Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Radiotray doet het niet in Xubuntu 16.04 LTS  (gelezen 549 keer)

Offline vangrails

  • Lid
Radiotray doet het niet in Xubuntu 16.04 LTS
« Gepost op: 2016/07/15, 18:27:23 »
Na de installatie van Xubuntu 16.04 LTS heb ik mijn geliefde programma Radiotray weer geïnstalleerd. Via Software. Maar als ik op de starter druk gebeurt er niets.   In /usr/bin/radiotray vind ik de volgende tekst:
#!/usr/bin/python
import sys,os
from os.path import dirname, join, pardir
try:
   from radiotray import radiotray_runner
except ImportError:
   basedir = os.path.dirname(os.path.realpath(__file__))
   workdir = join(basedir,'src')
   sys.path.insert(0, workdir)
   os.chdir(workdir)
   import radiotray_runner   
radiotray_runner.main(sys.argv[1:])

Kan iemand hieruit iets opmaken?
Zou fijn zijn! :D

Re: Radiotray doet het niet in Xubuntu 16.04 LTS
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/15, 22:44:19 »
Hallo, heb hier op twee Xubuntu 16.04 pc's Radiotray draaien zonder problemen.

Maar dat programma heeft soms kuren. Ik start 'm en er gebeurt niets. Of ik start 'm en dan verandert het icoontje in de menubalk in iets wat lijkt op een kapotte antenne. Maar geen radio/geluid. In beide gevallen kan ik het programma via het Xubuntu-menu nog eens starten, en dan heb ik twee iconen in de werkbalk maar nog steeds geen draaiend Radiotray! Uitloggen (uit X, herstarten hoeft dus niet) en weer inloggen lost dit altijd op. Dit overkomt me enkele keren per jaar dus dat is te overzien!

Afgezien hiervan vind in Radiotray om z'n eenvoud een uitstekend programma! De maker ervan onderstreept dat aspect ook: "Dit programma doet dit en dit en verder nix, vraag mij niet om uitbreidingen want die komen er niet." Prima houding!

Edit. Hallo te vroeg gejuicht... Op m'n werk-pc met Xubuntu 16.04 luister ik dagelijks met Radiotray naar radio's, op de familie-pc met hetzelfde OS wil Radiotray opeens niet meer starten, zie ik nav. je bericht. In de terminal krijg ik de volgende foutmelding, zal morgen even verder kijken hoe dit is op te lossen.

~$ radiotray
/usr/lib/python2.7/dist-packages/radiotray/XmlDataProvider.py:23: PyGIWarning: Gtk was imported without specifying a version first. Use gi.require_version('Gtk', '3.0') before import to ensure that the right version gets loaded.
  from gi.repository import Gtk
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/radiotray", line 12, in <module>
    os.chdir(workdir)
OSError: [Errno 2] Aucun fichier ou dossier de ce type: '/usr/bin/src
« Laatst bewerkt op: 2016/07/15, 23:02:07 door Paul Matthijsse »

Re: Radiotray doet het niet in Xubuntu 16.04 LTS
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/15, 23:09:16 »
Simpel op te lossen, je moet een extra programmaatje installeren genaamd python-xdg, dus open een terminal en typ
sudo apt-get install python-xdg
en je Radiotray doet het weer (en de mijne hier ook)!

Bron:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/radiotray/+bug/1557115

Offline vangrails

  • Lid
Re: Radiotray doet het niet in Xubuntu 16.04 LTS
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/16, 09:36:39 »
Paul, je bent geweldig. 'k Heb hem met jouw oplossing weer helemaal terug. Bedankt. :) ^-^ ;)