Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: krijg Ubuntu 10.04 niet goed draaiende  (gelezen 927 keer)

Offline ajmk

  • Lid
krijg Ubuntu 10.04 niet goed draaiende
« Gepost op: 2010/06/08, 09:04:15 »
Op mijn nieuwe pc:
Acer X3900
i5-650
8-gb intern
Geforce GT320

krijg ik 10.04-64 niet goed draaiende. Tevens heb ik zo ongeveer alle andere mainstream distro's (mandriva, debian, suse, redhat etc...zowel 32 als 64 bits) uitgeprobeerd en ze vertonen allemaal zo ongeveer dezelfde problemen.
- firefox draait tergend langzaam en loopt soms vast. Chrome draait beter maar ook niet vlekkeloos
- Ubuntu update en software installeren  draait heel langzaam. Kan soms wel 45 minuten duren terwijl op mijn andere acer dit met 3 minuten gedaan is.
- HDMI ondersteuning werkt niet, krijg wel beeld maar alleen met een resolutie van maximaal 1280 en niet de 1920 die past bij mijn 24" beeldscherm.
- Na het  Nvdia stuurprogramma dat ik via Stuurprogramma's-update binnenkrijg te hebben geinstalleerd (monitor is dan aangesloten via DVI-stekker omdat HDMI al helemaal niet werkt) springt de resolutie terug naar 1280 en heb ik het idee dat de computer aanmerkelijk langzamer gaat draaien. Als ik het Nvdia programma vervolgens verwijder blijft de pc trager draaien.

Kortom allemaal erg vreemd. Wie heeft er een oplossing, desnoods via een andere distro

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: krijg Ubuntu 10.04 niet goed draaiende
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/08, 09:24:15 »
Heb je de installatie handleiding van Ubuntu-NL of Pjotr gevolgd?

Wel vreemd want afgaande op je hardware moet het toch een redelijk snel apparaat zijn...

Offline meldown

  • Lid
Re: krijg Ubuntu 10.04 niet goed draaiende
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/24, 19:19:03 »
Dat je beeld niet de optimale resolutie heeft heb ik ook al meegemaakt... het enige was...wachten, op de nieuwe driver van Nvidia  :(
Voor de rest kan ik ook niet veel zeggen
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.