Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: US Robotics Wireless MAXg PCI Adapter  (gelezen 1192 keer)

raulu

  • Gast
US Robotics Wireless MAXg PCI Adapter
« Gepost op: 2007/05/07, 21:18:45 »
Hallo allen,

Met mijn bestaande Windows-bak maak ik gebruik van een US Robotics Wireless MAXg PCI Adapter om draadloos te kunnen internetten.
Ik ben compleet nieuw met Linux, maar wil er graag mee van start gaan. Ik heb de laatste Ubuntu-distributie gedownload en start de LiveCD op. Ik wil eerst kijken of ik een verbinding met het internet kan maken. Helaas.

Ik heb onder andere de volgende gegevens bij het commando lspci:
00:09:0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4318 [AirForce One 54g] 801.11b/g Wireless LAN Controller (rev 02)Het lijkt erop, dat het systeem de netwerkkaart correct detecteert.

Bij het commando iwconfig krijg ik de volgende gegevens:

lo   no wireless extensions
eth0 IEEE 802.11b/g ESSID:"" Nickname:"Broadcom 4318"
     Mode: Managed Access Point: Invalid
     RTS thr: off Fragment thr: off
     Link Quality:0/100 Signal level=-256dBm Noise level=-256dBm
     Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag: 0
     Tx excessive retiries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0
Dit ziet er minder rooskleurig uit. Ook wanneer ik een verbinding probeer te maken via de knop rechtsboven in het scherm, waarbij ik connectie wil maken met een (uiteraard) bestaand netwerk, lukt het niet om connectie te verkrijgen. Ik heb de SSID, en de sleutel opgegeven, maar het mag niet baten.
Wie zou mij hiermee verder kunnen helpen?

Raoul.

US Robotics Wireless MAXg PCI Adapter
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/08, 08:07:26 »
Ik heb net Kubuntu op de pc van mijn echtgenote geïnstalleerd, en onder netwerkmanager kreeg ik ook geen aansluiting.
Werk met een UITWENDIGE D-link in de usb poort.
Wat wel werkte is de verbinding handmatig instellen... Wat bij mij persoonlijk goed werkt is...
SSID... wifi49 , dit is zo afgeregeld door mijn internet provider. Telenet in dit geval.
WEPKEY invullen
Hexadecimaal aanduiden...
DHCP
Niet vergeten automatisch verbinding maken aan te duiden. Alles werkt bij mij op deze manier uitstekend, heb zelfs een testje gedaan op de I-Mac met een uitwendige Wireless stick, en geen probleem ondervonden.
Denk dat draadloos bij ieder wel ietsje anders werkt. Had daar in het begin ook wel last mee.
Anders kan ik geen raad geven daar ik weinig of geen problemen ondervind, dus ook niet moet zoeken.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux