Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW  (gelezen 788 keer)

Offline yJi

  • Lid
VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Gepost op: 2015/06/10, 19:31:29 »
Hoe koppel ik mijn Brother als USB AIO aan Windows 7 onder VirtualBox.

Heb wel de Gast Addities toegevoegd, want hopelijk doet ie 't wel daaronder onder Windows 7 in Virt.Box (scanner).

Mogelijk heb je nog andere info nodig, maar dat merk ik dan nog wel.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Bloom

  • Lid
Re: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/10, 20:34:38 »
Heb je het Extension Pack geïnstalleerd? Dat is ook nodig voor usb.
En dan kun je in het venster waarin Windows 7 draait het toestellenmenu kiezen en zou je aan Linux aangesloten usb-toestellen moeten zien, waaronder de Brother printer. Vink die dan gewoon aan, dan komt hij beschikbaar voor Windows 7. Zorg natuurlijk wel dat de juiste printerdrivers geïnstalleerd zijn in Windows.

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/11, 17:50:07 »
Heb je het Extension Pack geïnstalleerd? Dat is ook nodig voor usb.
En dan kun je in het venster waarin Windows 7 draait het toestellenmenu kiezen en zou je aan Linux aangesloten usb-toestellen moeten zien, waaronder de Brother printer. Vink die dan gewoon aan, dan komt hij beschikbaar voor Windows 7. Zorg natuurlijk wel dat de juiste printerdrivers geïnstalleerd zijn in Windows.

Ja, gelijk nadat ik het Ext. Pack geïnstalleerd had, maar ziie nog steeds niets qua usb-apparaten.
Eerder in VirtualBox had ik dat zo maar voor elkaar en nu zie ik blijkbaar iets over het hoofd...dit is ook wel totaal anders dan met XP naar mijn idee.
Toch bedankt voor je hulp.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

JohPoe

  • Gast
Re: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/11, 18:08:51 »
Eerder in VirtualBox had ik dat zo maar voor elkaar en nu zie ik blijkbaar iets over het hoofd...

misschien vboxusers ?

Offline Henkp

  • Lid
Re: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/11, 18:16:52 »
Heb je het Extension Pack geïnstalleerd? Dat is ook nodig voor usb.
En dan kun je in het venster waarin Windows 7 draait het toestellenmenu kiezen en zou je aan Linux aangesloten usb-toestellen moeten zien, waaronder de Brother printer. Vink die dan gewoon aan, dan komt hij beschikbaar voor Windows 7. Zorg natuurlijk wel dat de juiste printerdrivers geïnstalleerd zijn in Windows.

Ja, gelijk nadat ik het Ext. Pack geïnstalleerd had, maar ziie nog steeds niets qua usb-apparaten.
Eerder in VirtualBox had ik dat zo maar voor elkaar en nu zie ik blijkbaar iets over het hoofd...dit is ook wel totaal anders dan met XP naar mijn idee.
Toch bedankt voor je hulp.

Misschien een nieuwe groep aanmaken. Ik heb er ook met zitten tobben, tot ik een nieuwe groep aangemaakt had.
De groep gewoon ( USB ) genoemd. En toen werkte het wel, na het opnieuw opstarten van die VM

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Reactie #5 Gepost op: 2015/06/11, 23:36:34 »
Heb je het Extension Pack geïnstalleerd? Dat is ook nodig voor usb.
En dan kun je in het venster waarin Windows 7 draait het toestellenmenu kiezen en zou je aan Linux aangesloten usb-toestellen moeten zien, waaronder de Brother printer. Vink die dan gewoon aan, dan komt hij beschikbaar voor Windows 7. Zorg natuurlijk wel dat de juiste printerdrivers geïnstalleerd zijn in Windows.

Ja, gelijk nadat ik het Ext. Pack geïnstalleerd had, maar ziie nog steeds niets qua usb-apparaten.
Eerder in VirtualBox had ik dat zo maar voor elkaar en nu zie ik blijkbaar iets over het hoofd...dit is ook wel totaal anders dan met XP naar mijn idee.
Toch bedankt voor je hulp.

Misschien een nieuwe groep aanmaken. Ik heb er ook met zitten tobben, tot ik een nieuwe groep aangemaakt had.
De groep gewoon ( USB ) genoemd. En toen werkte het wel, na het opnieuw opstarten van die VM

Heb je de oude groep dan verwijderd of ernaast aanmaken?
Moet de computer gelocked worden in VB?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Henkp

  • Lid
Re: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Reactie #6 Gepost op: 2015/06/12, 12:09:53 »
@yJi,
Gewoon een nieuwe groep aan maken. Dus de bestaande gewoon laten staan.

Offline jolo

  • Lid
Re: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Reactie #7 Gepost op: 2015/06/12, 13:37:54 »
Hoe je gebruikersnaam/username toe te voegen aan de vboxusers group, staat onder andere in deze topic https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=87050.msg934959#msg934959
Nadat je in Ubuntu hebt afgemeld en weer hebt aangemeld wordt deze wijziging van kracht.
Dan ga je in VirtualBox naar Instellingen > USB. Check of "USB-controller inschakelen" en "USB 2.0-controller inschakelen" staat gevinkt. Klik vervolgens met de linker muisknop op het plusje. Als de printer is ingeplugd in een USB poort, dan zou deze behoren te worden getoond. Als je daarop klikt, zou deze onder Filter voor USB-apparaten behoren te verschijnen. Klik dan op OK, en start het gastbesturingssysteem, waarin je de printer daarin zou kunnen installeren.   
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Reactie #8 Gepost op: 2015/06/13, 13:01:40 »
Hoe je gebruikersnaam/username toe te voegen aan de vboxusers group, staat onder andere in deze topic https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=87050.msg934959#msg934959
Nadat je in Ubuntu hebt afgemeld en weer hebt aangemeld wordt deze wijziging van kracht.
Dan ga je in VirtualBox naar Instellingen > USB. Check of "USB-controller inschakelen" en "USB 2.0-controller inschakelen" staat gevinkt. Klik vervolgens met de linker muisknop op het plusje. Als de printer is ingeplugd in een USB poort, dan zou deze behoren te worden getoond. Als je daarop klikt, zou deze onder Filter voor USB-apparaten behoren te verschijnen. Klik dan op OK, en start het gastbesturingssysteem, waarin je de printer daarin zou kunnen installeren.

Ja, @Jolo, precies wat jij al zegt.
USB! USB-controller en de 2.0 check.
Heb verder gedaan wat jij zei dus weer een check...maar jammer hoor, geen AIO Brother te zien.
Dat vind ik meer dan vreemd, want ik kan zelfs draadloos printen...maar scannen en de rest dus NOP.

Denk dat ik het er helemaal afgooi en helemaal opnieuw VirtualBox installeren, Extension Pack en Guestadditions en dan Windows 7 en de Brother nog maar één keer.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Reactie #9 Gepost op: 2015/06/13, 13:06:44 »
 't Is nu wel gelukt, hoef het dus niet meer te verwijderen! Pfoeeee

Bedankt voor jullie hulp!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Henkp

  • Lid
Re: VirtualBox + usb AIO Brother MFC-J5910DW
« Reactie #10 Gepost op: 2015/06/13, 13:27:41 »
Fijn dat het nu is opgelost.

Tja geduld is een schone zaak.  =D