Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 'no screen' error  (gelezen 761 keer)

doop777

  • Gast
Xubuntu 'no screen' error
« Gepost op: 2007/08/23, 14:26:00 »
Ik heb een oud pctje staan (P3 500 mhz 256 mb RAM) en wil daar Xubuntu op installeren. Elke keer als ik de livecd in het laadje stop start hij netjes op en gaat hij naar het eerste bootschermpje waar ik de keuze kan maken hoe ik het systeem wil opstarten. Natuurlijk wil ik Xubuntu installeren dus start ik Xubuntu in de normale modus op (keuze optie 1). Ik krijg netjes het Xubuntu logo in beeld dus dat gaat allemaal goed. Op het moment dat hij GDE op wil starten kapt hij er mee en krijg ik de error:

'Fatal server error:     no screens found
XIO: Fatal IO error 104 (connection reset by peer) on Xserver '

Ik vermoed dat het iets te maken zal hebben met de resolutie waarin Xubuntu opstart.
Start ik de live cd in veilige modus op dan start hij netjes op en krijg ik de grafische desktop gewoon te zien (welliswaar in 800x600 resolutie, er bestaat niet de mogelijkheid resolutie hoger te zetten). In de veilige modus Xubuntu installeren schijnt ook niet te werken. Ik krijg dan constant de foutmelding dat hij de ext3 partitie op HD1 niet kan aanmaken??
Ik heb veel forums doorgelezen maar kom er niet uit. Kan iemand mij zeggen hoe ik er in slaag Xubuntu te installeren??


Offline Tecumseh

  • Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
Xubuntu 'no screen' error
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/23, 15:12:25 »
@pjotr123, het gaat om de installatie van Xubuntu vanuit de livecd. Aangezien de Xserver niet opstart komt hij niet aan het installeren toe van xresprobe.

Wat je zou kunnen proberen is het installeren vanuit de Alternate cd:

https://wiki.ubuntu.com/NlInstallatieHandleiding/Alternate

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Xubuntu 'no screen' error
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/23, 16:19:31 »
@Tecumseh: je hebt gelijk. Ik was te snel en had het bericht niet goed gelezen.

Inderdaad, installeren via de Alternate is een goede tip, want xresprobe zit wel in de standaard installatie van de Alternate.

Groet, Pjotr.