Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live controleren scherpte van een webcam-beeld met manuele scherpstelling  (gelezen 507 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik wil mijn webcam optimaal scherp stellen. (Logitech Quickcam met manuele scherpstelling)

Het scherpstellen gebeurt met een manuele scherpstelring, maar ... bestaat er software die me voor een zelf te kiezen zone op het beeld aangeeft of de scherpte optimaal is?

(Bij fotocamera's wordt door pijltjes aangegeven in welke richting je de scherpstelling van je manuele lens moet draaien om scherp te stellen. Ik vermoed dat zoiets dus ook kan in Ubuntu/Linux voor een aangesloten webcam)
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Niemand mee bezig? Help mij uit het moeras der onduidelijkheid!

Ik wil mijn webcam optimaal scherp stellen. (Logitech Quickcam met manuele scherpstelling)

Het scherpstellen gebeurt met een manuele scherpstelring, maar ... bestaat er software die me voor een zelf te kiezen zone op het beeld aangeeft of de scherpte optimaal is?

(Bij fotocamera's wordt door pijltjes aangegeven in welke richting je de scherpstelling van je manuele lens moet draaien om scherp te stellen. Ik vermoed dat zoiets dus ook kan in Ubuntu/Linux voor een aangesloten webcam)
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM