Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint en updates met uitschakelen secure boot.  (gelezen 765 keer)

Offline nizi

  • Lid
Linux Mint en updates met uitschakelen secure boot.
« Gepost op: 2018/02/05, 22:56:12 »
Hoi allemaal,
Een vraag: bij de updates van linux mint 18.1 wordt soms gevraagd twee keer een wachtwoord in te stellen voor uitschakelen secure boot. Ik doe dit altijd braaf maar laat na installatie en een herstart de computer gewoon opstarten.  Ik heb tot nu toe dat schermpje wat verschijnt over "mok management" genegeerd. Tot nu toe heb ik
met pc met dual boot windows 10/linux mint ook geen enkel probleem ervaren.
Maar ik blijf me afvragen of ik het wel goed doe? Of moet ik toch elke keer na een herstart dat scherm gebruiken?
Wat doen jullie?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint en updates met uitschakelen secure boot.
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/05, 23:08:26 »
Ik heb voor alle zekerheid Secure Boot uitgeschakeld in de instellingen van het UEFI. Ik raad aan, om dat ook te doen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Linux Mint en updates met uitschakelen secure boot.
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/06, 10:19:17 »
Mijn laptop heeft een UEFI mode en een BIOS mode, deze staat vast op BIOS ............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline nizi

  • Lid
Re: Linux Mint en updates met uitschakelen secure boot.
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/07, 20:48:59 »
Bedankt, maar mijn pc is een Asus K31CD desktop. Bij de installatie van Mint een jaar gelden zag ik in de uefi dat secure boot niet is uit te zetten. Destijds me wel gelukt om Mint te installeren. Later las ik ergens op dit forum een reactie van Pjotr op een ander topic dat het wel zou kunnen als je het uefi voorziet van een wachtwoord. Heb ik dit goed begrepen dat dit voor Asus geldt? Ik kan het proberen natuurlijk maar weet het liever van te voren zeker.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint en updates met uitschakelen secure boot.
« Reactie #4 Gepost op: 2018/02/07, 21:34:17 »
Bedankt, maar mijn pc is een Asus K31CD desktop. Bij de installatie van Mint een jaar gelden zag ik in de uefi dat secure boot niet is uit te zetten. Destijds me wel gelukt om Mint te installeren. Later las ik ergens op dit forum een reactie van Pjotr op een ander topic dat het wel zou kunnen als je het uefi voorziet van een wachtwoord. Heb ik dit goed begrepen dat dit voor Asus geldt? Ik kan het proberen natuurlijk maar weet het liever van te voren zeker.
Gewoon proberen.