Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: QDVDAuthor  (gelezen 2537 keer)

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Gepost op: 2007/12/27, 21:08:01 »
Ik heb vandaag eens gekeken om een beetje filmpjes op een DVD'tje te branden. Na wat zoekwerk in Synaptic vindt ik 2 programma's: DeVeDe en QDVDAuthor. DeVeDe doet het perfect maar is niet uitgebreid genoeg.

Met QDVDAuthor gaat alles perfect en heb een mooie creatie gemaakt, klaar om te branden, waarop ik op "Create DVD" klik. Dan begint de miserie: hij begint en al snel komen er een hele reeks:
INFO: Skipped 30730 bytes of garbage
WARN: Incorrect pack header

Later krijg ik na:
STAT: Processing /home/kevin/Desktop/dvd/test/filmpje/subtitles.vob...

een nog veeeel grotere reeks:
WARN: Skipping sector, waiting for first VOBU...

35.8517 regels later stopt het.

Verder volgt er:
WARN: Partial sector read (492 bytes); discarding data.
STAT: VOBU 0 at 0MB, 1 PGCS

/home/kevin/Desktop/dvd/execute.sh: line 3: 32008 Segmentatiefout         (core dumped) dvdauthor -x "/home/kevin/Desktop/dvd/test/dvdauthor.xml"
:-( /dev/dvd: media is not recognized as recordable DVD: 0
* BD/DVD±RW/-RAM format utility by , version 7.0.
:-( unable to open("/dev/srcd0"): No such file or directory
Setting input-charset to 'UTF-8' from locale.
Unknown file type (unallocated) /home/kevin/Desktop/test/.. - ignoring and continuing.
mkisofs: No such file or directory. Failed to open '/home/kevin/Desktop/test//VIDEO_TS/VIDEO_TS.IFO'.
mkisofs: Can't open VMG info for '/home/kevin/Desktop/test/'.
mkisofs: Unable to parse DVD-Video structures.
mkisofs: Could not find correct 'VIDEO_TS' directory.
mkisofs: Unable to make a DVD-Video image.
dvdrecord: Cannot allocate memory. WARNING: Cannot do mlockall(2).
dvdrecord: WARNING: This causes a high risk for buffer underruns.
dvdrecord: Operation not permitted. WARNING: Cannot set RR-scheduler
dvdrecord: Permission denied. WARNING: Cannot set priority using setpriority().
dvdrecord: WARNING: This causes a high risk for buffer underruns.
scsidev: '0,0,0'
scsibus: 0 target: 0 lun: 0
dvdrecord: Permission denied. Cannot open '/dev/sg0'. Cannot open SCSI driver.
dvdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you are root.
dvdrtools v0.3.1
Portions (C) 2002-2006 Ark Linux
This program is free software; you can redistribute it and/or modify it under
the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software
Foundation; either version 2, or (at your option) any later version.

This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY
WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR
A PARTICULAR PURPOSE.  See the GNU General Public License for more details.

You should have received a copy of the GNU General Public License along with
this program; see the file COPYING.  If not, write to the Free Software
Foundation, 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA 02111-1307, USA.
Based on:
Cdrecord 1.11a15 (i486-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2001 Jörg Schilling

Offline hadez

  • Lid
QDVDAuthor
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/28, 00:20:20 »
Ja, volgens mij is QDVDauthor een programma in de beta-fase, dus geen werkgarantie. Je kan natuurlijk ook kijken naar ManDVD, werkt ook erg handig (Moet je ff zoeken op google, en dan kan je hem volgens mij vinden op kde-files.org, werkt alsnog prima onder Gnome).
Tovid heeft ook een grafische dvdcreator suite, maar is ook nog beta (alpha wellicht). Maar wel leuk om te proberen denk ik.

Test de programma's eerst, voordat je uren een layout gaat ontwerpen, om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt --> Zou zonde zijn van je tijd.

Zelf gebruik ik ook DeVeDe, voor mij toereikend genoeg :)
PS: Gebruik je de laatste versie van qdvdauthor? Kan je anders de output voor in de console zelf invoeren, en kijken wat voor errors hij geeft? Het is niets meer dan een grafische schil rondom dvdauthor. Kijk ook bij Tools - Setup = paths of je alle noodzakelijke plugins hebt.

Succes!

Hadez

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/28, 00:33:18 »
Citaat van: hadez
Ja, volgens mij is QDVDauthor een programma in de beta-fase, dus geen werkgarantie. Je kan natuurlijk ook kijken naar ManDVD, werkt ook erg handig (Moet je ff zoeken op google, en dan kan je hem volgens mij vinden op kde-files.org, werkt alsnog prima onder Gnome).
Tovid heeft ook een grafische dvdcreator suite, maar is ook nog beta (alpha wellicht). Maar wel leuk om te proberen denk ik.

Test de programma's eerst, voordat je uren een layout gaat ontwerpen, om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt --> Zou zonde zijn van je tijd.

Zelf gebruik ik ook DeVeDe, voor mij toereikend genoeg :)
PS: Gebruik je de laatste versie van qdvdauthor? Kan je anders de output voor in de console zelf invoeren, en kijken wat voor errors hij geeft? Het is niets meer dan een grafische schil rondom dvdauthor. Kijk ook bij Tools - Setup = paths of je alle noodzakelijke plugins hebt.

Succes!

Hadez
Inderdaad, RC1. Bedankt voor de tips. Heb daarnet ook iets gezien van DVDStyle.

Ik had het getest, werkte niet, testte het op nieuw, maar nogal heel uitgebreid :P

Inderdaad, voor de meeste simpele DVD's is dat genoeg.
Heb ik gedaan, maar zie er nu eentje in verband met de ondertiteling.

EDIT: Het is voor metadata naar subtitel te "converteren".

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/28, 00:42:56 »
Zou het kunnen dat dit is doordat ik transcode heb uitgeschakeld?

Offline vanadium

  • Lid
QDVDAuthor
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/28, 10:28:18 »
Je hetbt je filmpjes toch eerst omgezet naar een correct mpeg 2 formaat voor DVD? ManDVD doet zelf de conversies, maar QDVDAuthor verwacht video in het correcte formaat.

Offline hadez

  • Lid
QDVDAuthor
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/28, 10:47:59 »
Met DeVeDe is dat idd niet nodig, die doet dat zelf. QDVDAuthor zou dat denk ik wel nodig hebben. Dat converteren kan je ook met DeVeDe doen.

Maar hoezo transcode uitgeschakeld? Het lijkt me wel handig dat die hebt. Althans, wat ik zo ff op die wiki lees.

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/28, 11:59:32 »
Ik heb dat dan gedaan, maar het liep ook fout.

Wat mpeg 2 betreft: Ik zal het eens moeten proberen he, want ik heb het in avi gelaten :P

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/28, 14:32:46 »
Kzal een ander programma testen, converteren lukt niet (iriverter)

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/28, 15:19:43 »
Ben het nu met ManDVD aan het doen, maar je hebt wel heel wat minder opties:
 - slechts 1 ondertiteling mogelijk
 - heel wat minder mogelijkheden qua menu

Het is nu bezig, zal ook Tovid en DVDStyler eens proberen.

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/28, 16:40:43 »
Tja, geen scene selectie (had ik gemaakt met extra menuutje in QDVDAuthor) en ben dan nog vergeten selecteren dat het 16:9 was.

De andere programma's zijn niet echt bruikbaar. Ik ben net aan het kijken, misschien werkt het wel in 1.0 RC3

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/28, 21:19:23 »
Nu ja, zal eens kijken of er een report functie is, want zou echt wel graag QDVDAuthor werkend krijgen, aangezien het de enige is die echt heeft wat ik wil hebben.

O, is er misschien iemand die een goed programma weet om AVI om te zetten in MPEG 2?

Offline mcgyver

  • Lid
QDVDAuthor
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/29, 11:15:48 »
Citaat van: Paretje
- slechts 1 ondertiteling mogelijk
Wat bedoel je hiermee? Ik wil namelijk avi met ondertiteling (dus srt) branden zodat ik het op mijn dvd speler kan bekijken. Meer is niet nodig. Welke is daarvoor de beter ManDVD of DeVeDe

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Reactie #12 Gepost op: 2007/12/29, 11:23:01 »
Ze kunnen beide slechts 1 toevoegen. ManDVD kan een menu maken met de verschillende filmpjes op, niet meer, niet minder. DeVeDe Is gewoon de filmpjes selecteren en iso maken.


Oja, hij heeft vannacht gedraaid, en heb een iso. Hij is wel kleiner dan staats vermeld in QDVDAuthor.

Ik kreeg twee WARN's deze keer:
WARN: Button y coordinates are odd for button 02_Button_3: 297x76-556x217; they may not display properly.
WARN: Button y coordinates are odd for button 03_Button_4: 352x219-611x359; they may not display properly.
WARN: Button y coordinates are odd for button 04_Button_5: 424x361-683x504; they may not display properly.

Daar had ik een vermoeden van, daarvan gaf hij een melding van voor de branding, maar vond niet wat er fout was....


Verder kreeg ik nog deze:
WARN: video mpeg version was not autodetected
WARN: video resolution was not autodetected
WARN: video format was not autodetected
WARN: aspect ratio was not autodetected

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Reactie #13 Gepost op: 2007/12/29, 11:45:22 »
Eens getest, alles werkt goed, behalve de ondertiteling ....

Paretje

  • Gast
QDVDAuthor
« Reactie #14 Gepost op: 2007/12/29, 17:58:31 »
Hmm, heb het nogmaals gedaan, en het is nog altijd het zelfde, alleen zie ik dat het menu ook niet echt goed is, had er nog niet op gelet. Het zit allemaal een beetje op de verkeerde plaats, ... Misschien een probleempje in verband met het feit dat ik PAL heb gebruikt. Of is het omdat ik 16:9 gebruikte...

Ik zal het in ieder geval niet meer proberen, geen derde DVD verspillen. Zal eens kijken of er een functie is tot bug reporting en dan afwachten tot de stabiele versie.

Offline Ramana

  • Lid
QDVDAuthor
« Reactie #15 Gepost op: 2007/12/30, 09:26:16 »
Pareltje,

Mandvd kan toch wel veel: je kunt het menu maken zoals je wilt; tekst, snapshot van de video, diashow, met animaties, muziek enz. Menu is heel goed in te delen, echter wel beperkt tot een laag, dus geen submenu's. Je kunt het resultaat ook bekijken voordat je een ISO brandt. Met acetoneISO kan je ook de iso afspelen en controleren.

KDE DVDAuthor Wizard is ook een aardige: http://www.kde-apps.org/content/show.php/KDE+DVDAuthor+Wizard?content=27528

Offline vanadium

  • Lid
QDVDAuthor
« Reactie #16 Gepost op: 2007/12/30, 12:03:11 »
DVDs moet je ook niet echt verspillen. Je kan altijd je ISO (of zelfs de DVD structuur op schijf) door die te bekijken met VLC. Uit je posts is mij niet echt duidelijk welk programma je nu gebruikt hebt.

Offline hadez

  • Lid
QDVDAuthor
« Reactie #17 Gepost op: 2007/12/30, 14:08:36 »
Ik gebruik zelf, om ze te testen op mijn PC (De ISO) gMountISO, werkt erg handig :)
Om ze te bekijken gebruik ik VLC, maar ik weet niet hoe die met Menu's omgaat.

Voor de DVD's kan je natuurlijk ook een rewritable gebruiken, erg handig :)