Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeer toepassingen reageert niet  (gelezen 1520 keer)

Azalin

  • Gast
Installeer toepassingen reageert niet
« Gepost op: 2006/04/10, 07:56:08 »
Ik heb het forum al lopen doorzoeken maar kon er niets over vinden. Iemand die mij kan helpen? Ik kan de Synaptics pakketbeheer nog wel draaien en pakketten mee installeren, maar het programma "installeer toepassingen" wil niet meer opstarten. Mijn hd ledje gaat zelfs niet eens knipperen. Nu kan ik mij niet herrinneren dat eraf gegooid te hebben ... het enige wat ik heb gedaan is RealPlayer en mozilla-firefox geinstalleerd (nieuwe versies) beiden buiten de synaptics pakketbeheer en installeer toepassingen manager om maar ik ga er niet van uit dat dat de problemen veroozaakt.
Iemand enig idee hoe ik deze installeer toepassingen gui weer aan de praat krijg?

Azalin

  • Gast
Installeer toepassingen reageert niet
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/10, 13:14:29 »
Blijkbaar heb ik nog meer gesloopt dan ik zelf door had.. wat ik precies verkeerd heb gedaan weet ik niet. Wel heb ik besloten om Ubuntu gewoon opnieuw er op te zetten. Lekker fris te beginnen en alles eens opnieuw te bekijken.
Dat wil niet zeggen dat deze vraag niet van toepassing meer is, want voor het geval er nog eens iets met de applicatie manager gebeurt zou ik wel willen weten hoe ik het weer kan herstellen. Je weet immers maar nooit :) Dus mocht iemand hetzelfde hebben gehad en/of er een oplossing voor hebben dan houdt ik me warm aanbevolen.

Saamelainen

  • Gast
Installeer toepassingen reageert niet
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/10, 13:36:49 »
Ik heb iets dergelijks op mijn pc meteen na de upgrade van Hoary naar Breezy vorig jaar. Het venster

Azalin

  • Gast
Installeer toepassingen reageert niet
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/10, 15:30:15 »
Aha. Het gekke is dat het bij mij na installatie van 5.10 (breezy) gebeurde. Hoary heb ik er nooit opgehad aangezien ik vorige week pas weer met Linux ben begonnen. Ben er ooit wel eens mee bezig geweest maar tijd gebrek weerhield mij ervan om er dieper in te duiken. Nu overweeg ik dus serieus om WinXP een harde rot schop te geven na het zien en gebruiken van Ubuntu.
Alleen had ik geen idee wat er nou allemaal precies fout was gegaan. Samba deed heel erg weird, java deed het ineens ook maar half en de Installeer toepassing wilde ook niet meer. Vandaar dat ik er vanuit ging dat ik zelf iets had gedaan.
Naja, ze zeggen wel vaker dat je een Linux distro een paar keer opnieuw installeert voor je hem hebt zoals je wilt en voor je hem hebt zonder de boel volledig te slopen :) Voordeel is dat dat gewoon allemaal kan met Linux. Windows ben ik wel even een uurtje of 3 mee zoet voor die rommel allemaal geinstalleerd is. Stroop is er niks bij.

Lang leve Linux in mijn ogen. Vooral omdat het toch de oude vertrouwde Amiga terug brengt voor mijn gevoel *gniffel*

Saamelainen

  • Gast
Installeer toepassingen reageert niet
« Reactie #4 Gepost op: 2006/04/10, 15:46:46 »
Dit probleem dat Installeer Toepassingen niet werkt heb ik een hele tijd geleden ook al eens op dit forum zien staan. Kan het niet terugvinden. Maar omdat ik hetzelfde had herinner ik me goed dat er geen oplossing gevonden werd.

Installeer toepassingen reageert niet
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/13, 11:47:14 »
Azalin: xheck of ubuntu-desktop nog geinstalleerd is. Zo ja: start sudo update-manager vanuit de terminal.

Azalin

  • Gast
Installeer toepassingen reageert niet
« Reactie #6 Gepost op: 2006/04/13, 12:06:56 »
Ok. Het is inmiddels opgelost door de drastische manier: re-install. Maar voor de volgende keer dan.. :) Thanks.

Installeer toepassingen reageert niet
« Reactie #7 Gepost op: 2006/04/13, 12:12:28 »
Hakken met de botte bijl werkt altijd ;)

Azalin

  • Gast
Installeer toepassingen reageert niet
« Reactie #8 Gepost op: 2006/04/13, 13:27:35 »
:D Nu ik de handel redelijk heb draaien ga ik dat natuurlijk niet weer doen mocht er iets gebeuren dat ik niet gefixt krijg in eerste instantie. Dan kan ik alles weer opnieuw configureren. Toen die manager het niet meer deed was ik net begonnen. Dat scheelt :)