Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Idee: Ubuntu Social Network  (gelezen 7640 keer)

Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #25 Gepost op: 2008/01/30, 21:49:14 »
Ik ben lid geworden van Ubuntero.org,
deze community is volgens mij een beetje dood..
Goed concept, maar het komt nog niet echt van de grond.

johnydoe

  • Gast
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #26 Gepost op: 2008/01/30, 21:58:21 »
Citaat van: Florian
Ik ben lid geworden van Ubuntero.org,
deze community is volgens mij een beetje dood..
Goed concept, maar het komt nog niet echt van de grond.
ik vraag me ook een beetje af waar net nut 'm in zit. behalve andere mensen ontmoeten kun je er op het eerste gezicht weinig mee....

Offline Double12

  • Lid
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #27 Gepost op: 2008/01/30, 22:01:10 »
Ubuntero.org heeft misschien niet zo'n doel, maar het idee van KenSentMe heeft wel een doel: hardware aan de praat krijgen. Dan is het "social networken" ook nog een beetje nuttig ;) en heb je dus een gat in de markt.

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #28 Gepost op: 2008/01/30, 22:33:26 »
Het heeft voor mij inderdaad een hoger doel dan 'mensen ontmoeten'. Die mensen hebben namelijk ervaringen, kennis etc. en als die op een goede manier gedeeld kunnen worden, kunnen anderen daar maximaal van profiteren. Hosting is op dit moment niet zo belangrijk, het gaat in eerste instantie om het idee, dan de uitvoering en daarna pas hoe je dat optimaal doet. Overigens huur ik ergens een dedicated server die nu nog niet veel meer doet dan mail behandelen, dus misschien is zo'n social network een nuttige taak voor dat ding.

johnydoe

  • Gast
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #29 Gepost op: 2008/01/30, 22:37:52 »
maar is dat niet juist ook het nut van een wiki? wat voor meerwaarde heeft de toevoeging van profielen en de relatie tot elkaar icm de info die je ook op een wiki kwijt kunt? begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goed idee, maar ik probeer de essentie naar boven te krijgen.

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #30 Gepost op: 2008/01/30, 22:41:45 »
Citaat van: johnydoe
maar is dat niet juist ook het nut van een wiki? wat voor meerwaarde heeft de toevoeging van profielen en de relatie tot elkaar icm de info die je ook op een wiki kwijt kunt? begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goed idee, maar ik probeer de essentie naar boven te krijgen.
Een wiki is een plek voor documentatie die niet aan een persoon is gebonden. Je kunt dus niet via die persoon die een bepaald stuk soft- of hardware op ideeën komen ook andere soft-/hardware dat die persoon gebruikt uit te proberen. Daarnaast heeft een wiki vaak een onoverzichtelijke structuur die niet voor iedereen zo toegankelijk is.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #31 Gepost op: 2008/01/31, 08:04:21 »
Het mooiste zou en opzet als Hyves zijn, waarbij je mensen kan indelen naar de hardware die ze kennen.
Helaas kan dit in Hyves niet simpel.......
Een andere manier is een mailing list opzetten. waarbij je in het adres de hardware zet, b.v. ATI @xxxx.nl of bluetooth@xxxx.nl
Dit is wel makkelijk te regelen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

johnydoe

  • Gast
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #32 Gepost op: 2008/01/31, 10:50:20 »
Citaat van: KenSentMe
Citaat van: johnydoe
maar is dat niet juist ook het nut van een wiki? wat voor meerwaarde heeft de toevoeging van profielen en de relatie tot elkaar icm de info die je ook op een wiki kwijt kunt? begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goed idee, maar ik probeer de essentie naar boven te krijgen.
Een wiki is een plek voor documentatie die niet aan een persoon is gebonden. Je kunt dus niet via die persoon die een bepaald stuk soft- of hardware op ideeën komen ook andere soft-/hardware dat die persoon gebruikt uit te proberen. Daarnaast heeft een wiki vaak een onoverzichtelijke structuur die niet voor iedereen zo toegankelijk is.
als ik het dus goed begrijp zijn dit de eisen/wensen:

- Persoonsgebonden pagina's, waarbij in het profiel uitgebreid aandacht besteed kan worden aan de gebruikte hard- en software
- Bij deze profiel uitbreidingen kunnen tutorials/ howtos/ guides toegevoegt worden, a la een persoonlijke wiki
- Personen kunnen elkaar toevoegen als bekende en op die manier met elkaar spreken (of ook spreken als onbekende?)
- Personen kunnen uitgebreid zoeken naar profielen, waarbij de nadruk ligt op het zoeken naar hard- en software configuraties
- Personen vanuit de hele wereld kunnen zich aanmelden, krijgen dan de paginas in hun eigen taal te zien

aanvullingen?

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #33 Gepost op: 2008/01/31, 10:55:30 »
Citaat van: johnydoe
Citaat van: KenSentMe
Citaat van: johnydoe
maar is dat niet juist ook het nut van een wiki? wat voor meerwaarde heeft de toevoeging van profielen en de relatie tot elkaar icm de info die je ook op een wiki kwijt kunt? begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goed idee, maar ik probeer de essentie naar boven te krijgen.
Een wiki is een plek voor documentatie die niet aan een persoon is gebonden. Je kunt dus niet via die persoon die een bepaald stuk soft- of hardware op ideeën komen ook andere soft-/hardware dat die persoon gebruikt uit te proberen. Daarnaast heeft een wiki vaak een onoverzichtelijke structuur die niet voor iedereen zo toegankelijk is.
als ik het dus goed begrijp zijn dit de eisen/wensen:

- Persoonsgebonden pagina's, waarbij in het profiel uitgebreid aandacht besteed kan worden aan de gebruikte hard- en software
- Bij deze profiel uitbreidingen kunnen tutorials/ howtos/ guides toegevoegt worden, a la een persoonlijke wiki
- Personen kunnen elkaar toevoegen als bekende en op die manier met elkaar spreken (of ook spreken als onbekende?)
- Personen kunnen uitgebreid zoeken naar profielen, waarbij de nadruk ligt op het zoeken naar hard- en software configuraties
- Personen vanuit de hele wereld kunnen zich aanmelden, krijgen dan de paginas in hun eigen taal te zien

aanvullingen?
Niet helemaal. Mensen kunnen een stuk hard- of software aan hun profiel toevoegen. Op de pagina van deze hard- of software kunnen ze vervolgens hun ervaringen, howto's, tutorials etc. plaatsen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #34 Gepost op: 2008/01/31, 12:34:45 »
Is een simpele Wiki niets ( http://linux.lyp.nl ) op mijn thuis dwerg server ...... :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

johnydoe

  • Gast
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #35 Gepost op: 2008/01/31, 15:40:29 »
Citaat van: KenSentMe
Citaat van: johnydoe
Citaat van: KenSentMe
Een wiki is een plek voor documentatie die niet aan een persoon is gebonden. Je kunt dus niet via die persoon die een bepaald stuk soft- of hardware op ideeën komen ook andere soft-/hardware dat die persoon gebruikt uit te proberen. Daarnaast heeft een wiki vaak een onoverzichtelijke structuur die niet voor iedereen zo toegankelijk is.
als ik het dus goed begrijp zijn dit de eisen/wensen:

- Persoonsgebonden pagina's, waarbij in het profiel uitgebreid aandacht besteed kan worden aan de gebruikte hard- en software
- Bij deze profiel uitbreidingen kunnen tutorials/ howtos/ guides toegevoegt worden, a la een persoonlijke wiki
- Personen kunnen elkaar toevoegen als bekende en op die manier met elkaar spreken (of ook spreken als onbekende?)
- Personen kunnen uitgebreid zoeken naar profielen, waarbij de nadruk ligt op het zoeken naar hard- en software configuraties
- Personen vanuit de hele wereld kunnen zich aanmelden, krijgen dan de paginas in hun eigen taal te zien

aanvullingen?
Niet helemaal. Mensen kunnen een stuk hard- of software aan hun profiel toevoegen. Op de pagina van deze hard- of software kunnen ze vervolgens hun ervaringen, howto's, tutorials etc. plaatsen.
aah, dus meer zoals je nu gadgets enzo kan toevoegen bij hyves: iedereen kan deze toevoegen en nieuwe aanmaken, zie ik dat goed?

Citaat van: r0n
Is een simpele Wiki niets ( http://linux.lyp.nl ) op mijn thuis dwerg server ...... lol
we hadden al besloten dat een wiki t m niet deed.

ik heb hier wel oren naar. waarom maken we niet een dezen dagen een afspraak met de mensen die hier interesse in hebben op irc om de details te bespreken? ik denk dat een project als dit goed haalbaar is.

Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #36 Gepost op: 2008/01/31, 16:52:35 »
Ik kan niet op IRC, geen internet op m'n putertje.
Maar ik vind 't wel een goed idee!
Hyves opzet lijkt me handig..

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #37 Gepost op: 2008/01/31, 19:17:04 »
Het probleem is de software ............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #38 Gepost op: 2008/01/31, 19:46:29 »
Wat we nodig hebben, is een plan van aanpak:
- wat hebben we nodig?
- wie zorgt waarvoor?
- hoe zorgen we ervoor dat onze community niet net als ubuntero.org 'indut'?

johnydoe

  • Gast
Idee: Ubuntu Social Network
« Reactie #39 Gepost op: 2008/01/31, 19:48:52 »
misschien is het handiger om eerst de details op orde te krijgen en het idee verder uit te werken, zonder goede basis heeft het geen zin om ook maar iets aan te gaan pakken. wellicht is dit forum dan ook niet DE plaats om hier een goede discussie over te voeren?