Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update komt er aan  (gelezen 8437 keer)

Re: Update komt er aan
« Reactie #25 Gepost op: 2015/05/08, 20:18:37 »
Dit word wel vaker gemeld. Vaak, zoniet altijd, heeft dit te maken met een proces dat 100% CPU in beslag neemt wat natuurlijk de batterij in heel korte tijd leeg trekt.

Begin volgende week komt er trouwens een nieuwe grotere update uit met een deel bugfixes.

Re: Update komt er aan
« Reactie #26 Gepost op: 2015/05/09, 01:27:58 »
Batterij presteert hier nu ook wisselend. De ene keer red ik 3 dagen met gemak, de andere keer krap aan 2 dagen. In standby modus wordt bijna geen batterij gebruikt, dat is wel prettig.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Update komt er aan
« Reactie #27 Gepost op: 2015/05/09, 01:38:49 »
Gek, want bij mij staat niets open.  Ik doe niet veel op de smart. . Laten we hopen op de update.

Dat hoeft daarom nog geen (openstaande) app te zijn. Een foutje in een scope of gewoon in een achtergrond proces is genoeg.

Als ge het toevallig merkt dat de telefoon wat warmer is dan normaal of de batterij merkbaar leegloopt, gewoon hetzelfde doen als op de desktop: de terminal openen, "top" starten en kijken wat de hele CPU opslorpt. Typ "k", de juiste pid word waarschijnlijk al automatisch ingevud, enter en dan "9". Maarja, dan moet ge het natuurlijk wel net in de gaten hebben natuurlijk.

Over een 3-tal weken zou volgens mij trouwens de update naar Vivid (Ubuntu 15.04) moeten klaar zijn.

Re: Update komt er aan
« Reactie #28 Gepost op: 2015/05/11, 10:46:16 »
Er wordt gemeld dat er een aantal apps zijn die bij een crash op achtergrond actief blijven en je accu leegtrekken.
Ik had gisteren een vastloper tijdens een bluetooth verbinding met mijn car-kit en deze vastloper trok binnen een kwartier mijn accu echt helemaal leeg

Re: Update komt er aan
« Reactie #29 Gepost op: 2015/05/12, 22:12:39 »
De update is er en zal in de volgende 24 uur in fases bij iedereen beschikbaar zijn. Changlog:

- Fixed some issues with mobile carrier data not connecting when leaving Wifi
- Fixed calendar sync
- Fixed wrong hang-up of calls when there is a call waiting
- Fixed ubuntu-keyboard crash
- Disable upstart logging to fix cases of reboot loops
- Fixed listing click updates for frameworks newer than supported on the device
- Improve location accuracy
- Fixed routing problems after switching from Wifi to mobile carrier data
- Fixed multiple telepathy accounts from being created
- Fixed store scope updates causing the scope disappearing from favorites
- Fixed airplane mode causing battery drain
- Fixed issues with enabling location
- Fixed issues with non-releasing wakelocks causing phone not to suspend
- Fixed indicator-network crash
- Fixed location settings persistance after reboot

Re: Update komt er aan
« Reactie #30 Gepost op: 2015/05/12, 22:23:40 »
Dat is een behoorlijke lijst updates, ben benieuwd of dat allemaal goed gaat verlopen.
(Ik heb mijn telefoon doorverkocht aan iemand die te bang was om via internet aan te kopen)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Update komt er aan
« Reactie #31 Gepost op: 2015/05/12, 23:00:40 »
Dat is een behoorlijke lijst updates, ben benieuwd of dat allemaal goed gaat verlopen.

Dit is een hotfix update, dus geen nieuwe functies of grote veranderingen in pakketten. Dan was de update van een paar weken terug veel riskanter. Blijkbaar worden deze updates ook serieus getest, zowel automatisch als door een team van Canonical en daarna door BQ.

Re: Update komt er aan
« Reactie #32 Gepost op: 2015/05/13, 11:37:42 »
Ik ben de update op dit moment aan het binnenhalen. Ik hoop vooral dat m'n gps eens werkt.. Wie weet.

Offline Moob

  • Lid
Re: Update komt er aan
« Reactie #33 Gepost op: 2015/05/13, 21:57:51 »
De r22 update is binnen maar vooralsnog lijkt de GPS het nog niet te doen. De sensorstatus app laat wel zien dat de juiste backend er is maar toont verder geen coordinaten.

Re: Update komt er aan
« Reactie #34 Gepost op: 2015/05/14, 02:20:11 »
Misschien is het een hardwarematig probleem en is de GPS zelf gewoon defect. Ik zou een bugraport indienen, waarschijnlijk hebben de ontwikkelaars wel enkele commandos om dit te testen.

Andere mogelijkheid is om een mailtje naar BQ te sturen en uw probleem uit te leggen. Volgens mij doen ze ook niet te moeilijk om het toestel in te wisselen.

Een paar dagen terug las ik trouwens dat iemand een toetsencombinatie had ontdekt om in factory mode op te starten. Daar kunnen een reeks hardware testen worden uitgevoerd. Misschien ook de GPS. http://news.softpedia.com/news/Bq-Aquaris-e4-5-Ubuntu-Edition-Has-Hidden-Factory-Mode-480212.shtml

Offline Moob

  • Lid
Re: Update komt er aan
« Reactie #35 Gepost op: 2015/05/14, 13:15:41 »
De GPS werkt wel. Als ik namelijk in de factory mode de GPS test uitvoert dan krijg ik keurig een GPS Fixed.  Lijkt dus meer een software probleem denk ik zo.

Update, GPS werkt nu. Je moet bij Locatie toegang de optie ' Using GPS, anonymized Wifi and cellular network info' kiezen. Er wordt dan gebruik gemaakt van de Nokia Geo lokatie services en dan werkt google maps, Here en de GPS optie bij de sensor status app.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/14, 13:44:33 door Moob »

Re: Update komt er aan
« Reactie #36 Gepost op: 2015/05/16, 22:37:47 »
Hetzelfde geld voor delen met  Telegram

Re: Update komt er aan
« Reactie #37 Gepost op: 2015/05/21, 11:37:34 »
Vanmorgen een update van Telegram binnen gekregen en het delen van een foto direct naar Telegram werkt nu in ieder geval wel.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Update komt er aan
« Reactie #38 Gepost op: 2015/05/21, 17:01:24 »
Dat is mooi, maar dan moet je wel Telegram gebruiken. Niemand in mijn omgeving gebruikt het, dus helaas.....
Als je de Ubuntu-phone gebruikt, dan moet je wel vrees ik. Alhoewel 'vrezen'? Heb er zelf een beter gevoel bij dan bij whatsapp, maar dat terzijde. En als ik dan eindelijk mijn Samsung S3 heb overgezet (het wordt ondertussen een meerjarenplan haha), zal de gezinsapp (nu nog whatsapp) overgaan naar telegram. En zo breidt het zich langzaam uit, als een olievlek.....

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Update komt er aan
« Reactie #39 Gepost op: 2015/05/21, 17:18:04 »
Tja, ik maak ze wel duidelijk dat het beter is.........maar men is echt wat dat aangaat doof en blind tegelijk. En eigenwijs ;)
Ach, het gaat vanzelf over: ook whatsapp zal ooit ter ziele gaan. Want toen we nog Hyves en MSN hadden (ik noem maar wat voorbeelden), konden we ons toch maar moeilijk voorstellen dat dat er ooit niet zou zijn?
(en een aantal jaren (3, 4, 5?) later, is het dan zover....)

Re: Update komt er aan
« Reactie #40 Gepost op: 2015/05/22, 20:00:31 »
Ach, het gaat vanzelf over: ook whatsapp zal ooit ter ziele gaan. Want toen we nog Hyves en MSN hadden (ik noem maar wat voorbeelden), konden we ons toch maar moeilijk voorstellen dat dat er ooit niet zou zijn?
(en een aantal jaren (3, 4, 5?) later, is het dan zover....)
Inderdaad nu al zijn er veel privacyvriendelijkere apps die whatsapp makkelijk kunnen vervangen. Maar ook igv Facebook slagen de betere alternatieven er echter niet in om het origineel te vervangen (Diaspora, Seen, Ello, enzovoort) .

Er zal weer een nieuw soort sociale media ontstaan, waar men dan weer massaal opspringt. Ik hoop alleen dat Touch dat kan opvolgen willen ze succes hebben bij het grote publiek.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Update komt er aan
« Reactie #41 Gepost op: 2015/05/24, 11:17:58 »
Citaat
Er zal weer een nieuw soort sociale media ontstaan, waar men dan weer massaal opspringt. Ik hoop alleen dat Touch dat kan opvolgen willen ze succes hebben bij het grote publiek.

Dat is nu juist waar ik mij zorgen om maakt, als er nieuwe dingen komen zal Ubuntu Phone deze dan kunnen bijhouden, want op dit moment is er geen enkel bedrijf wat ook maar iets gaat doen met Ubuntu Phone.
Wij hebben al diverse bedrijven  zoals Izettle en Sygic benaderd om hun apps geschikt te maken maar die voelen daar helemaal niets voor omdat het marktaandeel veel te klein is.
En ik ben bang dat dit ook zo zal blijven en dan blijf je afhankelijk van de Ubuntu family voor de software en die kunnen nooit zo snel op de markt inspelen omdat domweg de gegevens vaak niet beschikbaar zijn, of dat de grote jongens zoals WhatsApp het gewoonweg verbieden om met een app van derden verbinding met hun netwerk te maken.

Cannonical zelf werkt ook niet echt mee, ook die houden bepaalde gegevens achter zodat het bouwen van goede Apps erg lastig is, een voorbeeld is notificatie. Zoals je kan zien is nog steeds geen enkele app die via sound een notificatie kan geven. Dekko heeft helemaal geen notificatie en Telegram alleen een blauwe Led.
Dat zijn nu dingen die je standaard zou verwachten bij een Smartphone.
Als deze dingen niet op korte termijn zullen veranderen dan is deze telefoon ten dode opgeschreven.




Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Update komt er aan
« Reactie #42 Gepost op: 2015/05/24, 11:36:37 »
Inderdaad nu al zijn er veel privacyvriendelijkere apps die whatsapp makkelijk kunnen vervangen. Maar ook igv Facebook slagen de betere alternatieven er echter niet in om het origineel te vervangen (Diaspora, Seen, Ello, enzovoort) .
De jeugd doet inmiddels al weer amper wat met Facebook (en ook niet met twitter trouwens). Dingen al snapchat en instagram zijn nu 'hot'. Niet dat die dan beter in de zin van privacy zijn of zo (heb eerlijk gezegd geen idee), maar mijjn punt is dat als je denkt dat de positie van facebook onaantastbaar is, je van een koude kermis thuiskomt (het tij is al aan het keren zoals ik hierboven aangeef).

Cannonical zelf werkt ook niet echt mee, ook die houden bepaalde gegevens achter zodat het bouwen van goede Apps erg lastig is, een voorbeeld is notificatie.
Toen ik dit voor het eerste hoorde, dacht ik dat het niet waar kan zijn. Want hoe kun je nu een app maken zonder notificatie? En dat Canonical dat dus expliciet tegenhoudt? Het vreemde is dat bij de ontwikkeling van webapps voor Unity (denk aan gmail. facebook. twitter) juist de nadruk werd gelegd op integratie in de desktop en dus notificatie. Strange...... Mijn idee is dat Canonical nog terug gaat komen op dit beleid, want zoiets is de doodsteek voor app-ontwikkeling (en daarmee het platform).
« Laatst bewerkt op: 2015/05/24, 11:41:55 door markba »

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Update komt er aan
« Reactie #43 Gepost op: 2015/05/24, 12:02:56 »
Wij hebben al diverse bedrijven  zoals Izettle en Sygic benaderd om hun apps geschikt te maken maar die voelen daar helemaal niets voor omdat het marktaandeel veel te klein is.

Daar roer je een paar grote knelpunten aan :
 -  Izettle (betalings apps) en soortgelijke bedrijven zetten een standaard en de open source gemeenschap heeft dat maar te slikken (of niet ?).
 -  Het voorbeeld van Sygic (navigatie) maakt duidelijk dat de app-ontwikkelaars hun aandacht niet richten op de open source. (Er zijn wel open source navigatie software, maar de nieuwste ontwikkelingen bijbenen is moeilijk)