Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aanleggen adressenbestand  (gelezen 2583 keer)

aanleggen adressenbestand
« Gepost op: 2010/11/21, 22:05:27 »
L.S.

Misschien een wat onnozele vraag:
Met de kerstdagen en een verhuizing in het verschiet wil ik een digitaal adressenbestand aanleggen om die selectief te kunnen printen op een stickervel. Is er een handig programma in Linux beschikbaar om dat te realiseren, of is gewoon OpenOffice de aangewezen weg?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: aanleggen adressenbestand
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/21, 23:12:46 »
Hoi Plotinus,

Zelf gebruik ik hiervoor OpenOffice. Zowel thuis als op het werk. Via OpenOfffice Base importeer mijn contacten op een etikettenvel. Werkt hartstikke goed!

Groetjes,
Marqeaux.

I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Alver1

  • Lid
Re: aanleggen adressenbestand
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/22, 20:25:27 »
L.S.

Misschien een wat onnozele vraag:
Met de kerstdagen en een verhuizing in het verschiet wil ik een digitaal adressenbestand aanleggen om die selectief te kunnen printen op een stickervel. Is er een handig programma in Linux beschikbaar om dat te realiseren, of is gewoon OpenOffice de aangewezen weg?

gegroet,
mrt

Lees hierover de instructie die Johnny Bettens hierover enkele jaren geleden opstelde voor Writer.
http://nl.openoffice.org/servlets/ReadMsg?list=gebruikers&msgNo=8202

Re: aanleggen adressenbestand
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/24, 17:03:15 »
Dank Marqeaux en Alver1; gezien de toch wat beperkte omvang van het aan te leggen bestand denk ik dat ik het maar ga proberen in Writer en later eens experimenteren in Base (Gegevensbank).

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.