Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet downloaden  (gelezen 1412 keer)

Hulpeloos

  • Gast
Niet downloaden
« Gepost op: 2009/07/18, 18:17:06 »
   Hallo allemaal.
   Ik heb me laten overhalen, om Ubuntu te installeren. Goed, ik zal niet vertellen, wat ik er van denk. Ik wil doorzetten, ben een leek en al op leeftijd.
   Ik kan haast niets doen ,met Ubuntu. Iedere keer krijg ik wel een mededeling, dat het niet gaat wat ik wil. Ik heb Ubuntu 8.10 met Firefox, wat niet werkt. Downloaden van een nieuwe Firefox gaat niet. Er komt een mededeling, dat er geen verbinding is. Ook downloaden gaat niet, van geen enkel programma. Vaak komt er een mededeling>>  Connection Refused<<<.
   Ik heb op deze computer enkel Ubuntu, geen Windows.
   Verder woon ik in een afgelegen dorp in Portugal, waar niemand niemand ooit van Ubuntu heeft gehoord. Dus kan ik niemand om raad vragen. Wie helpt me met wat problemen op te lossen???
   Alvast bedankt voor een reactie, Fred.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Niet downloaden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/18, 18:20:17 »
Je hebt blijkbaar geen internetverbinding. Of een hele slechte. Dat zal niet aan Linux liggen, denk ik.

Hulpeloos

  • Gast
Re: Niet downloaden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/18, 18:25:43 »
Bedankt voor de snelle reactie
    Inderdaad is mijn internet verbinding niet snel, maar ik heb ook een laptop op dezelfde verbinding staan en die werkt wel. **Met windows**.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Niet downloaden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/18, 18:28:17 »
Geef hier eens een overzicht van je hardware:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs
(punt 20)

Re: Niet downloaden
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/19, 12:54:13 »
Heb je soms een inbelverbinding?

Re: Niet downloaden
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/22, 19:38:04 »
Heb je een Draadloos netwerk thuis? Of heb je een UTP kabeltje in je computer zitten?