Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows op 2e harde schijf opgelost  (gelezen 656 keer)

Offline henkcbos

  • Lid
windows op 2e harde schijf opgelost
« Gepost op: 2011/05/17, 11:15:09 »
Hallo allemaal,
Ik heb een raar probleem.Ik heb op een tweede harde schijf winvista geinstalleerd en na veel(windows)vijven en zessen werkte dat.Het rare is echter dat de klok van windows 2 uur achter loopt op de klok van ubuntu.Wat ik ook probeer,ik krijg ze niet gelijk.Als ik van de tweede schijf op start en de klok in windows gelijk zet loopt de klok in ubuntu 2 uur voor.Als ik in de bios ga zitten rommelen met de systeemklok begint windows nare meldingen te geven over niet toegestane wijzigingen en activatie en zo.Het is allemaal niet zo belangrijk want ik gebruik windows alleen af en toe voor mijn iphone maar die dominantie van windows  irriteert me altijd zo.Kent iemand dit probleem en wat zou een oplossing kunnen zijn.Bij voorbaat hartelijk dank voor de reacties.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/17, 12:02:36 door henkcbos »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: windows op 2e harde schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/17, 11:32:06 »
Misschien staat er één van de twee op UTC, en de andere niet? De oplossing is dan: gelijkschakelen.
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Per-ongeluk-de-machinetijd-op-UTC-G
(punt 41, rechterkolom)

Offline henkcbos

  • Lid
Re: windows op 2e harde schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/17, 11:56:40 »
Probleem opgelost! Hartelijk dank,hoe eenvoudig kan iets toch zijn.Heerlijk,ik ben zo blij met linux ubuntu.