Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen  (gelezen 872 keer)

wie kan me helpen na de laatste updates in Ubuntu start mijn Ubuntu niet meer door met het opstarten voor het inlog scherm geeft hij alles oke aan maar na het inloggen zie ik alleen een muis wijzer die kan ik wel bewegen maar geen menu 's en tijd en zo meer alleen het achter grond plaatje en een muiswijzer die ik kan bewegen graag snel help want ik gebruik deze Ubuntu veel omdat ik het fijner vind werken dan Windows want die loopt veel vast en veel spyware daar.
dus graag hulp of hoe kan je na een eerder herstel punt terug keren is dat ook mogelijk zoals bijvoorbeeld in Windows door middel van het opstarten op f8 te drukken ik kan wel ook andere schermen open in Ubuntu door middel van alt puls f1 tm f4  te drukken.
je kan me ook skypen me skype is mathijs29

groet mathijs





Offline jan11000

  • Lid
Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/03, 10:26:25 »
Probeer eens een oudere kernel.
start de pc, na bios op esc drukken(of linkse shift, weet even niet welke).
Dan recovery kiezen,
daar kun je een ouder kernel kiezen,  die misschien wel werkt.

Ook altijd je ubuntu versie geven.
En ook altijd je hardware lijst geven. Je weet wel je hebt geen beeld, en je geeft geen videokaart die je hebt.

Hier staan ook nog tips,
https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
« Laatst bewerkt op: 2015/03/03, 10:31:59 door jan11000 »

Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/03, 11:33:13 »
ik heb 2 video kaarten nivida 635m en intel hd 4000 een combinatie hier van in me asus laptop en ik boot met ultemoot boot cd image waardoor ik verschillende kennels kan kiezen die waarmee ik kan booten die opgeslagen zijn maar lijkt ook niet te werken omdat ik tegen het zelfde probleem aan blijft lopen.
ik heb een cd image van deze cd op me harddisk en heb een bootmenu optie dat ik iso files kan booten dus boot ik als het ware van deze cd op en kan ik dus grub2 booten en optie kiezen van verschillende kennels ook.



Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/03, 12:27:45 »
de manier waarop ik op start is door middel van ulitmate bood cd v. 5.2.9 www.ulimateboodcd.com

dan kies ik partion magic 2013.08.i586
dan kies ik exstra menu
dan kies ik super grub2 disk
dan kies ik detect anny operations sytem
dan kan ik kiezen uit verschillende kernels die op geslagen zijn

dan kies ik linux /boot/vmli nuz-3.13.0.46 heb ook andere kennels geprobeerd maar die starten ook niet allemaal door.
mijn versie van ubuntu is 14.01. lts


Offline EZ-man

  • Lid
Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/03, 13:03:28 »
.....
dan kies ik linux /boot/vmli nuz-3.13.0.46   ....

Best ingewikkeld. Er zijn ook Linux tools voor het herstellen van de opstart: boot-repair.
 - Download de iso-file (32- of 64-bits) en brand deze op cd.
 - Opstarten met cd en volg de aanwijzingen van het programma.

Opmerkingen, het kan zijn dat het vraagt om
   -   internet verbinding, maak dan (voor het gemak) een kabel verbinding met je modem
   -   invoeren van code in terminal.

Links:
  download         http://sourceforge.net/projects/boot-repair-cd/files/
  uitleg                 http://sourceforge.net/p/boot-repair/home/Home/


Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/03, 17:19:55 »
er zijn ander problemen ik heb onder tussen het 1 en ander zelf geprobeerd en jullie moeten me maar vertellen nu waar het aan licht ik snap er niets meer van namelijk

1 ste wat ik gedaan heb is met de gast sessie op te starten hier werkt alles na behoren
2 de wat ik gedaan heb is met die sessie die niet werkt een andere user aangemaakt met de optie adduser in alt f1 en shit combinatie omdat ik geen terminal sessie kan op starten in het grafice gedeelte
3 de met de nieuwe gebruiker op gestart en beheerders rechten toegekend door met het wachtwoord in te loggen in de gebruikers accounts programma. toen updates geïnstalleerd.
4 de weer opnieuw probeerden in te loggen werkt nog steeds niet met de inlog optie Ubuntu standaard te kiezen naast me inlog die andere 2 accounts kunnen daar wel mee inloggen zonder problemen toen de optie caro dock geprobeerd dat doet het wel nu heb ik alles weer na behoren maar snap nog steeds niet dat ik met dit account niet op Ubuntu normaal kan inloggen en dat het gast account dat wel kan en dat nieuwe account wat ik aangemaakt heb weet er iemand raad?
« Laatst bewerkt op: 2015/03/03, 17:24:16 door mathijs1976 »

Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/03, 17:30:38 »
boot repair is geen optie is het zelfde als bcd dat ik al gebruik en hij start gewoon op die ubuntu alleen de normale destop niet voor 1 gebruiker nu en geeft geen tijd weer en indicaties dus zeg maar het menu links geeft hij niet en de bovenste balk met alle inducaties
« Laatst bewerkt op: 2015/03/03, 17:44:03 door mathijs1976 »

Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/03, 20:12:34 »
Zo te lezen heb je aardig lopen prutsen met je systeem met Caïro Dock en alles. Ik denk dat een schone herinstallatie je veel minder hoofdzorgen en tijd gaat kosten dan dit nog herstellen.

Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #8 Gepost op: 2015/03/04, 03:19:13 »
geen zin in nieuwe installatie omdat Ubuntu dan heel me opstart menu weer in de war schopt heb nu eindelijk na veel gedoe het opstart menu hoe  ik het wil hebben met heel veel verschillende boot opties en cd images er in verwerkt mocht er een keer wat mis gaan met me systeem dat ik altijd via een andere weg kan opstarten.

wat ik wel kan doen is die user verwijderen die niet werkt maar ik kan niet bij de gegevens van die user die niet werkt als ik via een andere user op start dus ik vind het ook heel raar dat via een andere user wel alles werkt en bij de andere niet omdat het gewoon het zelfde os is alleen pakt hij andere instellingen of zo kan ik niet instellingen kopieren van de ene user na de ander of zo iets op instellingen reseten???


Offline HarzG

  • Lid
Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #9 Gepost op: 2015/03/07, 20:33:33 »
@mathijs1976: welkom in het forum
*knip*
Niet op de man spelen!
« Laatst bewerkt op: 2015/03/07, 20:45:32 door TopGear »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #10 Gepost op: 2015/03/07, 20:52:03 »
Twee dingen:
1. mathijs1976, het zou erg gewaardeerd worden als je hoofdletters en punten zou willen gebruiken in je posts. Dat leest namelijk stukken makkelijker en het maakt ons leven als moderatoren ook makkelijker ;) Verder, als je iets wilt toevoegen aan een vorige post: daarvoor hebben wij de edit-knop, en die ziet er zo uit:
2. Ik wil hier GEEN opmerkingen meer zien over mathijs1976 z'n taalgebruik. Zulke posts worden gezien als op de man spelen en dat is tegen de forumregels in. Zulke posts gaan direct naar /dev/null (worden dus verwijderd).

Re: help gevraagd me ubuntu start niet meer door na het inlogen
« Reactie #11 Gepost op: 2015/03/09, 21:18:31 »
...

wat ik wel kan doen is die user verwijderen die niet werkt maar ik kan niet bij de gegevens van die user die niet werkt als ik via een andere user op start dus ik vind het ook heel raar dat via een andere user wel alles werkt en bij de andere niet omdat het gewoon het zelfde os is alleen pakt hij andere instellingen of zo kan ik niet instellingen kopieren van de ene user na de ander of zo iets op instellingen reseten???

Ik denk dat hier zit wat er aan de hand is. Op je normale account zit er waarschijnlijk een instelling dat is gaan conflicteren na de updates.
Hoewel het (naar mij weten) zeldzaam is. Kan het helaas gebeuren.
Het resetten of verwijderen van de betreffende instelling(en) zou al kunnen helpen.

Aangezien het grafisch niet werkt zal het met een terminal moeten.
Misschien ,na het inloggen in de grafische modus, lukt het ook om een terminal venster op te roepen met [Ctrl]+[Alt]+[t].

Via de terminal login ([Ctrl]+[Alt]+[F1 t/m 6]) kan je waarschijnlijk wel inloggen en met terminal commando's zoeken.
Met [Ctrl]+[Alt]+[F7] kom je weer terug in de grafische modus.

De bestanden met de instellingen bevinden zich in je homemap in de mappen die beginnen met een punt. Bestanden en mappen
Je kan een back-up maken van de instellingen door ze kopiëren naar een andere map.
1. Maak een map. Bijv.: "instellingen-oud".
mkdir ~/instellingen-oud2. Kopieer de instellingen naar de nieuwe map:
cp -r ~/.* ~/instellingen-oud/
Hierna kan je als eerste proberen om de instellingen van Unity te resetten met dconf. Bron
Deze hebben we wel eerst te installeren en daarna kunnen we het uitvoeren:
sudo apt-get install dconf-toolsdconf reset -f /org/compiz/setsid unity
Een andere mogelijkheid is om de map met de gconf instellingen te verwijderen.
rm -r ~/.gconf
Mocht dit niet helpen dan kan je over gaan naar het verwijderen van de andere mappen en bestanden die beginnen met een punt.