Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: schermresolutie ubuntu  (gelezen 834 keer)

jyy

  • Gast
schermresolutie ubuntu
« Gepost op: 2008/05/24, 21:10:53 »
hallo,...
ik heb sinds kort linux ubuntu 4.08 hardy. na wat uit te proberen(lettertype veranderen, dialoogjes van kleur veranderen etc.,., heb ik nu een schermresolutie waar ik niks mee kan, alles is 10X te groot -_-''
op ubuntu staat een mogelijkheid om extra visuele effecten toe te voegen en daarvoor had ik "NVIDIA nogwattes" geïnstalleerd. na restarten begon ie met deze resolutie... weet iemand hoe ik dit moet oplossen??

mvg,. jyy

jyy

  • Gast
schermresolutie ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/24, 21:28:02 »
gefixt met recovery mode ;)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
schermresolutie ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/24, 21:32:47 »
Vertel er dan wel bij wat je gedaan hebt, dan leren anderen ook weet iets ..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

schermresolutie ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/25, 13:21:06 »
Ik heb gisteren problemen gehad met de nieuwe drivers van mij ATI kaart maar daarvoor een goede programma gevonden die het helemaal voor je fixt.

Alleen voor Nvidia/ATI kaarten

evyng (deze is speciaal voor hardy) de andere zijn voor de voorgaande versies maar dan moet je ook nog wat configuraties verrichten.

Als je problemen hebt ga eerst naar recovery mode ga naar de shell je wordt automatisch ROOT gemaakt dus sudo hoef je ook niet meer te gebruiken.

- apt-get install envyng-gtk

- apt-get install envyng-qt

- apt-get install envyng-core

Nu heb je alles geinstalleerd en tijd om het te openen

- envyng -t

Als je het opent krijg je een mooie menutje in de shell waar je uit moet kiezen druk eerst op de uninstall van je drivers van je videokaart (ATI/Nvidia)

Als je dat gedaan hebt installeer je de nieuwe drivers als ze geinstalleerd zijn zegt ie tegen je of je het wilt gaan rebooten (recommended) type y en na reboot kom je automatisch bij login scherm en kun je inloggen.


Op deze site kun je kiezen wat je wilt hebben.

http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html

jyy

  • Gast
schermresolutie ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/26, 18:25:21 »
hetgene is,.. dat ik gewoon wat geprobeert heb en niet wist wat ik deed. maar hij deed het wel weer dus ik blij :D