Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bankingtrojan negeert Windows en nestelt in Linux  (gelezen 3029 keer)

Re: Bankingtrojan negeert Windows en nestelt in Linux
« Reactie #25 Gepost op: 2013/08/13, 23:32:17 »
JavaScript kan ook gevaarlijk zijn, daarom schakelen veel mensen die Tor gebruiken het uit. Je hebt dan alleen wel minder functionaliteit. Alleen al Facebook bijv. werkt niet eens zonder JavaScript. Maar het aantal exploits valt wel erg mee.

Maar goed, JavaScript is wel erg fijn om mee te programmeren (of met open source Enyo van HP/LG wat JavaScript-gebaseerd is, heerlijke taal) dus ik ben een groot voorstander ervan :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Bankingtrojan negeert Windows en nestelt in Linux
« Reactie #26 Gepost op: 2013/09/04, 21:12:19 »
Voor de liefhebbers meer informatie: https://blogs.rsa.com/rsa-peeks-into-the-bits-of-new-linux-based-trojan-hand-of-thief/

Detail: de (linux-)malware wordt, zoals gebruikelijk, geleverd met zogenaamde "builder-software"... voor Windows (of Wine  :P)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline DurQ

  • Lid
Re: Bankingtrojan negeert Windows en nestelt in Linux
« Reactie #27 Gepost op: 2013/09/04, 22:04:22 »
Wie heeft er uberhaupt nog java nodig tegenwoordig...

Re: Bankingtrojan negeert Windows en nestelt in Linux
« Reactie #28 Gepost op: 2013/09/04, 22:07:17 »
Wie heeft er uberhaupt nog java nodig tegenwoordig...

Ik zie niet dat het ergens over Java gaat bij deze malware. Hooguit JavaScript en dat is heel wat anders.

Maar om je vraag te beantwoorden: ik heb Java soms nodig. Ik bekijk graag webcams die over heel de wereld geplaatst staan (in steden, dorpen, op stations, etc.) en sommige daarvan vereisen Java. En daarnaast heb ik ook 1 programma'tje, webOS Quick Install, dat ik zeer sporadisch nodig heb en dat vereist ook Java. O ja, en IPK Packager, die heb ik zo nu en dan nodig en vereist ook Java.
« Laatst bewerkt op: 2013/09/05, 00:30:26 door Vistaus »

Offline Tom

  • Lid
Re: Bankingtrojan negeert Windows en nestelt in Linux
« Reactie #29 Gepost op: 2013/09/04, 23:50:12 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bankingtrojan negeert Windows en nestelt in Linux
« Reactie #30 Gepost op: 2013/09/04, 23:52:56 »
Hij heeft Wine nodig en zelfs dan doet-ie het nog niet.  =D

Kortom: storm in een glas water. En zeker geen reden om antivirusprogramma's te gaan gebruiken.  8-)

Re: Bankingtrojan negeert Windows en nestelt in Linux
« Reactie #31 Gepost op: 2013/09/05, 09:40:29 »
Kortom: storm in een glas water. En zeker geen reden om antivirusprogramma's te gaan gebruiken.  8-)

Wel als je van je geld af wilt, iets wat ongetwijfeld de reden is van al die AV bedrijven om zoveel mogelijke HOAXen de wereld in te smijten.
Stel dat iedereen op Linux overstapt, of de utopie word werkelijkheid... MS gaat windows herschrijven zodat die ongevoelig word voor virussen, ???

Dat zou het einde betekenen voor al die AV bedrijven, want reken er maar op dat die goud geld verdienen aan al die virussen.........

En dan blijf je je toch afvragen ???? zouden ze dan toch niet expres?? ..............??   :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D