Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] acer-wmi: unable to detect available WMID devices  (gelezen 1518 keer)

Offline Javaew

  • Lid
[opgelost] acer-wmi: unable to detect available WMID devices
« Gepost op: 2011/02/05, 15:04:51 »
Beste mensen,

Een maand of twee geleden heb ik het toch maar geprobeerd, ik heb Ubuntu naast mijn Windows 7 installatie gezet.
Dat is allemaal zonder veel problemen gelukt, en ik ben er verder heel tevreden over.
Er is echter één klein ding waar ik me aan stoor; Als Ubuntu begint met opstarten, knippert er gedurende zo'n 10 seconden eerst een streepje, en daarna krijg ik het volgende te zien: "acer-wmi: unable to detect available WMID devices".
Daarna start alles gewoon zoals het hoort, en kan ik gewoon aan de slag, maar ik neem aan dat die foutmelding niet helemaal hoort. Nu heb ik al op Google zitten zoeken, en ja hoor, genoeg pagina's te vinden.. Maar tja, dan nog de vraag hoe je het op moet gaan lossen.

Is er iemand die hiervoor de oplossing weet, en het deze beginner uit wil leggen, of misschien iemand die een linkje heeft naar een pagina met een duidelijke oplossing?
Het gaat om een Acer Aspire 7715Z, met Windows 7 Home Premium x64 en Ubuntu 10.04 x32.

Bij voorbaat dank.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/06, 19:04:00 door Javaew »

Re: acer-wmi: unable to detect available WMID devices
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/05, 18:47:43 »
Dit een oplossing voor je?
Well, here is a quick fix. Add

blacklist acer-wmi

to /etc/modprobe.d/blacklist.conf.
No error messages occur after that. Adding AOD250 to the driver source as I suggested earlier is a more correct way though.

By the way, lsmod|grep acer-wmi gives nothing after the boot is finished, and everything like wifi works fine. This confirms my hypothesis.
Van https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/560464?comments=all post #13
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: acer-wmi: unable to detect available WMID devices
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/05, 19:54:45 »
Zoals Gijsbert zegt. Hier een wat uitgebreidere instructie, in het Nederlands:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros#TOC-Acer-Aspire-One-A150-of-A110

Offline Javaew

  • Lid
Re: acer-wmi: unable to detect available WMID devices
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/06, 19:03:51 »
Bedankt, het is gelukt!
Ik had eigenlijk het idee dat die foutmelding zorgde voor een vertraging van het opstarten, maar dat bleek dus eigenlijk niet zo te zijn, dus ik heb me eigenlijk druk gemaakt om niks. Maar in ieder geval bedankt voor de snelle reacties!