Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webcam en TV-kaart  (gelezen 1236 keer)

Pensacola

  • Gast
Webcam en TV-kaart
« Gepost op: 2008/01/13, 21:24:06 »
Ik heb aan mijn pc een webcam en een TV-kaart aangesloten en ze worden aangeduid met /dev/video en /dev/video1. Het probleem is dat deze aanduiding regelmatig wisselt en dat dan programma's als tvtime en cheese elke keer opnieuw ingesteld moeten worden. Is er een manier om de webcam permanent aan /dev/video en de TV-kaart aan /dev/video1 toe te wijzen?

Webcam en TV-kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/13, 21:44:40 »
Ik heb het net omgekeerd TV-kaart /dev/video0 en de webcam /dev/video1
Ik heb bij een aantal programma's eerst mijn TV-kaart wordt gezien en ik dan handmatig de webcam moet instellen, maar de benamingen blijven gelijk van de TV-kaart en de webcam. Ik gebruik trouwens KDETV. Cheese werkt bij mij niet ik zie alleen een groen beeld en verder geen instel mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Pensacola

  • Gast
Webcam en TV-kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/14, 13:39:25 »
Het probleem is bij mij niet dat ze omgekeerd zitten, maar dat ze bij elke reboot van plaats wisselen zodat ik tvtime --device=/dev/video1 moet ingeven in plaats van gewoon tvtime starten via het menu om tv te kunnen kijken, en cheese werkt alleen als de webcam op /dev/video zit. Is er een manier waarop ik de apparaat-toewijzigingen kan vastleggen?

Webcam en TV-kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/14, 20:06:20 »
Citaat
Is er een manier waarop ik de apparaat-toewijzigingen kan vastleggen?
Helaas dit gaat even boven mijn pet,ik zou niet zo een twee drie weten hoe je dit vastlegt.
Iemand anders op het forum?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.