Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe draaien ik een foto in de diepte?  (gelezen 1795 keer)

Re: Hoe draaien ik een foto in de diepte?
« Reactie #25 Gepost op: 2020/07/12, 09:34:36 »
@ Paul Matthijsse,

Heel interessant tooltje ...
... Waar een vraag toe kan leiden ...
Mijn resultaat van even 'spelen' met 3Dtransformatie:
De eerste keer: afbeelding geopend als lagen (resultaat).



Ik krijg echter het canvas niet weg (vergrendeld) het snijdt delen van het resultaat weg.
Dat gebeurd ook wanneer ik de afbeelding gewoon open.
Hoe doe ik dit weg ?



De tweede keer: de afbeelding gewoon geopend.
Resultaat: ook hier kan ik het canvas niet verwijderen... wat moet ik doen om dat toch te kunnen ?

« Laatst bewerkt op: 2020/07/12, 09:45:56 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Hoe draaien ik een foto in de diepte?
« Reactie #26 Gepost op: 2020/07/12, 10:09:30 »
Hallo Spiev,

Met canvas bedoel je die geruite ondergrond neem ik aan? In dat geval moet je zo transformeren, dat je afbeelding binnen het canvas blijft. Daartoe gebruik je de drie schuiven. Eenmaal klaar moet je de afbeelding pletten, het canvas krijgt dan de kleur van wat je hebt ingesteld als achtergrondkleur. Pletten doe je via het menu Afbeeelding - Alle lagen samenvoegen.
« Laatst bewerkt op: 2020/07/12, 10:11:51 door Paul Matthijsse »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe draaien ik een foto in de diepte?
« Reactie #27 Gepost op: 2020/07/12, 10:12:34 »
Dat hangt natuurlijk af van de canvas (de totale grootte) van je gehele afbeelding. Als je een laag, die kleiner is dan de canvas,  draait, dan wordt de inhoud niet afgesneden zolang je binnen de gehele afbeelding blijft.
Indien je slechts met één laag aan het werken bent: vergroot dan de canvas vooraleer je transformeert, zodat ook de gedraaide afbeelding er nog binnen past.

Re: Hoe draaien ik een foto in de diepte?
« Reactie #28 Gepost op: 2020/07/12, 10:27:44 »
Inderdaad Vanadium, vooreerst het canvas vergroten werkt veel praktischer. De ontwikkelaars van Gimp kunnen nog wat van je leren!


Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe draaien ik een foto in de diepte?
« Reactie #29 Gepost op: 2020/07/12, 13:12:15 »
Ik denk niet dat het de gimpontwikkelaars zijn die moeten leren. Het is de gebruiker die moet leren  ;) Het is maar normaal dat een tooltje niet op zijn eentje je figuur vergroot of verkleint  :)