Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wi-Fi is ineens weg?  (gelezen 13319 keer)

Wi-Fi is ineens weg?
« Gepost op: 2011/12/24, 11:07:26 »
Ik stel deze vraag bewust in Algemeen omdat het over meerdere OS'en gaat en dus een algemeen Wi-Fi-probleem is.[/i]

Eergisteravond typte ik nog keurig op Wi-Fi op mijn tablet. Allemaal prima. Ik ga even douchen, kom een halfuur later terug en ineens is er geen verbinding meer met Wi-Fi. Goed, een klein storinkje misschien, zo dacht ik. Maar de volgende ochtend nog steeds geen Wi-Fi terwijl bedraad het prima doet op deze computer.
Hij verbindt keurig met het netwerk, maar hij geeft geen signaal. Zowel webOS als Android als Ubuntu niet.
Heb het zelfs met zekerheid kunnen stellen want op school werkte Wi-Fi keurig op mijn tablet gisteren. Dus het is wel degelijk een probleem van hier thuis.

Het is een modem die tevens als router fungeert. Nooit geen enkel probleem gehad tot aan nu. We hebben het modem al gereset, daarna was er 5 minuten verbinding met Wi-Fi maar daarna niet meer. Bedraad nog altijd prima vanuit datzelfde modem.

Iemand een idee wat we nog kunnen doen om het te fixen?

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/24, 11:09:42 »
Heb je al geprobeerd om de router op een ander kanaal zetten voor draadloos?

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/24, 11:10:54 »
Hij staat op Automatisch kanaal kiezen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/24, 11:12:39 »
Houd de reset knop een 30 sec. ingedrukt, dan wist ie alle instellingen. Configureer opnieuw, en kijk of/hoe het werkt :)

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/24, 11:13:42 »
Er is geen resetknop want, zoals ik al zei, het is een modem en router in 1 ;)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/24, 11:15:50 »
Dus...? Dat maakt geen verschil, er moet ergens op de achterkant een knupske zijn, in de vorm van een gat waar je met een paperclip in moet prikken.

Wat heb je dan voor modem/router?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/24, 11:17:21 »
Misschien heb je hier wat aan:
Radiosignalen van uw draadloze internetverbinding kunnen ook ernstig verstoord worden wanneer uw buurman besloten heeft ook gebruik te gaan maken van draadloos internet. Problemen met de draadloze internetverbinding van de buren komen alleen voor, wanneer de draadloos internet apparatuur van uw buurman op hetzelfde kanaal uitzendt als uw apparatuur. Dit probleem is eenvoudig te verhelpen door het kanaal waarop uw draadloze modem/router uitzendt te veranderen.
Uiteraard kan ook het apparaat zelf de geest hebben gegeven. Dit is doorgaans het geval, wanneer de computer aangeeft dat het draadloos radiosignaal voldoende is, maar er desondanks draadloos geen internetverbinding tot stand komt. Meestal kunt u aan de lampjes die branden en de kleur van de lampjes op uw draadloze router wel achterhalen waar het probleem zich mogelijk zou kunnen bevinden.

http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/netwerk/problemen-draadloos-internet.htm

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/24, 11:17:43 »
Een tussenvraagje: kan je, als je WiFi wegvalt, met een smartphone of iets dergelijks toch verbinden met je modem ?

Op die manier sluit je een heel stuk uit van het gestelde probleem. Dus gewoon als je tablet uitvalt even checken met een smartphone (of iets anders)  of je wel kan verbinden (of het netwerk er überhaupt nog is bedoel ik) .

Mocht dat zo zijn kan je eens nagaan of je tablet een defecte Wifi-kaart heeft (als ie dat heeft tenminste) of een ander probleem.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/24, 11:18:39 »
@Timo: Nee, er zit alleen een aan-/uitknop op ;)
Er is geen resetknopje of resetgaatje.

Het is een Thomson TG789VN.

@Rik: Buren hebben geen Wi-Fi en het kanaal staat op Automatisch.

@Joris: Nee, geen enkel apparaat wil nog contact leggen met Wi-Fi. Tenminste, contact wel, maar dan is er geen signaal en dus geen verbinding.

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/24, 11:21:13 »
dan is het simpel Vistaus; koop een andere modem (die je nu hebt is onbetrouwbaar bedoel ik)  hup naar de MediaMarkt  (lol) !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/24, 11:25:44 »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/24, 11:28:33 »
Dat is dus wat ik zei ;)
Ik denk dat je niet goed hebt gekeken Vistaus, kijk nog eens goed. En, als de modem funct. nog wel werkt koop je voor 15 euro een nieuwe router ;)

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/24, 11:30:15 »
@Timo: Gedaan, maar ik kan hem niet vinden. Of ik begin blind te worden XD
We hebben overigens nog wel een Netgear-router evt. dus dat is niet zo'n probleem. Alleen het signaal van de Thomson is beter dan die van de Netgear (vreemd, want NG is een goed merk).
@femke: Ja, maar die knop kan ik dus niet vinden.
En WPS heeft er niks mee te maken ;)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/24, 11:36:33 »
Ik geloof dat ie aan de linkerzijkant zit, maar het kan zijn dat het verschil tussen de niet-VN versie en de wel-VN versie daarin zit... In dat geval moet je i/d instellingen kijken, maar ik denk einde oefening. Wij hebben een FritzBox en zijn daar erg tevreden over, maar het heeft een behoorlijk prijsje. De buuv heeft een US Robotics en dat is gewoon heel erg goed. Heeft destijds 3 tientjes gekost, in 2007, dus dan moet dit goedkomen ;)

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/24, 11:43:33 »
@femke: Maar het is geen Experiabox.

@Timo: Hij zit er echt niet, dus het zal inderdaad een verschil zijn tussen de wel- en niet-VN-versie.
Wat zou ik in de instellingen kunnen nakijken?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/24, 11:47:46 »
Of er een reset to factory settings onderdeeltje zit :)

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/24, 11:56:25 »
O ja natuurlijk :-[ [/dommemodus]

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/12/24, 12:31:08 »
Dat zegt helemaal niks, ik heb ook een ECS board met het merkje van P B erop, en toch is ie wel degelijk anders.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/12/24, 12:36:44 »
Bij jou is iets hetzelfde dus is het bij een ander ook zo? Sorry hoor, maar dat slaat nergens op, en dat weet je zelf ook wel.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/12/24, 12:43:52 »
Dan snap ik niet wat je wél bedoelt... Maar goed, ik geloof Vistaus als hij zegt dat hij geen reset knop heeft, en volgens mij doet het bedrade gedeelte het nu ook niet meer, 30 minuut geleden voor het laatst online :rolleyes:

Of hij heeft de instellingen verkl**t... :P

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/12/24, 12:55:54 »
Uhm vraagje gaat het om een modem die je krijgt bij een abonnement?
Zo ja is het dan niet handiger om daar de vraag neer te leggen want dan is de kans groot dat je een nieuwe krijgt.

 


Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/12/24, 13:05:19 »
Niet eens een porretje :P

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #22 Gepost op: 2011/12/24, 13:32:47 »

Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #23 Gepost op: 2011/12/25, 11:40:53 »
Hahaha femke XD
Die reclame is geweldig!

Maar inderdaad, ik had daarna andere dingen te doen in reallife. Inderdaad boodschappen, daarna een kerstviering en 's avonds poolen. Die laatste 2 dingen waren onverwachts. Ja, dan heb ik geen tijd voor Ubuntu natuurlijk :rolleyes:

@emiel: Ja, bij een abonnement.
@femke: Je hebt gelijk w.b.t. Experiabox. Ik wist niet dat dat hetzelfde was, maar je hebt gelijk dat het inderdaad dezelfde is.

Ik ga vandaag of morgen eens de software resetten.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wi-Fi is ineens weg?
« Reactie #24 Gepost op: 2011/12/25, 13:31:57 »
Dan bel die met dat je modem stuk is en dat je een nieuwe wilt.
Is het eerder opgelost dan als je nu zelf van alles gaat proberen.
Tevens kunnen zij beter mee kijken naar een oplossing al denk ik dat je tot na de kerst moet wachten.