Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST!]GRUB van windows XP installatie verwijderen  (gelezen 9181 keer)

Re: GRUB van windows XP installatie verwijderen
« Reactie #25 Gepost op: 2010/01/30, 18:21:01 »
Je hebt een Wubi installatie gedaan, had ik in het begin overheen gelezen, zoals Arie had geschreven.
Dit is Ubuntu binnen Windows installeren als een programma.
Kan je niet de door jou in de tweede post genoemde bestanden verwijderen? En dan kijken of je met Fix MBR de Windows installatie kan bereiken? Anders wordt het denk ik toch een nieuwe Windows installatie.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline IronRain

  • Lid
Re: GRUB van windows XP installatie verwijderen
« Reactie #26 Gepost op: 2010/01/30, 18:37:22 »
Ga ik nu proberen en anders toch maar gelijk windows er opnieuw op.. maar zoals ik al zei, volgens mij start hij op via de verkeerde stations letter...
C: is namelijk m'n Externe HDD (en ja al geprobeerd op te starten als hij is aangesloten en niet is aangesloten ;))

en anders is het denk ik echt niet anders.. :( gelukkig nog wel bestanden kunnen redden via Ubuntu :D maar het blijft een rot werk op windows weer opnieuw erop te zetten..

FrSu

  • Gast
Re: GRUB van windows XP installatie verwijderen
« Reactie #27 Gepost op: 2010/01/30, 19:59:50 »
Als je toch opnieuw begint zou ik ook gelijk de partitie indeling eens kritisch bekijken. C als externe schijf bv.

Eerst XP dan een Linux versie erop, keuze zat. Met de Live CD kun je je partities perfect indelen.

Succes, en anders hier gewoon weer vragen stellen.

Overigens even de zoekfunctie van dit forum gebruiken kan ook zeer verhelderend werken.

Offline IronRain

  • Lid
Re: GRUB van windows XP installatie verwijderen
« Reactie #28 Gepost op: 2010/01/31, 10:01:39 »
oke, klaar,
windows weer opnieuw er op, en nu bezig met updates downloaden.. gelukkig kon ik door de stabiele (wat volgens mij niet in het microsoft woordenboek staat) Ubuntu alle belangrijke bestanden redden.

Bedankt allemaal!!

FrSu

  • Gast
Re: [OPGELOST!]GRUB van windows XP installatie verwijderen
« Reactie #29 Gepost op: 2010/01/31, 18:23:25 »
Graag gedaan. :D