Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu sart niet meer op na updaten  (gelezen 306 keer)

Offline weetgraag

  • Lid
Ubuntu sart niet meer op na updaten
« Gepost op: 2017/12/22, 15:00:44 »
Geachte forumleden,
Voor mijn zoon heb ik gisteren zijn PC geupdate, via de terminal. Na de update geeft de terminal aan dat er pakketten uit de Linuxkernel verwijderd kunnen worden. Dit gebeurt met "sudo apt autoremove".
Na deze actie herstart ik de computer, maar helaas alles blijft zwart. Ook blijft het stil bij het opstarten, geen piebjes en bliepjes. Op deze manier kun je nergens meer bij. Het beeldscherm geeft aan dat er geen signaal is. Vervolgens geprobeerd met F2 in de bios te komen , ook dat gaat niet. Als ik de Ubuntu-Desktop dvd in de drive steekt gebeurt er ook niets. Dit houdt in dat er geen acties via de terminal kunnen plaatsvinden.
Wat is er fout gegaan bij het update proces ?  Window-manager of kernel verwijderd ?  Helaas ik weet het niet. Wie weet raad in dit geval?

Ook ik gebruik zelf Ubuntu en heb dezelfde updates uitgevoerd bij thuiskomst, zonder problemen.



Geachte Forumleden ,

Het probleem heb ik inmiddels opgelost . heb wat af gegoogeld  en daar stond een oplossing tussen.
Het was allemaal heel simpel.  Twee mogelijkheden werden genoemd. 1: De batterij loskoppelen en 2: De stekker uit het contact en de startknop 6 sec ingedrukt houden, zodat de stroom uit de PC verwijderd.

Het laatste was mijn oplossing. Alles draait weer als een zonnetje.

Hoop dat andere hier nog wat aan hebben, scheelt een hoop zoekwerk.

Bedankt voor jullie aandacht.

weetgraag is  blij

« Laatst bewerkt op: 2017/12/22, 16:24:57 door weetgraag »

Re: Ubuntu sart niet meer op na updaten
« Reactie #1 Gepost op: 2017/12/22, 15:08:29 »
al geprobeerd van een LIVE USB-stick?
Als dat ook niet lukt, vermoed ik  een conflict met een door je zoon met een PPA binnengehaald spel, waar een bug inzit die na de update pas actief werd, vanwege veranderde libs in Ubuntu, zodanig dat hij het hele systeem molde.
Spel-programmeurs leunen voor hun flitsende presentaties vaak op low-level (86-** Asm), die de low-level functies van het OS best zouden kunnen ontregelen.
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline weetgraag

  • Lid
Re: Ubuntu Start niet meer op na updaten
« Reactie #2 Gepost op: 2017/12/22, 16:23:38 »
Geachte Forumleden ,

Het probleem heb ik inmiddels opgelost . heb wat af gegoogeld  en daar stond een oplossing tussen.
Het was allemaal heel simpel.  Twee mogelijkheden werden genoemd. 1: De batterij loskoppelen en 2: De stekker uit het contact en de startknop 6 sec ingedrukt houden, zodat de stroom uit de PC verwijderd.

Het laatste was mijn oplossing. Alles draait weer als een zonnetje.

Hoop dat andere hier nog wat aan hebben, scheelt een hoop zoekwerk.

Bedankt voor jullie aandacht.

weetgraag is  blij

Re: Ubuntu sart niet meer op na updaten
« Reactie #3 Gepost op: 2017/12/22, 16:32:58 »
Hallo weetgraag,

Zou je dit draadje dan even als opgelost willen kenmerken, dan weten anderen ook dat dat specifieke probleem mogelijk op die specifieke manier opgelost kan worden.
De mogelijkheid daarvoor vind je onder het vak, waarin je je tekst hebt ingetypt. (een groen "vinkje")
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)