16:23:56 »
Ik heb geen tijd meer gehad om de Flyer te verbeteren, dus ik heb de textuele aanpassingen doorgevoerd en die versie geupload:
http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/Overig/Linux-Thema-Dag?action=AttachFile&do=view&target=Ronniev5.pdf

Mijn inziens is deze klaar voor de drukker
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #40 Gepost op: 2011/04/19, 16:30:30 »
Mooi! Goede flyer! ;)
Wat mij betreft mag -ie naar de drukker :)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #41 Gepost op: 2011/04/19, 19:53:46 »
Ik ga nog eens moeilijk doen  :) Sorry:
Moet die t niet weg?

Citaat
er is een team dat zich bezighoudt met de ontwikkeling
en het onderhoudt van de Ubuntu-NL webdiensten,
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #42 Gepost op: 2011/04/19, 20:06:33 »
Ik ga nog eens moeilijk doen  :) Sorry:
Moet die t niet weg?

Citaat
er is een team dat zich bezighoudt met de ontwikkeling
en het onderhoudt van de Ubuntu-NL webdiensten,


Je hebt gelijk, heir4c.

* Mompelt wat in zichzelf over werkwoordspelling

Maar zou iedereen daarover struikelen? Iig, het mag verbetert worden, maar het is niet een megagrote ramp als het niet gebeurt ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #43 Gepost op: 2011/04/19, 21:07:18 »
Maar zou iedereen daarover struikelen? Iig, het mag verbetert worden, maar het is niet een megagrote ramp als het niet gebeurt ;)
Als het nog niet naar de drukker is, mag het wel verbeterd worden :P
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #44 Gepost op: 2011/04/19, 22:44:49 »
Klaar: http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/Overig/Linux-Thema-Dag

Ook de nieuwe source bestanden staan online
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline heir4c

  • Lid
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #45 Gepost op: 2011/04/20, 00:40:39 »
Het is alleszins een mooie flyer. Proficiat allemaal!
Heb wat te weinig tijd om mij daar ook nog eens aan te zetten. Hopelijk in de toekomst krijg ik wat meer tijd ervoor.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #46 Gepost op: 2011/04/20, 16:39:48 »
Ik mis alleen het logo van OS4Free?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #47 Gepost op: 2011/04/20, 19:46:32 »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline heir4c

  • Lid
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #48 Gepost op: 2011/04/20, 22:06:39 »
Versie 2345521  =D  :evil:
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #49 Gepost op: 2011/04/20, 23:41:26 »
Banshee vervangt
rhythmbox en als standaard
muziekspeler

Moest dat vetgedrukte er niet uit ? dus zo zie hieronder.                                                                                                                               En Rhythmbox ook met een hoofdletter wie Banshee ?.

Banshee vervangt
Rhythmbox als standaard
muziekspeler
« Laatst bewerkt op: 2011/04/20, 23:43:30 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.