Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]linux mint cinnamon 15  (gelezen 1310 keer)

[opgelost]linux mint cinnamon 15
« Gepost op: 2013/11/12, 16:42:13 »
Mijn Mint start niet meer op. Ik zal hem wel opnieuw installeren, maar wil proberen een paar hidden mappen zoals . mozilla etc nog te kopieren naar een usb stick. Ik kan in de commandline komen. Maar de .mappen worden niet weergegeven. Hoe krijg ik dat voor elkaar? En als dat lukt, kan ik dan met de volgende opdracht:  sudo cp .mozilla /dev/usb een kopie maken?

groeten
Bertha
« Laatst bewerkt op: 2013/11/15, 17:56:37 door gijsbertha »

Re: linux mint cinnamon 15
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/12, 17:25:02 »
Start de pc op met een live-cd, zoek in je homemap de verborgen mappen op en zet ze op de usb stick.

En waarom start je Mint niet meer op? Wat heb je gedaan, wat is er gebeurd, hoe komt het en waardoor? Krijg je foutmeldingen of niet?

(femke=Mint gebruiker)
Ik heb het vermoeden dat er een nieuwe kernel was , want daarna werd er niet meer opgestart. Ik kom in een grubscherm waarin ik kan kiezen tussen een gewone opstart, een recovery opstart of eerdere versies. Geen van die opties werkt.

Re: linux mint cinnamon 15
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/12, 17:56:10 »
Start de pc op met een live-cd, zoek in je homemap de verborgen mappen op en zet ze op de usb stick.

En waarom start je Mint niet meer op? Wat heb je gedaan, wat is er gebeurd, hoe komt het en waardoor? Krijg je foutmeldingen of niet?

(femke=Mint gebruiker)
Een tweede reactie. Ik heb met een live cd van Lubuntu opgestart, maar alsa ik die verborgen mappen wil kopieren naar de stick, krijg ik de melding dat ik geen toegang heb. En ik kan de rechten ook niet wijzigen. Moet je perse met hetzelfde systeem opstarten? Ik heb momenteel namelijk nog geen live cd van Linux Mint 15 cinnamon. Of is er iets anders aan de hand.?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: linux mint cinnamon 15
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/12, 18:10:38 »
In Lubuntu gksu pcmanfm en in Xubuntu gksu thunar, nautilus is voor Ubuntu :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: linux mint cinnamon 15
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/12, 22:31:00 »
.mappen zie je pas als je de optie -a gebruikt in ls (neem aan dat je het commando ls gebruikte om de mappen door te bladeren in de commandline). dus
ls -ageeft ook de puntmappen.
ls -algeeft daarnaast ook meer attributen weer zoals rechten.

Voor het kopieercommando had het niets uitgemaakt trouwens als het pad maar gewoon klopt.

Re: linux mint cinnamon 15
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/13, 18:20:54 »
.mappen zie je pas als je de optie -a gebruikt in ls (neem aan dat je het commando ls gebruikte om de mappen door te bladeren in de commandline). dus
ls -ageeft ook de puntmappen.
ls -algeeft daarnaast ook meer attributen weer zoals rechten.

Voor het kopieercommando had het niets uitgemaakt trouwens als het pad maar gewoon klopt.
Iedereen bedankt voor de goede adviezen. Het is gelukt al is het niet helemaal duidelijk hoe. Ik kon met de bestandsbeheerder via de live cd naar de media map en daar de hd schijf pakken, die dan weergegeven wordt als fab2bsd....daar had ik blijkbaar wel alle rechten en kon de verborgen mappen kopieren!