Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu LED logo laptop  (gelezen 7590 keer)

Offline weskimo

  • Lid
ubuntu LED logo laptop
« Gepost op: 2012/10/18, 00:59:57 »
hoi! de sticker die ik voor mijn laptop heb laten maken was niet cool genoeg, dus besloot ik met microprocessors en LEDs aan de gang te gaan, na veel zagen, schuren, lijmen en programmeren is dit het resultaat....en ik ben er best een beetje trots op!

https://www.youtube.com/watch?v=ksOgCgFOok8&feature=youtube_gdata_player



« Laatst bewerkt op: 2012/10/18, 01:04:17 door weskimo »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/18, 01:16:43 »
Ziet er goed uit, netjes gedaan! :)

Maar is het scherm nog steeds bruikbaar? Zie je niet de gloed van het logo op de achtergrond van je beeldscherm?

Offline weskimo

  • Lid
Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/18, 05:17:40 »
als het scherm uitstaat is het idd heel licht zichtbaar momenteel, hoewel dit weg is  zodra het scherm aanstaat ga ik dit nog verhelpen door het licht volledig te blokkeren met bijvoorbeeld een stukje aluminium folie.

Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/18, 07:55:03 »
Nice.  =D

Ik ben zelf vaak te voorzichtig met mijn spullen om dit te durven doen.
Misschien raap ik de moed wel bij één. Na mijn huidig project, regelbaren elektrische voeding.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/10/18, 08:00:24 door Erik Krom »

Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/18, 09:46:22 »
Wauw... ik wou dat mijn laptop dat had... (ben zelf niet handig genoeg om zo'n operatie uit te voeren zonder de patiënt te laten overlijden :P)
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline weskimo

  • Lid
Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/18, 10:16:19 »
Nice.  =D

Ik ben zelf vaak te voorzichtig met mijn spullen om dit te durven doen.
Misschien raap ik de moed wel bij één. Na mijn huidig project, regelbaren elektrische voeding.  ;)

valt stiekem niet mee he, regelbare voeding! succes! mocht je ooit hier aan beginnen en tips nodig hebben....

Offline weskimo

  • Lid
Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/18, 10:19:10 »
Wauw... ik wou dat mijn laptop dat had... (ben zelf niet handig genoeg om zo'n operatie uit te voeren zonder de patiënt te laten overlijden :P)

het mooiste van een oude, up to date gemaakte laptop is dat je overal goed bij kan, lekker veel ruimte (relatief dan;-)) maar laten we wel zijn...voor ubuntu is een laptop al snel goed he!

Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/18, 22:31:44 »
Nice.  =D

Ik ben zelf vaak te voorzichtig met mijn spullen om dit te durven doen.
Misschien raap ik de moed wel bij één. Na mijn huidig project, regelbaren elektrische voeding.  ;)

valt stiekem niet mee he, regelbare voeding! succes! mocht je ooit hier aan beginnen en tips nodig hebben....

Ik bouw hem vanuit een oude computervoeding.
Ben er ruim een jaar geleden al aan begonnen, maar vooral de laatste maanden wat harder mee bezig.
Elektrisch is het plan klaar. Nu bezig met de bekisting. Is ruim wat meer werk dan verwacht, maar kom langzaam steeds dichter bij.

Betreft je Ubuntu led mod. Wat zijn de materialen en bronnen die je hebt gebruikt om dit te maken?

Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/19, 11:00:20 »
Wow! Knap gemaakt!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/19, 19:00:07 »
Geeft je scherm aan de achterkant ook geen licht?
Ik heb er wel eens aan lopen denken om een logo licht te laten geven door middel van het scherm zelf maar ik wil mijn huidige laptop niet als test gebruiken en ik heb zo geen oude laptop meer.

Mooi gemaakt. Ziet er goed uit en het valt goed op.

 

Offline weskimo

  • Lid
Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/19, 19:29:14 »
mijn bron was een foto op internet

maar dit logo doet verder niet veel als alleen branden. ik had een tijdje geleden al die laptop sticker van ubuntulaten maken, dus besloot daar het logo uit te figuurzagen, en daana maar eens kijken wat ik ermee ging doen. gebruikte materialen zijn onderandere plexiglas (wat dus op maat gezaagt en geschuurt is, veel lijm, 21 heldere blauwe leds en een ATmega 328 microprocessor met arduino bootloader. na veel problemen met voeding en voorwaarden om te starten of juist uit te gaan is dit het resultaat uitendelijk. mischien dat ik binnenkort de boel weer eens open ga schroeven om de blauwe leds te vervangen voor RGB leds, maar dat blijven duren dingen..maar goed, het zou zomaar kunnen.

ja, het scherm van de laptop geeft idd aan de achterkant licht, dit is alleen niet heel veel en is saai om als logoverlichting te gebruiken. natuurlijk is dit voor iedeen anders, maar als je al de moeite neemt een gat in je laptop te zagen en af te dekken met plexiglas of giethars....dan zou ik er zelf gelijk een paar ledjes in stoppen;)
« Laatst bewerkt op: 2012/10/19, 19:31:04 door weskimo »

Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #11 Gepost op: 2012/10/24, 12:59:52 »
Mijn laptop doet dat al...


;)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

  • Lid
Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #12 Gepost op: 2012/10/24, 14:50:00 »
Zie dat je al een hap eruit genomen hebt. ;)

Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #13 Gepost op: 2012/10/24, 15:44:17 »
Mijn laptop doet dat al...

Jij bent duidelijk geen hacker. ;)

Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #14 Gepost op: 2012/10/24, 20:43:42 »
Mijn laptop doet dat al...

Jij bent duidelijk geen hacker. ;)

Tja, je weet maar nooit, wie weet heeft hij wel deze uitvinding gedaan en ontvangt ie nu patentgeld van Apple ;)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #15 Gepost op: 2013/10/29, 17:39:24 »
Mijn laptop doet dat al...
jouw lapflop heeft geen animaties.

Re: ubuntu LED logo laptop
« Reactie #16 Gepost op: 2013/10/29, 20:17:41 »
Mijn laptop doet dat al...
jouw lapflop heeft geen animaties.

Niet standaard, maar er is wel een manier om dat te doen.

(mijn vorige laptop was een Macbook Pro dus ik weet dat wel...)